AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Har fått meg sommerjobb som ekstravakt på sykehus i sommer. Er student på siste året nå, men før jeg begynner i jobben vil jeg være ferdig utdannet sykepleier. Hvordan vet jeg hva jeg kan kreve i lønn i timen? Minstelønn liksom? Noen andre som jobber på sykehus her som kan si hva de har i timen? (Som nyutdannet). Takk!Anonymous poster hash: 36d7c...d1b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Du kan vel ikke kreve noe som helst, går vel på tariff lønn. Anonymous poster hash: aaa1c...b4a 5
Lærerinna Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Du vil vel da få startlønnen for sykepleiere, vil jeg tro, så lenge du har vitnemål/karakterer. Aner ikke hva som er startlønnen som sykepleier, men det er nok ikke så vanskelig å finne ut. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Jeg mener ikke at jeg skal kreve i den forstand, men jeg vil vite hva jeg skal godta. Er sikkert ikke uvanlig at man prøver å lure nyutdannede ekstravakter. Jeg finner ikke denne tariffen noen steder. I så fall bare en årslønn, men dette blir litt vanskelig for meg å gå ut ifra når jeg skal være ekstravakt noen timer her og noen timer der?:/Anonymous poster hash: 36d7c...d1b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg tviler på at noen på et offentlig sykehus gidder å "prøve å lure nyutdannede ekstravakter". Du får nok lønn etter tariff, verken mer eller mindre. Finner du årslønn i tariffavtalen kan du dele denne på antall timer i et årsverk for å finne timelønna. Anonymous poster hash: a1541...665 2
Djungelvrål Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Begynner vel på første trinn ja, nybegynnerlønn. Endret 5. mars 2014 av KG dama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå