Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2004 #1 Skrevet 29. mai 2004 Vi vet jo alle at alle fingrene våre har navn slik som tommel, pekefinger, langfinger, ringfinger og lillefinger. Har derfor et lite spørsmål til dere; hva heter egentlig tærne mellom stor-tåa og lille-tåa??
camie Skrevet 29. mai 2004 #2 Skrevet 29. mai 2004 Vi vet jo alle at alle fingrene våre har navn, slik som tommel, pekefinger, langfinger, ringfinger og lillefinger. Har derfor et lite spørsmål til dere; hva heter egentlig tærne mellom stor-tåa og lille-tåa?? Mitt innlegg....var ikke klar over at jeg ikke var pålogga... :oops:
Gjest Fighter Skrevet 29. mai 2004 #3 Skrevet 29. mai 2004 Tja... Neststørstetå, midtentå og nestminstetå. Noen bedre forslag?
Barbie Skrevet 29. mai 2004 #4 Skrevet 29. mai 2004 Mamma hadde en "navn" på dette når jeg var liten. Storetå, totelitt, tillerot, spirrevipp og lille Petter Spellemann... :-?
Chiquita Skrevet 29. mai 2004 #5 Skrevet 29. mai 2004 Fra lillåtåa og "oppover" lærte jeg denne rekka da jeg var liten: Tittil - tåtil - tillerot - neglefru - Gamle Gubben Hesten Ellers så bruker jeg også betegnelsene (fra den minste) Lilletåa - ringtåa - langtåa - ringtåa og stortåa
Lissemor Skrevet 29. mai 2004 #6 Skrevet 29. mai 2004 Jeg gjør som chiquita,har navn etter fingrene:)
LilleBille Skrevet 29. mai 2004 #7 Skrevet 29. mai 2004 Fra lillåtåa og "oppover" lærte jeg denne rekka da jeg var liten: Tittil - tåtil - tillerot - neglefru - Gamle Gubben Hesten Ellers så bruker jeg også betegnelsene (fra den minste) Lilletåa - ringtåa - langtåa - ringtåa og stortåa Jeg lærte nesten den samme : Titil.. totil... tillerot... megelfru og store gubben hesten...
Crazee Skrevet 29. mai 2004 #8 Skrevet 29. mai 2004 Nemi lærte òg ein regel - men den var visst litt dum...
-Fisken- Skrevet 29. mai 2004 #9 Skrevet 29. mai 2004 Fra lillåtåa og "oppover" lærte jeg denne rekka da jeg var liten: Tittil - tåtil - tillerot - neglefru - Gamle Gubben Hesten
Arkana Skrevet 29. mai 2004 #10 Skrevet 29. mai 2004 Det var et godt spørsmål. Men når jeg tenker meg om så har jeg aldri fått bruk for å referere til en av de tærne. Jeg har lært mange regler om tærne jeg også, men synes ingen av de navnene passer helt i det daglige.
-Fisken- Skrevet 29. mai 2004 #11 Skrevet 29. mai 2004 Nemi lærte òg ein regel - men den var visst litt dum... Det skal ikke være lett
Mossa Skrevet 1. juni 2004 #12 Skrevet 1. juni 2004 Ellers så bruker jeg også betegnelsene (fra den minste) Lilletåa - ringtåa - langtåa - ringtåa og stortåa Jepp...jeg og!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå