Gå til innhold

Magen min er som deig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. For et par år siden klarte jeg å gå ned 20kg. Per i dag er jeg fortsatt litt overvektig, ca. 12kg for mye. Men magen min, den er langt ifra fast :/ Det er som å ta i ein deig(brøddeig), vist du skjønner. Huden har ikke trekt seg sammen etter vekttapet, og siden det fortsatt er en del fett igjen, så føles det ut som deig.

Noen av dere som har hatt det tilsvarende etter vekktap? Fikk dere til å stramme det opp? Jeg trener 2-3 ganger i uken og føler jeg har kontroll over spisingen. Men klarer fortsatt ikke og gå ned i vekt, eller se noe forskjell på magen/kroppen generelt. Står bare å stanger hodet i veggen...

Noen som kan komme med tips så jeg får konmet meg videre? :)

Anonymous poster hash: 3f161...312

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har noen forslag? Skjønner at sammenligningen er litt rar...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men lurer på hvordan en magen som ser ut som deig ser ut?

Anonymous poster hash: 36e08...ce7
AnonymBruker
Skrevet

Du burde forresten trene en del styrke. Kardio er optimalt når det gjelder fettforbrenning, men for å stramme opp, må du begynne med (ev. mer) styrketrening.

Anonymous poster hash: 36e08...ce7
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen og få henvisning til en plastikkkirurg for en vurdering av en bukplastikk. Går ikke an å trene bort harsknet fett. Du vil sannsynligvis få det dekket om du har fysiske plager av henget

Anonymous poster hash: 0da76...f3a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Løper en del i tillegg til å trene pilates og KB. Det er ikke alle dager det lar seg gjøre at jeg får tid til å trene. Har ingen fysiske plager i den forstand, men jeg får gi det noen uker/mnd til før jeg evt. kontakter lege. En vennine av meg fikk utført bukplastikk, men hun måtte gå ned noen kilo til før hun fikk lov. Så regner litt med at jeg får samme svar om jeg oppsøker lege i dag...

TS

Gjest Trøffel
Skrevet

En deigmage er umulig å få trent bort. Det er overflødig hud, og uansett hvor mange situps du tar så vil det ikke bli helt bra. Jeg er 165 cm, 58 kilo og har trent 5 kvelder i uka i snart 4 mnd, og jeg har fremdeles en skikkelig deigete mage etter to tette svangerskap. Det ser absolutt bra ut når jeg retter meg opp og strammer magemusklene, men om jeg slapper av i kroppen og lener meg fremover så er det skikkelig disaster.

• Liker 2
Skrevet

Samme problem her etter to babyer.. Selv om det ti år mellom ungene trakk ikke huden seg sammen.. Så jeg skal ned 9 kg og deretter bukplastikk. Ikke beskjed om at løs hud ikke kan trenes vekk..

AnonymBruker
Skrevet

Harsknet fett? Nå har jeg hørt ( lest ) det også :fnise:

Anonymous poster hash: ef348...448
  • Liker 7
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg så på Dr Oz på tven for noen måneder siden, og der var det sagt at mange kvinner ikke er klar over at magemusklene har delt seg etter et svangerskap, stor overvekt osv. For de fleste skal de kunne rettes opp igjen av seg selv etter man har født eller mistet mye av overvekten, men for noen er det vedvarende. Noen må ha kirurgi for å rette opp i dette, selv om det ikke alltid er slik. Du kan lese mer om det HER.

Skrevet

Herregud! Hun spurte etter tips, ikke henvisning til plastikkirurg!

Gi huden din litt tid, kan ta tre år før den har krympet inn så mye den klarer. :)

Hvis du er stagnert i treningen er det ofte en god ide å drive med litt styrketrening. Jeg ville fokusert på kjernemuskulaturen, det hjelper fint på å "stramme" litt opp.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av miramis
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller du bør fokusere på mer trening og kanskje mindre mat. Hvis du fremdeles er overvektig, kan det jo hende at magen din trenger å miste mer fett. :) Selv har jeg en mage som kjennes ut som deig/pudding når jeg sitter, og jeg er egentlig veldig slank. Dette kan jeg lett få bort med intensiv cardio og inntak av mindre kalorier en stund.

Er det løs hud, kan det jo bli litt annerledes. Men når du ikke har gått ned typ 100 kg tviler jeg litt.

Anonymous poster hash: b8cd5...22f
AnonymBruker
Skrevet

Min var også deigete, men huden trakk seg etterhvert sammen. Hadde ikke særlig heng når jeg stod oppreist, men å ligge på siden eller stå på alle fire var ikke vakkert.

Følte skinnet mitt fikk en boost etter jeg var på en salong og prøvde et apparat som mer eller mindre tygget på huden.

http://dreamline.vpweb.no/resolution-7-og-eximia

Googlet det for deg:

Anonymous poster hash: 519e3...4b9

Skrevet

Hadde skikkelig deigmage etter gigavektoppgang i svangerskapet, masse trening fikset det for min del (daglig trening altså). Eneste rest var litt rynker under navlen når jeg krølla bøyde meg fremover.

Men så ble jeg lat og nå er den nesten tilbake, tror jeg har havnet i kategorien som må trene myyye for å holde deigmagen i sjakk, nesten alle i slekta over en viss alder har sånn mage.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er 163, og veier 70 kg. Kunne tenke meg ned til 60. Har fått en vennine til å lage et opplegg til meg med kettlebells. Så kanskje jeg får kommet igang igjen med å gå ned de siste kg.

Nå har ikke jeg vært gravid, bare overvektig pga trøstespising... Men en av hovedgrunnene til at jeg ønsker meg ned i normalvekt er fordi vi er klare til å begynne å prøve å få barn. Jeg vil være en aktiv mamma.Og ja jeg vet sikkert kunne kuttet litt i matveien, men jeg vil ikke være helt hysterisk heller. Lov med litt kos. Dessutn så er det noe utfordrende, fordi jeg må spise noe hele tiden for å holde blodsukkeret stabilt. Og lunta mi er ikke lang når jeg er sulten.

TS

Skrevet

Prøv å få inn mer styrketrening i hverdagen! Flott at du løper og har kontroll på spisingen. Jeg er selv godt trent, spiser riktig og løper mye, men magen var bollete. Det eneste grepet som fungerte på meg er å virkelig skru opp intensiteten på styrketreningen, jeg så raskt resultater og magen ble strammere. Trenger tung styrketrening tre ganger i uken, og magen er snart bikiniklar. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160 cm og 51 kg. Slank over det hele, men har DEN magen! Den forsvinner bare ikke. Kanskje det er harsknet fett haha!

Men jeg har akseptert det. Det er lav pris å betale for å få mine flotte barn. Kirurgi gidder jeg ikke å vurdere en gang!

Anonymous poster hash: 36ec0...522

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kommer nok ikke til å oppsøke lege ang bukplastikk. Planlegger barn snart, så det er vel liten vits i å ta bukplastikk da? Og flere av dere sier jo av erfaring at det vil ta litt tid (og mye trening) ;) Så da får jeg heller ta tiden til hjelp jeg også. Det er uansett ikke så viktig lengre etter at man har fått barn. Er jeg heldig, så kan jeg trene gjennom svangerskapet, så kanskje jeg kan unngå å legge på meg så alt for mange kilo (Ja, jeg vet det er veldig inviduelt og at jeg kan bli sengeliggende store deler av svangerskapet, men jeg kan ikke ta sorgene på forskudd).

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...