Gå til innhold

Tips til genser å strikke til meg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, overskriften sier vel sitt. Jeg har lyst å strikke en genser til meg selv. Ikke marius.

Jeg liker mønster, men vil ikke at det skal bli for "kjerringete". Jeg er ikke så god å finne gode fargekombinasjoner selv.

Tips meg om en genser du har strikket til deg selv som du ble fornøyd med :)

Anonymous poster hash: d7b3e...791

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har strikket flere gensere til meg selv. Jeg foretrekker raglanfelling eller rundfelling, slik at jeg slipper å sy på ermene. Jeg synes rundfelling er penest, mens raglanfelling gir litt bedre bevegelse for skulderen.

De fleste genserne jeg har strikket til meg selv, har jeg strikket i tynn alpakka på pinne 3.

To av mine favoritter:

Denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=122&d_id=41&lang=no

Jeg strikket i helt andre farger, og strikket lange ermer. Jeg strikket den ensfarget helt ned, og jeg hadde kortere vrangbord nederst.

Modell 1: http://www.sandnesgarn.no/hefter/restesalg-/0806-sandnes-mini-alpakka-9040806

Jeg strikket den som genser i stedet for jakke, og jeg brukte helt andre farger.

Jeg anbefaler deg å kikke på oppskrifter og bilder (f.eks. Sandnesgarn, Garnstudio og Pickles). Hvilket uttrykk på genseren ønsker du deg? Hva skal den brukes til (ute/inne/jobb/fritid). Hvilken pinnestørrelse foretrekker du? Har du utholdenhet (strikker man en genser på pinne 3, må du strikke mange flere masker enn man gjør på pinne 5)?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gjerne strikke med både store og små pinner, har ikke noe krav på hvor fort det går. Jeg er akkurat tom for strikkeprosjekt og det er veldig stressende :(

Jeg likte veldig godt den første genseren, men jeg kunne tenkt meg lange ermer. Noen tips til lignende gensre bare med lange ermer. Jeg er så dårlig til å trikse og mikse på andre oppskrifter eller mao, jeg har aldri gjort det før :).

Skrevet

Er du på facebook så legg deg til gruppen "strikkesida", her vil du kunne få masse tips og ideer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...