AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Hei, jeg er både bekymret og irritert på kjæresten min. Han har hatt litt vondt i armen den siste tiden og dro deretter til legen som sa det ikke var noe annet å gjøre en å ta det med ro og ta smertestillende. MEN, jeg syntes han overragerer veldig når det kommer til smertestillende, han tar fort 2000 mg med ibux av gangen og helst flere ganger om dagen også. Han har strekt en muskel, skjønner at det kan gjøre vondt, men SÅ vondt? Har ved flere anledninger sett han bli helt satt ut av foreksempel en forkjørelse og ikke kunne jobbe osv. Hva skal jeg gjøre? Noen tips på hva jeg kan si til han? Anonymous poster hash: 5bd56...094
Doge Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Høres ut som om han ikke takler smerte så bra og det står følgende i pakningsvedlegget på ibux: Akutte inflammasjonstilstander i muskel-skjelettsystemet: Første dose: 1200 mg (raskest mulig etter ev. skade) deretter 1800-2400 mg daglig fordelt på 3-4 doser i 3-10 dager. http://www.felleskatalogen.no/medisin/ibux-weifa-559957 Så han tar altfor mye Ibux... 1
Betty2 Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 han tar 2000mg i et? altså 10 tabletter på 200mg? det er langt over anbefalt dose. max dose er 2400mg i døgnet (og det skal fordeles på 3-4 doser) så i praksis overdosere han seg på ibux, og det er ikke bra, skadelig for både mage og lever. 1
Missy1 Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Syns du skal fortelle han at for store doser kan virke mot sin hensikt. Det gir ikke mer smertelindring heller, det vil slite på leveren hans også. Hvis han ikke har god nok smertelindring av den dosen legen har forskrevet burde han ta en prat med legen, ikke ta større doser på egenhånd 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 nei nei nei, ikke bra! Skjønner ikke det der, i Norge er mange så skeptiske til ditt og datt av medisiner (som ikke er så ille), men knasker smertestillende som godteri..at noe er på resept betyr ikke at det er farlig. At noe er reseptfritt betyr ikke at det er ufarlig. Broren min tok mye smertestillende. Han ble alvorlig syk, havnet på sykehus og var døden nær. Den dag i dag, maaange år senere, må han være forsiktig med alkohol og smertestillende. Det gikk hardt utover levra.. Anonymous poster hash: 87201...70a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Han dævver nok ikke. Slutt å lek mora hans. Anonymous poster hash: b7665...6e9
frøkenkoz Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Han er vel bare rett og slett mann Akkurat det jeg skulle si
Gjest RockOn Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Ved å ta smertestillende over maksdose øker ikke virkningen, men bivirkningene. Men noen eier ikke respekt for noe og knasker i seg alt mulig og alle mulige kombinasjoner.
Trymmir Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Han har vondt i armen, en strekt muskel...for å si det sånn, det vil ikke være noe mot en ødelagt lever! Ta en alvorsprat med han, men gjerne uten å bli hysterisk, slik funker dårlig på menn, de lukker bare ørene da Men be han ta det opp med legen, kanskje han kan få noe med mer effekt så han slipper pådra seg unødvendig nye problemer. Å pælme innpå så mye ibux er jo bare å be om et saftig magesår og ikke minst en sikker vei til å knerte leveren.. 2
Nanami Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Det kan ha noen meget ubehagelige bivirkninger etter noen dager. Jeg fikk nesten nyresvikt av paracet vær forsiktig! Når det er sagt vet jo alle at menn blir mye sykere enn damer.
Kjempeliten Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Snakk med han og be han prate med legen ja.. Nå har jeg aldri strekt en muskel før, men tydeligvis gjør det veldig vondt? Kan hende han skal gå over på litt sterkere smertestillende om det er bedre enn å ta 10 ibux på en gang...
Infinite Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Snakk med han og be han prate med legen ja.. Nå har jeg aldri strekt en muskel før, men tydeligvis gjør det veldig vondt? Kan hende han skal gå over på litt sterkere smertestillende om det er bedre enn å ta 10 ibux på en gang... Hadde jeg vært legen hans, ville jeg hvertfall ikke skrevet ut sterkere smertestillende til han. Hva hvis han begynner å overdosere de også? Det kan fort gå litt verre enn å spise for mange ibux.
Kjempeliten Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Hadde jeg vært legen hans, ville jeg hvertfall ikke skrevet ut sterkere smertestillende til han. Hva hvis han begynner å overdosere de også? Det kan fort gå litt verre enn å spise for mange ibux. ja sant det, hvis problemet er misbruk og ikke det at pillene ikke gir nok lindring. Men kan godt hende legen får banka noe inn i hodet hans om det da. Vil jeg tro
Infinite Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 ja sant det, hvis problemet er misbruk og ikke det at pillene ikke gir nok lindring. Men kan godt hende legen får banka noe inn i hodet hans om det da. Vil jeg tro Får da håpe det. Syns bare det er helt høl i hue å putte i seg 2000 mg ibux av gangen. Ts skriver at det gjerne kan skje flere ganger om dagen også. Vil det da si at han på en "ille dag" kan spise 6000 mg ibux? Det er jo virkelig IKKE bra. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Med så høy dose kan han få magesår og perforasjon av tarmen - med fåfølgende livsfarlig peritonitt (infeksjon i bukhinnen) Det er ekstremt vondt, noen leger hevder det er noe av det mest smertefulle man kan få. Om han har så sterke smerter, burde legen gi han tåd, ofte er det å kombinere Paracet og Ibux. Og selvsagt fysioterapi e.l.Anonymous poster hash: 85c3b...01e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 TS her Takk for svar. Har snakket med han og bedt han ta kontakt med legen. I går ble han litt dårlig i magen ( vet ikke om det er fra pillene eller ikke) men får håpe han klarer å roe ned! Har en liten anelse om at han er litt hypokonder.. Anonymous poster hash: 5bd56...094
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #18 Skrevet 9. mars 2014 Han dævver nok ikke. Slutt å lek mora hans. Anonymous poster hash: b7665...6e9 Akkurat det jeg skulle si Han Dævver nok ikke av 2000mg ibux, men av 2000mg ibux gange flere doser om dagen over tid, VIL han pådra seg alvorlig lever skade, og dersom antidott behandlingen ikke er startet innen 4 timer etter den skadelige overdosen, så VIL han få leversvikt som kune kan ordnes med lever transplantasjon. "Men hey, lever vokser jo på trær, ikke sant??" Symptomene på leversvikt kommer heller ikke samme dagen forgiftningen har skjedd, men gjerne opp til en uke etter inntatt dose. Videre VIL han også pådra seg magesår og spiserørs betennelse, og hvis han er riktig "HELDIG" vil han ikke kunne spise noen former for NSAIDS igjen (her inngår også en del viktige pencelin og antibiotika behandlinger) Så neida han Dævver nok ikke i dag, men han gjør det på sikt, om han ikke slutter å misbruke smertestillende. Anonymous poster hash: d367a...82c 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #19 Skrevet 9. mars 2014 Det er ikke bra. Har selv slitt med ekstremt mye vondt og er nettopp blitt operert, men har ALDRI tatt så mye. Tar max 3000mg paracet sammen med 3 voltaren til dagen, men oftest mindre enn det også. Men det er ofte slik med menn, de later som de har det verre enn de faktisk har det, slik er det alltid, men det er farlig med så mye smertestillende. Anonymous poster hash: aad10...f74
Kine86 Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 Det er IKKE BRA!!!!!!!! om han tror han kan ruse seg er det IKKE tilfelle! Nei kast pillene! Han kan få leversvikt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå