LenaNathalie Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hei! Jeg er en jente på 18 år som nå har gått med hodepine hver dag i 2 år. HVER ENESTE DAG. Jeg har vært i kontakt med fastlege, naprapat, psykolog, fysioterapeut, akupunktør og muskelterapi for å prøve å bli kvitt den, men har enda ikke lyktes. Har også vært til synssjekk og alt var helt fint. Har også tatt masse blodprøver og sjekket det som sjekkes kan, men vi finner ikke ut hva det er. Så jeg lurer på om det er noen her som har noen tips og råd? Eller som har det samme problemet? Jeg har ikke greid å leve et optimalt liv på snart 2 år og dette går hardt utover kroppen, jobb og skole.
Safiye Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Sliter selv med det samme. Jeg har vært hos lege, kiropraktor og er nå blitt sendt videre til neuro avdelingen på sykehuset. Legen mistenker migrene, ettersom hodepinen ofte er kun på den ene siden, men migrenetablettene jeg har fått funker ikke. Jeg tror mye av hodepinen er stress og spenningshodepine - noe som sies å være ganske vanlig i alderen vår mtp skole, jobb og alt mulig annet. Jeg har ikke vært hos naprapat eller fysio, men er nok nødt til å prøve det snart.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Hei! Jeg er en jente på 18 år som nå har gått med hodepine hver dag i 2 år. HVER ENESTE DAG. Jeg har vært i kontakt med fastlege, naprapat, psykolog, fysioterapeut, akupunktør og muskelterapi for å prøve å bli kvitt den, men har enda ikke lyktes. Har også vært til synssjekk og alt var helt fint. Har også tatt masse blodprøver og sjekket det som sjekkes kan, men vi finner ikke ut hva det er. Så jeg lurer på om det er noen her som har noen tips og råd? Eller som har det samme problemet? Jeg har ikke greid å leve et optimalt liv på snart 2 år og dette går hardt utover kroppen, jobb og skole. Jeg slet også veldig med hodepine. Hadde det ca annen hver dag, med veldig intense smerter. Sjekket hos lege, sykehus osv osv. Til slutt Jeg gikk til en dame på arbeider på "Vitalsenteret.no". Hun fant da ut at den ene ryggvirvelen øverst i nakken var skeiv, dette hadde mest sannsynlig skjedd etter en kollisjon jeg var med i for 2-3 år siden. Det lå også mange "innestengte" følelser der rundt denne episoden. Jeg har aldrig trodd på altarnativ behandling. Men da hun fikk skvist ryggvirvelen på plass kom tårene strømmende, det var en helt vanvittig lettelse, og hodepinen har gitt seg. Jeg får selvsagt vondt i hode fremdeles, men da er det ofte i helgene hvis jeg har såvet for lenge, eller dersom jeg har hatt en veldig stressende dag på jobb uten nok mat og drikke... Håper du finner ut av det, er helt forferdelig og gå med intense hode smerter, og føle at ingen tror deg/bryr seg... Lykke til! Anonymous poster hash: 711b6...ba0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Føler med dere. Jeg har hatt et langt liv med "migreneaktig" stresshodepine/spenneingshodepine, og knasket hodepinetabletter og migrenetabletter uten noe varig resultat. Til slutt fikk jeg vondt i hodet av hodepinetabletter, men det skjønte jeg ikke før legen satt meg på supersuperlavdose av en blodtrykksmedisin, Atacand, som brukes som forebyggende mot migrene også. Hodepinen gikk over, og nå har jeg kuttet ut medisinen som et forsøk på å klare meg uten noe, og det går veldig fint. Meningen er at man skal bruke den daglig, men jeg prøver altså å klare meg uten. + trening er veldig viktig. Det løser opp spenninger. Hvis det er ekte migrene dere har, vet jeg ikke om trening hjelper, men for spenningshodepine/stresshodepine, er trening til veldig god/uvurderlig hjelp (alt fra yoga, turgåing til andre typer trening). Kiropraktor etc. hjelper nok der og da, men det gir veldig ofte ikke varig bedring. Det er min erfaring gjennom 20 år... Jeg synes dere skal be fastlegen om å henvise dere til utredning av hodepinen, ført og fremst. Og samtidig bør dere gi dette med trening en sjanse. Det er ofte nok med øvelser dere kan gjøre hjemme. En fysioterapeut med erfaring i nakkeproblemer, kan hjelpe med det. Håper dere finner en løsning. Hodepinetabletter er ikke en løsning, det kan gi deg hodepine fremfor det motsatte. Anonymous poster hash: 8ab2e...c54
Vasa Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg sliter med hodepine etter hjernehinnebetennelse. ( 4 år siden) Det er ikke noe som hjelper Om du går på mye paracet så kan det også hjelpe til økt hodepine. Lurt å sjekke opp ryggvirvler hos en kiropraktor, mange av de er dyktige. Ville også bedt om MR av hode God bedring
LenaNathalie Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2014 Ble utrolig glad for respons! Setter pris på at jeg ikke er alene Jeg har alltid vært flink til å IKKE ta smertestillende som paracet og div. Tar det kanskje 1 en gang i løpet av to uker. Legen min TROR det er spenningshodepine, men som sagt så har ingen av de 6 behandlingene kunnet hjelpe meg med dette. Er det noen som har erfaring med spenningshodepine?
reiseglad Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Har du tatt MR-bilder av hodet ditt noen gang?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Hva med. Prøve akupunktur? Det har tatt litt av min hodepineAnonymous poster hash: 5f719...2d0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Bytt hodepute, og forsøk en annen madrass. Anonymous poster hash: d5f4b...05c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Du burde få det sjekket hos nevrolog. Kan anbefale MedOslo på Majorstuen i Oslo. Anonymous poster hash: 06023...063
Tropic Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Hei, jeg har selv spenningshodepine og migrene, så har som deg vondt i hode per dag, og så migreneanfall nå og da. Går på forebyggende medisiner for migrene, så har det sjeldnere enn tidligere (da hadde jeg minst ett anfall hver uke). Har du anfall der du er sengeliggende eller er det mer som en jevn smerte hver dag som? Mot spenningshodepine har jeg lite råd dessverre, går selv til osteopat og fysioterapaut for å holde kroppen fri for spenninger, det hjelper litt. 1
LenaNathalie Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2014 Har ikke blitt videresendt til MR, og har prøvd alle slags mulige puter og madrasser. Har også prøvd akupunktør.
LenaNathalie Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 5. mars 2014 Hei, jeg har selv spenningshodepine og migrene, så har som deg vondt i hode per dag, og så migreneanfall nå og da. Går på forebyggende medisiner for migrene, så har det sjeldnere enn tidligere (da hadde jeg minst ett anfall hver uke). Har du anfall der du er sengeliggende eller er det mer som en jevn smerte hver dag som? Mot spenningshodepine har jeg lite råd dessverre, går selv til osteopat og fysioterapaut for å holde kroppen fri for spenninger, det hjelper litt. Har jevnlige smerter hver dag, starter som regel dagen med tungt hode også blir det verre utover dagen.
Vannflaska Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Er du tett i nesa, kjenner trykk i panna eller under øynene?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Er du tett i nesa, kjenner trykk i panna eller under øynene? Det du beskriver der kan være symptomer på bihulebetennelse. Ta det opp med fastlegen, og be samtidig om henvisning til en nevrolog som kan vurdere hodepinen din og foreslå behandling. Kroniske hodesmerter synes jeg ikke du skal overse. Spenningshodepine kan behandles på samme måte som migrene.Anonymous poster hash: 8ab2e...c54
Vannflaska Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Det du beskriver der kan være symptomer på bihulebetennelse. Ta det opp med fastlegen, og be samtidig om henvisning til en nevrolog som kan vurdere hodepinen din og foreslå behandling. Kroniske hodesmerter synes jeg ikke du skal overse. Spenningshodepine kan behandles på samme måte som migrene.Anonymous poster hash: 8ab2e...c54 Jeg er ikke TS, og jeg mente nødvendigvis ikke at det var bihulebetennelse. Folk må slutte å gi diagnoser til andre selv om de kjenner igjen symptomer og har hatt sykdommer selv. Det er så klar lov å gi råd.. Men er det plager i bihuler samtidig som TS har hodepine hver dag er det en idé å bli henvist til øre-nese-hals.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har en i nær familie som har hodepine hele tiden, konstant, det har vart i 6 år nå. Han kan ikke ta buss eller være i folkemengder pga at lyder av folk som snakker etc gjør smertene verre. Han blir veldig sosialt isolert av dette. Har vært til utallige behandlingsforsøk i inn- og utland. Har vært åpen for både tradisjonell legekunst og medisinering og alternative behandlingsmåter. Har hatt cryo-behandling hvor de har frosset nerver i nakken. Han går på veldig sterke smertestillendetabletter hele tiden. Trener mye pga at det sies det skal hjelpe (og da får han koblet litt ut), og har lagt om kostholdet sitt etter råd fra fagfolk. Men hodepinen er der, hele tiden. Den oppsto helt plutselig, og går ikke bort. Av og til er det noe som hjelper litt, men neste gang han forsøker det samme, er det ingen effekt. Vi har ikke gitt opp håpet om at den kanskje ebber ut av seg selv. Anonymous poster hash: ddbe2...5a8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Jeg er ikke TS, og jeg mente nødvendigvis ikke at det var bihulebetennelse. Folk må slutte å gi diagnoser til andre selv om de kjenner igjen symptomer og har hatt sykdommer selv. Det er så klar lov å gi råd.. Men er det plager i bihuler samtidig som TS har hodepine hver dag er det en idé å bli henvist til øre-nese-hals. AB'n som blandet sammen/svarte både deg og TS, her. Jeg så litt sent at du ikke var TS, men regnet med at alle skjønte sammenblandingen, og orket ikke å skrive et innlegg der jeg rettet opp misforståelsen. Men kanskje også TS ikke oppfatter at jeg svarer feil person, derfor presiserer jeg: Jeg gir ikke diagnoser, ei heller til deg som skriver innlegg #14. Jeg sier som du sikkert ser i #15, bare at det du beskriver KAN være symptomer på bihulebetennelse. Til TS gir jeg det råd, siden hun ber om råd, at hun først og fremst sørger for å føle opp saken med fastlege og deretter spesialist. En nevrolog er vel nå det eneste hun ikke har konsultert, hvis jeg tolker Hi riktig. TS spør også i et innlegg om råd ifm spenningshodepine, hvorpå jeg svarer at det kan avhjelpes med migrenemedisin. Men denne informasjonen må altså sees i sammenheng med rådet om å henvende seg til en spesialist. Kronisk hodepine i 2 år bør undersøkes. Håper jeg nå har oppklart misforståelsen for deg. Rådene er altså ikke ment til deg, men til TS. Mvh AB i #15 Anonymous poster hash: 8ab2e...c54 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 *… "følge" opp, ikke "føle", som jeg feilskriver i #18 Anonymous poster hash: 8ab2e...c54
Tropic Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Har jevnlige smerter hver dag, starter som regel dagen med tungt hode også blir det verre utover dagen. Okei, da virker det mer som spenningshodepine enn migrene (om jeg sammenligner med meg selv). Vil anbefale å dra til en nevrolog, de kan så sykt mye mer om dette enn fastleger og kan dermed muligens hjelpe deg å teste ut forebyggende medisiner som kan hjelpe deg. Få legen til å henvise deg med en gang, det har du rett på Ellers har jeg bare "teite" råd for å minske det (fra min erfaring, dette hjelper for meg): - Unngå musikk, iallefall direkte på ørene - Legg deg til samme tid hver kveld og stå opp ca lik tid hver dag, - Ikke planlegg for mye, og ikke stress! - Unngå alkohol - Spis ofte, ikke gå lenge sulten. Prøv å spis frokost hver dag, i værstefall ta en shake/proteinbar osv. Dette er de beste tipsene jeg har ut i fra hva som fungerer for meg, for deg kan det være helt andre ting selvsagt, men greit å starte en plass og så luke ut ting som ikke har effekt på deg Dette er kjipt, tro meg, jeg vet! Savner sykt å kunne høre på musikk så mye jeg vil blant annet.... Lykke til! Om du vil snakke eller spørre om noe, eller hva som helst så er det bare å send meg en privat melding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå