Gå til innhold

Fjerne sting på legevakta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva det koster? Mine henger bom fast.

Anonymous poster hash: efc3b...740
Skrevet

Jeg vet ikke pris, men jeg fikk ikke lov til å fjerne stingene på legevakten. De satt bom fast, var helligdager så legen hadde stengt i tre dager og de skulle vært fjernet. Men de nektet å se på det, for det er ikke noe som haster.

Hos fastlegen betalte jeg ingenting, til tross for at det trengtes tre forskjellige mennesker før de greide å ta de pga hevelse.

AnonymBruker
Skrevet

Wow. Er hevelse og rødt hos meg og, så er nok derfor jeg ikke får de av. Tar de vanligvis selv.

AnonymBruker
Skrevet

jeg måtte betale litt over 100 kr for å ta de hos fastlegen... synes det var en del :vetikke:

Anonymous poster hash: 85cdf...84b
AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel maks koste 200.

Har selv fjernet sting hos fastlege, og da kostet det ikke noe da det egentlig var en helsesekretær som fjernet dem.

Dersom det er betent er det viktig at du får tatt stingene fort så det ikke blir verre.

Anonymous poster hash: 316ed...245
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det gratis hos fastlege :o

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en legevaktoppgave. Du kan fint vente til i morgen. Det er ikke så uvanlig at sting sitter godt fast og at det er hovent i såret.

Anonymous poster hash: 34363...774
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg har alltid tatt stingene selv, og jeg har hatt en del, en gang jeg fjernet det hos legevakta, men det var fordi de fjenert de, samtidig som de sydde noen andre. jeg har også hatt litt vanskelig med å fjærne noen av de. men jeg har alltid klart det. men jeg er heller ikke så nøye da.

pris spørs jo litt på når på døgnet og uka du drar, drar du søndagskveld, så er det jo mye dyrere, for da er det helgetillegg, og kvelds/natt tillegg liksom.

jeg vet at å få sydd et sår på legevakta med frikort, er 120 kr ca. så jeg kan tenke meg at det kanskje er noe slik for å fjærne de. for da bruker du jo ikke mye utstyr som må kastes etterpå, eller som du tar med deg hjem.

men som over her, om det går en dag ekstra, så gjør ikke det noe. leger sier jo forskjellig fra sår til sår, spørs hvor store de er. noen sier 7 dager, noen 10, og noen 14. jo lengre du har de i, jo styggere blir arret. men samtidig så er det viktig at det også er grodd ordentlig ;)

Anonymous poster hash: 106e2...b2c
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke time til fastlegen for dette, bare meld deg i luke så får du komme inn på laboratoriet så fikser dem det der, hvis dem synes det er nødvendig henter dem legen så han får se på det.

Anonymous poster hash: ccbae...c15
Skrevet

jeg har alltid tatt stingene selv, og jeg har hatt en del, en gang jeg fjernet det hos legevakta, men det var fordi de fjenert de, samtidig som de sydde noen andre. jeg har også hatt litt vanskelig med å fjærne noen av de. men jeg har alltid klart det. men jeg er heller ikke så nøye da.

:omg:

AnonymBruker
Skrevet

:omg:

hvorfor så overrasket? bare sånn om du lurte, så kanskje det gir litt mer mening om jeg forteller at jeg skader meg selv?

• Liker 1
Skrevet

hvorfor så overrasket? bare sånn om du lurte, så kanskje det gir litt mer mening om jeg forteller at jeg skader meg selv?

Var det jeg var så redd for. Får du hjelp?

Skrevet

De skal jo helst tas av fastlegen. Vet om noen som fikk de fjerna der. Så vet jeg at de fjerner de hvis du feks skal inn til kontroll av såret osv.

Skrevet

Var det jeg var så redd for. Får du hjelp?

jauda. får da vell hjelp sies det ;) jada. jeg gjør det. ikke bekymre deg ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

pris spørs jo litt på når på døgnet og uka du drar, drar du søndagskveld, så er det jo mye dyrere, for da er det helgetillegg, og kvelds/natt tillegg liksom.

jeg vet at å få sydd et sår på legevakta med frikort, er 120 kr ca. så jeg kan tenke meg at det kanskje er noe slik for å fjærne de. for da bruker du jo ikke mye utstyr som må kastes etterpå, eller som du tar med deg hjem.

men som over her, om det går en dag ekstra, så gjør ikke det noe. leger sier jo forskjellig fra sår til sår, spørs hvor store de er. noen sier 7 dager, noen 10, og noen 14. jo lengre du har de i, jo styggere blir arret. men samtidig så er det viktig at det også er grodd ordentlig ;)

Jeg også. Men denne gangen satt de så godt fast og det gjorde så vondt. Det samme skjedde med meg sist og, de fjernet sting og sydde sting.

Syntes det var ganske flaut å gå til legevakta, men jeg dro mest fordi det så veldig betent ut. Jeg vil ikke ende opp med å miste armen, selv om jeg (også, ja) skader meg selv.

Til dere som sier det ikke er legevaktoppgave: Jeg ringte å forhørte meg, og de sa de skulle ta seg av meg, men at jeg måtte vente, fordi jeg ble prioritert sist. Ventet bare i 10 min og stingene ble tatt av. Fikk ikke betale (de sa de sendte regning, så vet ikke hva det kostet, var midt på dagen i uka, så håper det ikke er over 300).

Legen sa det så greit ut, men idag "sprakk" hevelsen opp og det tyter ut veske. Veldig ekkelt. Går dette over av seg selv eller? Jeg har liksom alltid hatt folk rundt meg når jeg har fått slike problemer.

Ts.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

oog jeg har ikke fastlege i byen. Ellers hadde jeg selvfølgelig gått dit. Gadd dessvere ikke betale for privat lege som fort koster 800-100 kr pågrunn av noen sting jeg i utgangspunktet kunne dratt av med makt selv, når de sa de kunne ta meg i mot på legevakta.

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også. Men denne gangen satt de så godt fast og det gjorde så vondt. Det samme skjedde med meg sist og, de fjernet sting og sydde sting.

Syntes det var ganske flaut å gå til legevakta, men jeg dro mest fordi det så veldig betent ut. Jeg vil ikke ende opp med å miste armen, selv om jeg (også, ja) skader meg selv.

Til dere som sier det ikke er legevaktoppgave: Jeg ringte å forhørte meg, og de sa de skulle ta seg av meg, men at jeg måtte vente, fordi jeg ble prioritert sist. Ventet bare i 10 min og stingene ble tatt av. Fikk ikke betale (de sa de sendte regning, så vet ikke hva det kostet, var midt på dagen i uka, så håper det ikke er over 300).

Legen sa det så greit ut, men idag "sprakk" hevelsen opp og det tyter ut veske. Veldig ekkelt. Går dette over av seg selv eller? Jeg har liksom alltid hatt folk rundt meg når jeg har fått slike problemer.

Ts.

ja. det er i grunnen ganske flaut når det blir så hyppig. prøv å vask det godt, hold det rent, og ha et plaster eller noe på, for å unngå infeksjon :)

Skrevet

Sist jeg fjernet sting, gjorde jeg det på apoteket. Betalte kun for utstyret og det var vel ca en hundrings. Men husk å bestille time.

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg fjernet sting, gjorde jeg det på apoteket. Betalte kun for utstyret og det var vel ca en hundrings. Men husk å bestille time.

Visste ikke at de gjorde det der? Står ikke på lista over ting de gjør på boots apotekt hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Har renset det (først nå da) det la seg nye hudlag over siden jeg tok genseren rett over i går, (usmart). Men fjernet det som hadde lagt seg over og renset. Ser såret har åpnet seg endel, men.

Det er fremdeles litt puss jeg ikke har fått ut, hva skal jeg gjøre med det? jeg vil beholde armen min og blir så paranoid :fnise: vil jo ikke dra til legen igjen, siden jeg gjorde det selv. Er så rart, siden det er selvgjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...