Hoppetaujenta Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Jeg kunne godt ha tenkt meg å lære prutingens kunst. Høflig og norsk som jeg er, betaler jeg den prisen som står og går. Jeg vet at jeg antagelig kunne ha gjort et litt bedre kjøp, eller vært griseheldig og gjort et mye bedre kjøp, men jeg har aldri lært det der med pruting. En må dessuten være litt frempå og det ligger ikke i alles natur, men man kan da prøve seg og øve, skulle jeg tro... Jeg lurer på om du pleier å prute på ting? Hvordan går du da frem, og pleier du å lykkes med en god handel på det viset? Har du en steg-for-steg fremgangsmåte som du vil lære bort? Jeg er lutter øre.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Et tips, på de fleste storbutikken (elektronikk, møbler, osv..) så får de ansatte en prutegrense, altså de har et minimumsbeløp som butikken er villige til å gå ned til. Jeg har spart over kr 50 000 på 2 år nå, det er ufattelig mye å spare. Jeg anbefaler å først starte på 1/2-3/4 av prisen, og så går du oppover om det blir for lite. Det er enkelt, men i norge er ikke dette vanlig så selskapene tjener relativt mye på uvitenheten blant folk.Anonymous poster hash: 2c91e...a85 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Pruter bare på dyre ting og utstillingsvarer. Anonymous poster hash: b24de...9be 1
Larsern Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Først og fremst så er det liten vits i å prute vekk marginene til de som selger varene slik som tilfellet er i butikker, men man kan f.eks få frakt lurt inn i prisen eller tilbehør osv. Vurderer man å kjøpe vaskemaskin og tørketrommel på elkjøp, men vet at tørketrommelen er billigere hos Lefdal litt lenger ned i gata, så kan man f.eks prøve å få en samlet pris slik at man slipper å kjøpe maskinene på hvert sitt sted for å spare pengene (og så lurer man inn hjemkjøring samtidig). Håndverkertjenester derimot, eller bruktgjenstander kan man lett prute på og da gjelder det å være høflig og imøtekommende uten å fremstå som at man pruter kun for å prute, men for å få riktig pris. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå