AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Jeg tenker da spesielt på samsung. Jeg har selv en samsung s4, som jeg fikk i juni 2013. Bruker den til alt mulig, bortsett fra serier og tv og filmsnutter. Dette er min første smarttelefon, og har hørt at de lever i max 2 år. Jeg er vant til disse mer solide gamle, og de kan jo vare i 10år. Anonymous poster hash: 384f0...c04
Rapunzel_ Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Har hatt min iPhone 4s siden april 2012, og den er fortsatt like god som ny. Tror nok jeg kommer til å ha den i en god stund, hvis det ikke skjer noe ekstraordniært
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Har hatt min iPhone 4s siden april 2012, og den er fortsatt like god som ny. Tror nok jeg kommer til å ha den i en god stund, hvis det ikke skjer noe ekstraordniært Hva bruker du din til? Jeg har fått for meg at jo mer den brukes, jo mindre levetid har den. Men det er jo meningen at den skal kunne brukes mest mulig? Eller? Anonymous poster hash: 384f0...c04
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har samsung s2, og den er 2,5 år. Må innrømme den er ganske nær døden. Anonymous poster hash: 7795b...705 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Et mobilbatter tåler ca 300 ladninger før kapasiteten er "død". Dvs under ett år med fulllading hver natt, Anonymous poster hash: d80c9...885
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Hva bruker dere telefonene til? Er det noe man kan unngå å bruke for lenger levetid? Bare lurer sånn generelt på "kvaliteten" i forhold til de gamle traverne Anonymous poster hash: 384f0...c04
Rapunzel_ Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Hva bruker du din til? Jeg har fått for meg at jo mer den brukes, jo mindre levetid har den. Men det er jo meningen at den skal kunne brukes mest mulig? Eller? Anonymous poster hash: 384f0...c04 Jeg bruker den til veldig mye, men ser ikke serier osv. på den. Hører musikk, tar bilder, sender meldinger, ringer, sjekker Facebook HELE TIDEN, chatter med venner på Facebook, Instagram, spiller... Har en hel haug apper om forskjellige ting som jeg bruker daglig. Er nesten rart at den ikke er skrøpeligere enn den er, bruker den enormt mye.
Sylvari Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Har en Sony Ericsson, hatt den i 5 år nå. Brukes daglig til netflix, nettsurfing, telefonsamtaler, texting, spilling. Den er like fin så langt, så tenker meg at den holder seg noen år til hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Et mobilbatter tåler ca 300 ladninger før kapasiteten er "død". Dvs under ett år med fulllading hver natt, Anonymous poster hash: d80c9...885 What? Og da må man ha nytt batteri?! Anonymous poster hash: 384f0...c04
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Hva bruker dere telefonene til? Er det noe man kan unngå å bruke for lenger levetid? Bare lurer sånn generelt på "kvaliteten" i forhold til de gamle traverne Anonymous poster hash: 384f0...c04 jeg bruker min til alt mulig:p Men som sagt så er den nær døden, om jeg skal bruke den til andre ting enn å ringe eller sende meldinger så må jeg rett og slett ha laderen i. Jeg kan f.eks ikke spille med den lengre, uten laderen i, for da slår den seg av etter et halvt minutt. Anonymous poster hash: 7795b...705
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 What? Og da må man ha nytt batteri?! Anonymous poster hash: 384f0...c04 "død" betyr 80 % av opprinnelig kapasitet. Trenger ikke nytt batteri, men er ikke bra lenger Anonymous poster hash: d80c9...885
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Min nærmer seg fire år, tror jeg. Den skal byttes ut i april. Anonymous poster hash: e2f6f...146
Gjest crazycatlady Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Jeg kjøpte ny iPhone 5s ved nyttår etter å ha hatt 4-eren i nesten 3 år. Den var ikke ødelagt, men var blitt så treig, så derfor valgte jeg å bytte den ut.
Gjest Peanut Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Kjøpte min fon 5 i forfjor, og har ikke merket noe nedgang i batteritid. O_o Det lengste jeg har hatt en smartmobil har vært 5 år, men den ble skiftet ut til fordel for overnevnte mobil bare fordi. Jeg hiver ingen tidligere mobiler, så med unntak av en der batteriet sa poff, så fungerer tre like bra.
JHF Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Jeg hadde min Samsung S2 i 3 år før jeg måtte kjøpe ny. Hadde håpet den skulle holde et par måneder til, men plutselig nektet den å lade og det nyttet heller ikke å skifte batteri. Jeg har brukt min telefon til alt mulig, samt ladet den hver natt. Det var først det siste året jeg merket at battetikapasiteten ble dårligere. Måtte passe på å lade den om jeg hørte mye på musikk, surfet eller spilte lenge med den.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 Jeg kjøpte ny iPhone 5s ved nyttår etter å ha hatt 4-eren i nesten 3 år. Den var ikke ødelagt, men var blitt så treig, så derfor valgte jeg å bytte den ut. hva liker du best med iphone 5s Anonymous poster hash: 384ac...1f8
Gjest Hyssingen Skrevet 4. mars 2014 #17 Skrevet 4. mars 2014 Hatt min iPhone 4 i 4 år. Er som ny egentlig. Bruker den til alt unntatt filmer og serier. Sender meldinger hele tiden. Lader den noen timer på dagen, og da holder den til dagen etter.
magicpie Skrevet 4. mars 2014 #18 Skrevet 4. mars 2014 Et mobilbatter tåler ca 300 ladninger før kapasiteten er "død". Dvs under ett år med fulllading hver natt, Anonymous poster hash: d80c9...885 Hvis du lar den stå i fullading over natta så kverker du jo batteriet! Mobilen skal ikke stå i laderen etter at den er fulladet. Ideelt sett burde man aldri lade batteriet opp til 100% eller la det dø helt ut, for batterikapasiteten blir dårligere av det. Aller helst burde man ha mellom 20 og 80% hele tiden, fordi da varer batteriet lengst.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #19 Skrevet 4. mars 2014 Hvis du lar den stå i fullading over natta så kverker du jo batteriet! Mobilen skal ikke stå i laderen etter at den er fulladet. Ideelt sett burde man aldri lade batteriet opp til 100% eller la det dø helt ut, for batterikapasiteten blir dårligere av det. Aller helst burde man ha mellom 20 og 80% hele tiden, fordi da varer batteriet lengst. Hvorfor? Anonymous poster hash: fcadd...736
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #20 Skrevet 4. mars 2014 Altfor kort. Men jeg har opplevd både iPhone 3 og Samsung Galaxy S3 som har vart lenge (jaja, S3 er vel ikke så altfor gammel enda, men den lever iallefall i beste velgående enda, etter lang tids hard bruk - tror den overlever en god stund til). HTC Desire døde derimot etter et års tid. Xperia S (rimeligere type) begynner å bli litt sliten etter ett års bruk, men holder sikkert ett år til. Anonymous poster hash: eed50...010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå