AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Hva er deres forhold til ditt barns halvsøsken? Er halvsøsknet noen ganger med dere? Er det på besøk? Inviterer du det i bursdag ol? Kjenner du det? Skulle gjerne visst hva dere andre føler rundt en slik situasjon, og hva om er vanlig praksis hos dere? :-) Anonymous poster hash: 5cfd2...37c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Hva er deres forhold til ditt barns halvsøsken? Er halvsøsknet noen ganger med dere? Er det på besøk? Inviterer du det i bursdag ol? Kjenner du det? Skulle gjerne visst hva dere andre føler rundt en slik situasjon, og hva om er vanlig praksis hos dere? :-) Anonymous poster hash: 5cfd2...37c Selvfølgelig gjør vi alt det du nevner - de er jo søsken!! Liker forresten ikke begrepet "halvsøsken". Høres så kaldt ut. Anonymous poster hash: c4614...e47 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Selvfølgelig gjør vi alt det du nevner - de er jo søsken!! Liker forresten ikke begrepet "halvsøsken". Høres så kaldt ut. Anonymous poster hash: c4614...e47 Nei altså jeg vet ikke.. Sammarbeidet med far har ikke alltid gått på skinner.. så at vi er mye sammen er ikke naturlig iallfall. Videere må jeg innrømme at jeg synes det er litt sårt. At far og stemor har fått barn.. Uff vet ikke. Er ikke helt komfortabel med situasjonen, og det er veldig ¨kutt¨ mellom våre to hjem. Prøver bare å finne ut hva som er vanlig. Anonymous poster hash: 5cfd2...37c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Naa er barna voksne, men de var paa besook, mor og nye barn. Ikke saa ofte, men noen ganger. Jeg er venner paa facebook med baade mor og halvsosken. Det har aldri vaert sjalusi mellom meg og den nye kona til barnas far. Anonymous poster hash: d6273...bd7
Teeny Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Kjenner godt mine halvsøsken ja, selv om vi ikke vokste opp sammen. Er en del aldersforskjell mellom oss og vi har ikke vokst opp sammen. Alle vi halvsøsken har samme mor. Har i dag litt bedre kontakt med mine halvsøstre enn mine helbrødre, men sikkert fordi vi er kvinner. Føler meg mer ulik mine helbrødre enn mine halvsøsken på en måte.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Tror TS mener hvorvidt man som forelder kjenner barnas evt halvsøsken, ikke hvorvidt søsknene kjenner hverandre... Det kommer jo helt an på hvorvidt halvsøskenet var der før man fikk barn med (eks)partneren, eller om det er et barn ekspartner fikk etter brudd. Jeg er skilt, og min eksmann hadde et barn fra før, og vi fikk to sammen. Derfor kjenner jeg selvsagt mine barns halvsøsken, som jeg var stemor for i flere år. De har jo mest kontakt når de alle tre er hos faren sin, men halvsøskenet blir alltid bedt i bursdager osv. Er er på besøk innimellom, men det er ikke så interessant lenger for halvsøskenet lenger som snart er tenåring, mens mine barn er i barnehagealder. Anonymous poster hash: da95c...1e4
roberta Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Mine barn har et søsken hos far, en skjønn gutt som ofte er på besøk hos oss. Både fordi han har lyst og fordi vi skal passe han. Det er kun en berikelse synes jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Min ex har ikke andre barne Enn våre fellese. Men min mann har et barn fra før. Og vi har jo et barn sammen. Så der blir jo det en sånn situasjon. Han har vært med sin bror på overnatting hos sin brors mor. Hun har også barn fra før. Vi har ikke hatt hans søsken fra mor side på overnatting enda, bortsett fra engang han var baby og mor trengte barnevakt.Men vet han har lyst, så vi må få det til også. Han kom før vårt fellese barn. Så møtes jo mitt barn hans andre sine søsken de gangene han har vært med bror hjem. Dette ser jeg hørtes veldig inviklet ut Men vårt barn har også vært med mine barn og faren deres hjem til de på besøk. Ikke overnatting, men vært med. Samme har min stesønn gjort. Blitt med mine barn hjem til sin far noen ganger. Når han skulle være her med oss og mine barn med faren, så har han fått blitt med å vært der noen timer, så har vi hentet han. Håper dere skjønte poenget, ser det ble veldig inviklet Anonymous poster hash: dc8cf...449
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Mitt barn har et halvsøsken hos far. Hos oss blir det vel. De bor sammen og er som søsken flest Anonymous poster hash: 5348c...844
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Fra den andre siden: "Stedatter" har en lillebror hos moren. Han er noen ganger med på samvær, noen ganger for barnevakt, og noen ganger er lillebroren på besøk alene. Han har ikke en egen farsfigur i livet sitt.Anonymous poster hash: 36c0d...c96
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Min ex har ikke andre barne Enn våre fellese. Men min mann har et barn fra før. Og vi har jo et barn sammen. Så der blir jo det en sånn situasjon. Han har vært med sin bror på overnatting hos sin brors mor. Hun har også barn fra før. Vi har ikke hatt hans søsken fra mor side på overnatting enda, bortsett fra engang han var baby og mor trengte barnevakt.Men vet han har lyst, så vi må få det til også. Han kom før vårt fellese barn. Så møtes jo mitt barn hans andre sine søsken de gangene han har vært med bror hjem. Dette ser jeg hørtes veldig inviklet ut Men vårt barn har også vært med mine barn og faren deres hjem til de på besøk. Ikke overnatting, men vært med. Samme har min stesønn gjort. Blitt med mine barn hjem til sin far noen ganger. Når han skulle være her med oss og mine barn med faren, så har han fått blitt med å vært der noen timer, så har vi hentet han. Håper dere skjønte poenget, ser det ble veldig inviklet Anonymous poster hash: dc8cf...449 Akkurat. Jeg hang ikke med før første gang du skrev det var innviklet. Så fortsetter du og alt blir enda mer innviklet :-DAnonymous poster hash: cd157...254
Sophie-Ann Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Min eks har tre barn og jeg har ikke hatt noe med dem å gjøre etter bruddet, har heller ikke sett dem. Konfirmasjonen til min datter blir vel den eneste gangen vi kommer til å være sammen.
Teriyaki Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Min mor har aldri snakket med min halvsøster. Tror jeg. Kan ikke huske at hun hsr gjort det når vi har feiret dåp og slikt. Ser ikke hvorfor hun skulle heller. 1
MaiTai Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Barnet mitt har to halvsøsken, som har hver sin mor. Den ene, som bor hos sin mor, treffer vi ofte og det er stadig overnattinger. Den andre, som er yngst, har vi ikke møtt. Men så er forholdet til barnefar så og si ikke-eksistetende.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Som noen skrev over her,det kommer jo helt ann på hvorvidt disse halvsøknene var der når du fikk barn med med denne mannen eller ikke. Min eks hadde to barn fra før, før vi fikk ett barn sammen. Disse barna bor langt unna og er her i ferier, men da er det far som evt. har de med på besøk, de kommer ikke på egen hånd. Hadde de bodd nærmere, hadde vi kanskje hatt mer kontakt, de er jo tross alt søsken Anonymous poster hash: 8301e...fdf
peanut_juice Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har en halvbror på fars' side. Har et godt forhold til han. Var en del sammen i oppveksten, bla i ferier, bursdager og lignende, og han kom for å bo litt med oss innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå