AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Statlig ansatt. Helsevesenet. Full stilling. Jeg får vanligvis 100 % tillegg for å ta på meg ei ekstra vakt, fordi jeg allerede jobber full stilling. Hvis jeg tar ei ekstravakt på en helligdag, får jeg da både 100 % tillegg for overtid, pluss 133 % for helligdag? (Sånne ting man ikke har lyst til å spørre sjefen om ) Anonymous poster hash: 6a12f...19c
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Det var et godt spørsmål. Når vi er inne på helligdager, er palmesøndag en helligdag?
Doge Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Der jeg jobber så får vi da bare 133% for ekstravakter på helligdager. Og ja, plamesøndag er en helligdag
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Det var et godt spørsmål. Når vi er inne på helligdager, er palmesøndag en helligdag? Palmesøndag regnes som en vanlig søndag - rent lønnsmessig. Ergo, ikke helligdagstillegg. Anonymous poster hash: 6a12f...19c
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Palmesøndag regnes som en vanlig søndag - rent lønnsmessig. Ergo, ikke helligdagstillegg. Anonymous poster hash: 6a12f...19c Ok, var det jeg trodde.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Men noen må gjerne besvare mitt (TS) spørsmål Anonymous poster hash: 6a12f...19c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har jobbet på Sørlandet sykehus og der fikk vi "kun" 133 % hvis det var overtid og helligdag. Overtidstillegget bortfalt altså og ble erstattet med helligdagstillegg. Det stod i kontrakten min også. Anonymous poster hash: 466c6...719 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har jobbet på Sørlandet sykehus og der fikk vi "kun" 133 % hvis det var overtid og helligdag. Overtidstillegget bortfalt altså og ble erstattet med helligdagstillegg. Det stod i kontrakten min også. Anonymous poster hash: 466c6...719 Okay. Hvis det er sånn det fungerer, kan jeg like gjerne jobbe en vanlig tirsdag, fremfor å "ofre" meg på en helligdag. De blir så liten forskjell i lønna, at da vil jeg heller ha fri sammen med samboeren. Anonymous poster hash: 6a12f...19c 1
pusekatta Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Det kommer an på hva som står i kontrakten din/tariffavtalen din? Dette kan du best sjekke opp i selv.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Nei, du får ikke både overtidstillegg og helligdagstillegg. Anonymous poster hash: c9647...35c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Det kommer an på hva som står i kontrakten din/tariffavtalen din? Dette kan du best sjekke opp i selv. Jeg har allerede lest den, og ble ikke særlig klokere.. Nei, du får ikke både overtidstillegg og helligdagstillegg.Anonymous poster hash: c9647...35c Ok. Skulle gjerne sett det nedskrevet på formelt vis. Det blir altså mindre attraktivt å ta på seg ekstravakt på helligdager. Anonymous poster hash: 6a12f...19c
Gjest pellepirat Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Jobber selv offentlig, og det er særdeles sjeldent man få to prosenttillegg oppå hverandre. Slik at man får aldri ett 100% overtidstillegg, samtidig som man får helligdagstillegg, da får man det som er best av dem. Det finnes noen få unntak, særavtaler hos enkelte bedrifter kanskje, men det er nok veldig uvanlig. Der jeg jobber er det 45% tillegg på natt, men hvis jeg går en ekstra nattevakt blir hele vakta 100%, og ikke 100% + 45%.. Stiller seg annerledes med kronetillegg, f.eks helgetillegg, "skumringstillegg" osv, disse får man gjerne i tillegg til "prosenttilegg".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå