Gå til innhold

Hvem av disse to nøtteposene er sunnest å spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom jeg er studen og ikke har flust av midler, må jeg gå for noen rimelige nøtter. Har funnet to, de er ikke opptimale, men hvem av dem er sunnest?

Alternativ en er vanlige røsta og salta peanutter. Her er det en del salt, men mindre sukker enn i alternativ to.

Alternativ to er en nøtteblanding med peanutter, noen cachewnøtter, mandler, rosiner og tørka papaya, mango og annanas. Her er det en del mer sukker og karbohydrater enn i alternativ en, men til gjengjeld er de ikke salta.

Hvem bør jeg gå for?

Anonymous poster hash: 6babc...94a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe en pose mandler og en boks rosiner etc. Så tar du litt av alt i en pose som du tar med deg? Det er nå mye bedre enn de salte, søte, rista ferdiggreiene.

Anonymous poster hash: a360a...1dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mandler i løs vekt er ganske rimelig sammenlignet med små nøtteposer. :) Bare et tips.

Anonymous poster hash: 98add...ece
AnonymBruker
Skrevet

Wow, takk for tips folkens! Er mandler i løsvekt billigere enn mandler på pose hos kiwi, rema etc?

Hvor kjøper jeg de evt. i løsvekt? :)

Gjest Runforit
Skrevet

Mandler er knall. Helt rene, koster 50 kroner for et halvt kilo. Det har du en stund.

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Mandler er jo godt det, men gud så lei man blir av det rimelig kjapt da? (...eller er det bare meg?)

Jeg synes ihvertfall at en blanding av mandler og rosiner høres skikkelig trist ut.

Hva med heller å kjøpe alternativ 1 og alternativ 2 og så blande posene til å bli en gigapose?

Sukker fra de tørkede fruktbitene er jo absolutt ikke av den verste sorten, og siden det ene alternativet er uten salt så blir jo saltmengden minimal når det kun er salt fra den ene posen..

AnonymBruker
Skrevet

Du kan garantert finne noe bedre enn dette. Behandlede nøtter og tørket frukt er jo generelt ikke det billigste.

Anonymous poster hash: ce4e6...e61
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Mandler er jo godt det, men gud så lei man blir av det rimelig kjapt da? (...eller er det bare meg?)

Jeg synes ihvertfall at en blanding av mandler og rosiner høres skikkelig trist ut.

Hva med heller å kjøpe alternativ 1 og alternativ 2 og så blande posene til å bli en gigapose?

Sukker fra de tørkede fruktbitene er jo absolutt ikke av den verste sorten, og siden det ene alternativet er uten salt så blir jo saltmengden minimal når det kun er salt fra den ene posen..

Er vel smak og behag vil jeg tro. Jeg synes mandler er kjempegodt. Spiser gjerne på det hver dag sammen med frukt som mellommåltid :)

Men absolutt sunnere å blande usaltede rene mandler/valnøtter etc sammen med tørket frukt enn å spise de saltnøttene. Bare vær obs på at det er like mye sukker i tørket frukt som i godteri så vær litt forsiktig med for mye av det.

Endret av Runforit
Gjest skravle
Skrevet

Mandel er ihvertfall kjempesunt. Høyt innhold av protein og sunt umettet fett. Pluss E-vitamin for immunforsvaret og magnesium for hjerte- og blodtrykk...

AnonymBruker
Skrevet

Du kan garantert finne noe bedre enn dette. Behandlede nøtter og tørket frukt er jo generelt ikke det billigste.

Anonymous poster hash: ce4e6...e61

Forslag?

Gjest Inggolf
Skrevet

Er vel smak og behag vil jeg tro. Jeg synes mandler er kjempegodt. Spiser gjerne på det hver dag sammen med frukt som mellommåltid :)

Men absolutt sunnere å blande usaltede rene mandler/valnøtter etc sammen med tørket frukt enn å spise de saltnøttene. Bare vær obs på at det er like mye sukker i tørket frukt som i godteri så vær litt forsiktig med for mye av det.

Jada, det er jo en smaksak som absolutt alt annet her i verden såklart.

Jeg synes også at mandler er kjempegodt, men tenker bare at det kanskje hadde blitt kjedelig om man skal begynne å spise det sånn ofte og fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...