Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Håper noen her kan gi meg noen svar. Jeg mistenker at jeg har intoleranse for enkelte matvarer på bakgrunn av at jeg er mye plaget med luft (og treg mage). Jeg reagerer sterkt på brunost og kunstig søtningsstoffer, så det har jeg kuttet ut helt. Ellers har jeg ikke merket meg noe spesielt. Jeg spiser variert ellers. Og får i meg en del fiber da jeg spiser havregrøt hver dag. Prøver også å drikke en del vann. Noen ideer om hva jeg "lider" av? Noen tips til hvordan jeg kan gå frem for å kartlegge bedre?

Anonymous poster hash: 7eb99...67f

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg kan heller ikke spise brunost eller en del kunstige søtstoffer (i tillegg til mange andre ting). Jeg har laktoseintoleranse, og tåler derfor ikke brunost. Jeg tåler riktignok ikke melk, yoghurt eller sånne ting heller, men det varierer hvor mye laktose folk med laktoseintoleranse tåler. Brunost inneholder VELDIG mye laktose, så det kan være det.

For meg har det hjulpet å bare prøve meg fram. Jeg har kuttet ut matvarer jeg vet jeg reagerer på, og og etterhvert kuttet ut flere varer med lignende ingredienser hvis det ikke har gått over. Det har hjulpet :) det er litt kjipt og verken kunne spise melk eller hvete for eksempel, men det er verdt det for å unngå å bli dårlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...