AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 De siste månedene har det pågått et byggeprosjekt rett utenfor der jeg bor. Der har de drevet med pæling (altså slått store søyler nedi bakken). Når de har drevet med dette så har naturlig nok hele huset ristet ganske mye. Som resultat av dette har det kommet store sprekker i en vegg, pluss at flere av dørene passer ikke lengre skikkelig i dørkarmene (de er vanskelige å åpne/lukke og låse). Dørene er ikke noe stort problem å justere, men det er verre med sprekkene i veggen. Det jeg lurer på er om jeg har krav på noe erstatning? Og i såfall, hvordan går jeg frem med det? Anonymous poster hash: 23940...d42
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Mulig du kanskje kunne hatt krav på noe erstatning, men regner med det er du som sitter med bevisbyrden. Og mot et stort selskap kan det bli en hard kamp. Hvordan kan du bevise at setningsskadene kommer av pælingen? Anonymous poster hash: 5ccf5...272
debattanten Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Hør med naboer, har de samme problem? Jo flere jo bedre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Ta kontakt med forsikringselskapet ditt. Anonymous poster hash: d5f41...66e
den Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Foreldrene mine opplevde noe lignende for mange år siden. Naboen skulle sprenge ut til garasje og det hele endte med at mine foreldres hus sprakk fra hjørne til hjørne. Den gang måtte de fremme krevet direkte til naboen som igjen kontaktet sitt eget selskap. I det tilfelle var selve sprengingen forsikret spesielt siden sjansen er stor for at noe går galt i et byggefelt. Huset har igrunnen aldri blitt helt det samme etter det men utbedringene som kunne/måtte gjøres ble ihvertfall dekket uten at mine foreldre trengte å betale noe.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 TS her! Jeg har jo ikke akkurat noe annet bevis enn sprekkene i veggen og dørene som nesten ikke lar seg åpne og lukke. Det falt meg ikke inn å ta bilder av hele huset før de begynte å hamre. Kan hende jeg har noen bilder fra tidligere der veggen tilfeldigvis har vært med. Men jeg vil jo nesten tro at de forventer at det skal være skade på noen av husene i nabolaget. Det har jo gått ganske hardt for seg over lengre tid. Selskapet som utfører prosjektet er en liten bedrift, men byggherren er kommunen tror jeg. Vet ikke helt hvem som eventuelt er "syndebukken". Byggfirmaet har jo bare gjort det de har fått beskjed om. Anonymous poster hash: 23940...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå