Birdo Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Hei alle flotte mennesker her i KG! Har idag fått tilbud fra min mor at hun vil spandere band på oss på bryllupet, en god venn av ho har band og er visst veldig god også. Må diskutere med gubben før vi bestemmer oss, men det er jo et utrolig koselig tilbud? Er det noen av dere som har god/dårlig erfaring med live band vs vanlig anlegg? Er så mye tanker oppi hodet mitt, at jeg klarer ikke å bestemme meg for hva som er best å gjøre. Å jeg er en sånn person som må ha en plan over alt hvis ikke får jeg små panikk, så må få bestemt meg snart! Hehe
ekkoet Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Vi hadde live band, 2 personer og var veldig fornøyd med det. Jeg var litt usikker på hvordan det ville fungere, men fikk de anbefalt fra kjenninger som er musikere og var fornøyd med jobben. Fordelene var feks med polenese så kunne de holde den gående så lenge som det passet seg. Når det gjaldt valg av sanger etc så kunne de tilpasse dette alt etter om folk satt og snakket eller danset. De hadde og litt musikk de satt på mellom settene sine, da tok folk stort sett pause fra dansegulevt. Ulempen er selvsagt hvis de ikke er flinke, men få noen med gode referanser. En annen ulempe er om man vil ha en spesiell sang eller vals, så er det ikke sikkert at de har denne på repertoaret. Har vært i bryllup hvor sønnen til naboen var dj. Det var ikke vellykket. Man bør helst ha en kompetent person til dette. I det tilfelle fant han ikke frem brudevalsen når han skulle, og da den endelig kom på begynte den å hakke midt i. Bruden var lite happy. Har og vært i bryllup hvor en mer proff DJ-person har blitt leid inn. Dette funket veldig bra. Fordelen her er at musikken tilpasses og at man kanskje får en litt mer moderne spilleliste. I dette bryllupet var det mer unge folk på dansegulvet enn i vårt, muligens pga musikken som ble spilt. (På godt og vondt, veldig gøy musikk, men tantene og onklene holdt seg unna dansegulvet, er jo kjekkest når alle er med.) Jeg ville uansett ha hatt en egen flink person til musikken, eller et band. Å skulle ordne med dette selv eller legge det i hendene på noen man ikke stoler på blir bare et stressmoment. Så er det litt personlige preferanser, jeg liker livemusikk, synes det blir noe litt annet. Men der er ikke alle like. Noen synes et tomannsband er harry og vrir seg bare av tanken.
Marikken Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 I de bryllupene jeg har vært i hvor det har vært liveband har det dessverre vært en nedtur for min del. Godt mulig bandene har vært for dårlige i utgangspunktet, men hver gang har de spilt feil musikk for målgruppen (kun noen få som har vært på dansegulvet), de har vært uvillige til å etterkomme ønsker om endret musikk og det har vært bedre stemning i pausene hvor det har gått en spilleliste på anlegget i stedet (plutselig fullt dansegulv)... Så jeg ville heller tenkt i retning av en god dj som har erfaring med å spille musikk for et blandet publikum.
*Frida* Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Me skal ha 3-mannsband, gler meg! Det er folk me kjenner, og stolar på. Blir litt variert musikk. Kompetent dj er sikkert like bra, men speleliste på anlegg kan bli mindre vellykka. Var i bryllup med cd-spillar ein gang, og det minna meg om et vors i kjellarstova... Ingen dansa der, mulig det var tilsikta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå