Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere som har prøvd? Har dere evt en annen primer dere synes er bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Elsker Photofinish Light primeren! Har oljete hud, og den matter perfekt, og huden holder seg matt så og si hele dagen! (Selvfølgelig med et mattende pudder over foundationen da, trenger ikke å touche opp)

Den originale til smashbox er helt grei, matter ikke spesielt, men gjør at sminken sitter litt lenger, og gir et greit grunnlag. Har også en "highlighter" primer fra smashbox (i en bronseaktig farge) som jeg liker å bruke på kinnbena av og til. Gir fin glød, men gjør ikke noe ellers for sminken syntes jeg.

Too Faced sin primer husker jeg at jeg likte for omtrent et år siden, den i rosa tube. Men liker å prøve nye ting, så har ikke blitt gjenkjøp av den. :)

Dessverre fikk/får jeg kviser når jeg bruker denne.. så måtte slutte å bruke den til hverdag.. Bruker den kun til spesielle anledninger.

Ellers liker jeg veldig godt Benefit Porefesienol. Er så og si tom for den, så nå venter jeg på en Mineral primer fra Youngblood i posten. :) Blir spennende å se hvordan den fungerer!

Anonymous poster hash: 47a11...7db
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Photofinish Light primeren! Har oljete hud, og den matter perfekt, og huden holder seg matt så og si hele dagen! (Selvfølgelig med et mattende pudder over foundationen da, trenger ikke å touche opp)

Den originale til smashbox er helt grei, matter ikke spesielt, men gjør at sminken sitter litt lenger, og gir et greit grunnlag. Har også en "highlighter" primer fra smashbox (i en bronseaktig farge) som jeg liker å bruke på kinnbena av og til. Gir fin glød, men gjør ikke noe ellers for sminken syntes jeg.

Too Faced sin primer husker jeg at jeg likte for omtrent et år siden, den i rosa tube. Men liker å prøve nye ting, så har ikke blitt gjenkjøp av den. :)

Dessverre fikk/får jeg kviser når jeg bruker denne.. så måtte slutte å bruke den til hverdag.. Bruker den kun til spesielle anledninger.

Ellers liker jeg veldig godt Benefit Porefesienol. Er så og si tom for den, så nå venter jeg på en Mineral primer fra Youngblood i posten. :) Blir spennende å se hvordan den fungerer!

"Dessverre fikk/får jeg kviser når jeg bruker denne.. så måtte slutte å bruke den til hverdag.. Bruker den kun til spesielle anledninger." skulle stå under Photofinsih light.. ble litt tull i innlegget. :(

Skrevet

Hei.

Jeg har en oljefri primer fra Smashbox. Husker desv ikke hva den heter, og personlig har jeg prøvd primere som har vært bedre. Jeg synes ikke at sminken holder seg noe spesielt lengre enn vanlig, og jeg blir oljete i t-sonen i løpet av en time. Nå er t-sonen min temmelig fet til vanlig, så det varierer nok litt etter hva slags hudtype en har ;)

Skrevet

Bruker Photo finish, men prøver å begrense meg til å kun bruke den i helgene. Den tetter igjen porene veldig og gjør at jeg får kviser om jeg bruker den lenge i strekk.

Skrevet

Reagerer veldig på Smashbox sin, så har sluttet å bruke den. Kan til nøds ta på den dersom jeg skal i bryllup eller andre høytideligheter, men skal finne meg en annen når jeg har råd.

Skrevet

Synes det er tidenes mest oppskrytte primer. Føler den bare er kjent fordi den i en periode ble anbefalt på masse fjortisblogger og alle som kjøpte den var Primer-nybegynnere som trodde den var bra fordi de aldri hadde brukt primer før. Det er fascinerende at huden ser airbrushet ut bare av å ha på primeren, men der stopper det positive for min del.

Anbefaler Kanebo Sensai - Foundation Smoothing Water Make-Up Base (hverdag) og HD Primer fra Make Up Forever.

Skrevet

Takk for svar :) hvilken hudtype har du påfugl?

AnonymBruker
Skrevet

Smashbox Photofinish Light er god som base, men den holder ikke meg matt gjennom dagen iallefall.

Anonymous poster hash: c3ba8...8ba
Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd med den! Har brukt den i mange år!

Du får helt perfekt overflate. Rynker og linjer og porer blir flyttet veldig fint ut. Jeg har tørr hud og den gjør den ikke mer tørr men den ser veldig frisk og glatt ut :)

Skrevet

Jeg synes sminken ser "tykkere" ut på hvis jeg bruker primer. Derfor bruker jeg det bare til fest. Men ser ikke noe forskjell ellers, fordi problemet mitt er fet t-sone og der sklir sminken av etter noen timer uansett. Syns ikke primer hjelper på holdbarheten i større grad.

Skrevet

Veldig glad i orginal-versjonen. Fikk kviser av light-versjonen. Veldig forundret over hvorfor jeg reagerer på den ene men ikke den andre.

Skrevet

Elsker den! Super drøy i bruk også!

Skrevet

Synes det er tidenes mest oppskrytte primer. Føler den bare er kjent fordi den i en periode ble anbefalt på masse fjortisblogger og alle som kjøpte den var Primer-nybegynnere som trodde den var bra fordi de aldri hadde brukt primer før. Det er fascinerende at huden ser airbrushet ut bare av å ha på primeren, men der stopper det positive for min del.

Anbefaler Kanebo Sensai - Foundation Smoothing Water Make-Up Base (hverdag) og HD Primer fra Make Up Forever.

Må bare bemerke at jeg ikke ser noe forskjell på huden når jeg bruker Smashbox sin Photo Finish Primer, men merker at sminken sitter mye lengre.

Hva er det den egentlig gjør for at huden skal se bedre ut? Fyller ut linjer og porer?

Skrevet

Jeg føler at sminken varer bedre med den, men det er også alt.

I perioder hvor huden min er stressa og mer sensitiv har jeg lett for å få utbrudd

hvis jeg bruker den, men har i det siste brukt den hver dag i flere uker uten tegn

til utbrudd, noe jeg finner merkelig da jeg aldri har kunnet bruke den mer enn ett

par dager før.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Om det er eitt produkt i mitt skap eg hadde anbefalt så er det den. Eg syns den er heilt fantastisk. Og eg har prøvd mange produkter opp i gjennom mine 35 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...