Jandia Skrevet 29. mai 2004 #1 Skrevet 29. mai 2004 Noen som har tips til solosang i kirka? Gjerne duett. Har en søster og en bror som er superflinke til å synge og som har ytret et ønske om å bidra med noe. MEN jeg får bestemme sangen. :-) btw, lillebror er bare 15 (sukk, så utrolig stolt over lille han.. hehe) :enig_animasjon:
Pip Skrevet 29. mai 2004 #2 Skrevet 29. mai 2004 'Bryllaupssong' hadde me - nydeleg! Har òg høyrt den som duett, faktisk.
rmtm Skrevet 29. mai 2004 #3 Skrevet 29. mai 2004 Vi skal ha "one hand, one heart" fra musikalen West Side Story... Synes den er en utrolig vakker sang med vakker tekst... gleder meg enormt... under to uker igjen nå!
Trixi Skrevet 29. mai 2004 #4 Skrevet 29. mai 2004 Vi skal ha "Mysteriet deg" som to venner av oss skal synge (en gutt og en jente selvfølgelig!). Synes den er kjempefin
Gjest Madam Felle Skrevet 29. mai 2004 #5 Skrevet 29. mai 2004 Jeg skal overraske min kjære med "From This Moment On", men må først finne en som kan synge den.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2004 #6 Skrevet 30. mai 2004 Mitt hjerte er ditt Gje meg handa di Det vackraste
Jandia Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2004 Takk for mange gode forslag. Dersom noen har tekster evnt mp3filer så ville jeg blitt veldig glad. __ i morgen er det akkurat 2 mnd til Dagen!!!
Cajsa Skrevet 30. mai 2004 #8 Skrevet 30. mai 2004 Vi klarer ikke å bestemme oss: "Heaven" med Brian Adams (spesialversjon, med bare akustisk gitar og fløyte) "You raise me up" med Secret Garden "Mitt hjerte er ditt" Prøysen/Andersen (denne blir det nok uansett, kjempesøt og norsk - passer godt i bryllup) "Fields of gold" med Eva Cassidy (Nyydelig+flott tekst!) I tillegg ønsker vi oss Nella Fantasia (Gabriels Obo) Ble mye dette her.... Vanskelig valg gitt..
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2004 #9 Skrevet 30. mai 2004 Ja, ikke sant det er vanskelig å bestemme seg. Jeg leter etter noe som vår trompetsolist kan spille....
Jandia Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #10 Skrevet 30. mai 2004 Skal du ha trompetist? Har en kompis som spiller som gjerne kunne tenke seg å spille for oss, men jeg er litt usikker. Noen som har erfaringer med det?? Han er isåfall veldig dyktig og har komponert egne "verk"... Har liksom aldri hørt noe særlig på trompetmusikk. hehe
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2004 #11 Skrevet 30. mai 2004 I kirka vår ble presten veldig glad da hun hørte at vi skulle ha med en trompetist. Presten mente det løftet hele vielsen. Vår trompetist skal sannsynligvis spille til inngangsmarsjen og på to solostykker. De fleste inn- og utgangsmarsjer kan spilles med orgel og trompet. Det kan du blant annet høre her: http://home.no.net/arnkol/ Klikk på demo-cd. Det er ikke han som skal spille hos oss, men han skulle vel spille hos Tex, og han har en fin nettside.
Jandia Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #12 Skrevet 30. mai 2004 Takker og bukker. Nå blei jeg glad. :-)) Skal sette meg ned og høre på dette nå... :-))
Gjest MrsL Skrevet 31. mai 2004 #13 Skrevet 31. mai 2004 Vi skal ha "Mysteriet deg" som solosang. Har dere en egen sang som betyr noe for dere to så kan dere jo ta den?
Jandia Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #14 Skrevet 31. mai 2004 Vi vurderer "Halleluja" av Leonard Cohen. Den er sååå fin og betyr litt for oss, og ikke minst så synger søskene mine denne utrolig flott sammen. Noen som har hørt den? Passer den i et bryllup? Min mor mente folk ville begynne å grine så vakker som den er... hehehe :bukke:
Cajsa Skrevet 31. mai 2004 #15 Skrevet 31. mai 2004 Engi i at Halleluja-sangen er nyyydelig! Men personlig synes jeg den ikke passer i en vielse. "......She tied you to a kitchen chair. She broke your throne, and she cut your hair........" Du kan jo kanskje få den spilt på et instrument? (Så hadde du sluppet problemer med kanskje litt upassende tekst? Men som sagt - fantastisk sang, så jeg skjønner du vil ha den...
Piarina Skrevet 31. mai 2004 #16 Skrevet 31. mai 2004 Vi skal ha en solist i kirken som skal synge No One Like You og O Mio Babbino Caro. (begge er på en lyseblå cd av Sarah Brightman, tror den heter Timeless.) En duett jeg syns er kjempenydelig er The Prayer (bla. på cd av Josh Groban. Klassiske alternativer alle disse tre, men jeg syns de er utrolig vakre.
Jandia Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #17 Skrevet 31. mai 2004 joa, har kikka på teksten mange ganger, og ja, den er jo litt sånn, tja, ikke helt passelig i vigsel-samenheng. hehehe, men det er jo litt gøy også da. MEN, nå ser det ut som om det ikke blir den sangen alikavel. Lillebror måtte tilstå at sangen han har skrevet til meg bygger litt på melodien til Halleluja. *søøøøøøtingen altså* :enig_animasjon: Så, da blir det ikke orginalen iallfall, og kjenner jeg bror rett så har han ikke skrevet noe om å binde noen fast til kjøkkenstoler eller andre obskøniteter Frust: fremdeles mangler jeg en duettsang!!!
Cajsa Skrevet 31. mai 2004 #18 Skrevet 31. mai 2004 "You raise me up" med Secret Garden Denne er en duett!
Jandia Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #19 Skrevet 31. mai 2004 Innlegget mitt skulle selvsagt være svar på Cajsas innlegg om Halleluja... :oops: (ikke helt inne i denne quotinga ennå)
Cajsa Skrevet 31. mai 2004 #20 Skrevet 31. mai 2004 Innlegget mitt skulle selvsagt være svar på Cajsas innlegg om Halleluja... :oops: (ikke helt inne i denne quotinga ennå) Skjønte det.. Flott at lillebror lager en "spesialversjon" til dere da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå