Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann som er Iraker, og jeg er født i Norge, men foreldrende mine er opprinnelig fra Irak.

Jeg har muslimsk tro, og jeg merker ofte det at dere norske kvinner, velger å unngå meg, eller er veldig kritiske til meg. Dette synest jeg er synd, for jeg synest at dere norske kvinenr er flott og hyggelige.

Anonymous poster hash: edc80...35e

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Går du bort til ein random jente å snakker med henne også? Det er creepy

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg snakker ikke til fremmede jenter, men jeg merker ellers at mange norske kvinner på jobben osv, trekker seg litt vekk når jeg snakker mye med dem.

Skrevet

Jeg er en mann som er Iraker, og jeg er født i Norge, men foreldrende mine er opprinnelig fra Irak.

Jeg har muslimsk tro, og jeg merker ofte det at dere norske kvinner, velger å unngå meg, eller er veldig kritiske til meg. Dette synest jeg er synd, for jeg synest at dere norske kvinenr er flott og hyggelige.

Det er ikke sikkert det har noe med at du er muslim å gjøre

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange muslimske venner, men når det gjelder et parforhold er jeg meget skeptisk til å være i et forhold med en som tilhører en religion som er såpass annerledes. Det gjelder spesielt synet på kvinner. Selv om jeg kjenner en homofil muslim, opplever jeg mange muslimer som intolerante når det kommer til spørsmål om kjønn og familie og det å være sammen med noen fra en annen kultur, så da er det utelukket å bli sammen med en. En iraker i seg selv er greit. Et vennepar av meg er dansk-iraksk og det er helt uproblematisk, men irakeren har forlatt sin tro.

Ellers er de muslimene jeg kjenner flotte mennesker! Det er forøvrig de andre vennene mine også, enten de tilhører en annen religion eller er ateister. Det er ikke fryktelig vanskelig å respektere hverandre og lære av hverandre om man vil.

Jeg vet at den første setningen høres ut som "Jeg er ikke rasist, men". Huff!

Anonymous poster hash: bff12...11d
  • Liker 23
Skrevet

Vel, Islam er en kvinneundertrykkende religion. Ville ikke gått ut med en som trodde på en Gud, uansett hvilken. Spesielt ikke noen i Islam

Men det er meg, takler rett og slett ikke hjernevaskede personer som tror det er en Gud...

Anonymous poster hash: 51cdc...c05

Signerer.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har mange muslimske venner, men når det gjelder et parforhold er jeg meget skeptisk til å være i et forhold med en som tilhører en religion som er såpass annerledes. Det gjelder spesielt synet på kvinner. Selv om jeg kjenner en homofil muslim, opplever jeg mange muslimer som intolerante når det kommer til spørsmål om kjønn og familie og det å være sammen med noen fra en annen kultur, så da er det utelukket å bli sammen med en. En iraker i seg selv er greit. Et vennepar av meg er dansk-iraksk og det er helt uproblematisk, men irakeren har forlatt sin tro.

Ellers er de muslimene jeg kjenner flotte mennesker! Det er forøvrig de andre vennene mine også, enten de tilhører en annen religion eller er ateister. Det er ikke fryktelig vanskelig å respektere hverandre og lære av hverandre om man vil.

Jeg vet at den første setningen høres ut som "Jeg er ikke rasist, men". Huff!

:sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert:

Det er mer mellom himmel og jord enn du tror.

Bestekompisen til mannen min er homofil katolsk prest.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer mellom himmel og jord enn du tror.

Bestekompisen til mannen min er homofil katolsk prest.

altså åpent homofil som kjemper for homofiles rettigheter i den katolske kirken, ikke creepy klå på smågutter-typen!

• Liker 13
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Nei jeg snakker ikke til fremmede jenter, men jeg merker ellers at mange norske kvinner på jobben osv, trekker seg litt vekk når jeg snakker mye med dem.

Kanskje de reagerer på korppsspråket ditt, måten du ordlegger deg på, eller stemmeleiet ditt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg mer unna mørkhudede enn før, pga at jeg har oppdaget hvor dobbeltmoralistiske svært mange av dem er. Spesielt dersom de er muslimer/jøder/kristne osv. Jeg har en eks som mente det han selv gjorde var greit, mens dersom han fikk en datter, måtte hun gifte seg med en troende. Hun ville med andre ord ikke få den fulle friheten til å leve sitt liv slik hun selv ville. Selv om de bodde i Norge.

Så jeg kan ikke være sammen med, date, eller være venner med noen som har et slikt forvrengt dobbeltmoralistisk syn på seg selv og jenter/kvinner i familien.

Hvordan kunne han da være sammen med meg, som er ikke troende? Ifølge religionen hans har han egentlig dømt seg selv til fortapelsen, men fordi han er i Norge, ser ikke han eller familien så hardt på at jeg er en ikketroende. Men om vi fikk barn...... Gjett hva som ville skje da?

Alt dette forfølger hver og enkelt av dere. Fordi flere og flere kvinner og menn i Norge (og verden) ønsker å leve i full frihet uten slike religiøse fengsel.

Løsningen er enkel. Gjør dere fri fra religionene.

Anonymous poster hash: 36a0c...0a5
  • Liker 21
Skrevet

Jeg dater ikke religiøse. Om det er muslimer, kristne, jehovas, mormoner, wicca eller noen som tror på spagetti monsteret er meg revnende likegyldig.

• Liker 18
Skrevet

Jeg trekker meg mer unna mørkhudede enn før, pga at jeg har oppdaget hvor dobbeltmoralistiske svært mange av dem er. Spesielt dersom de er muslimer/jøder/kristne osv. Jeg har en eks som mente det han selv gjorde var greit, mens dersom han fikk en datter, måtte hun gifte seg med en troende. Hun ville med andre ord ikke få den fulle friheten til å leve sitt liv slik hun selv ville. Selv om de bodde i Norge.

Så jeg kan ikke være sammen med, date, eller være venner med noen som har et slikt forvrengt dobbeltmoralistisk syn på seg selv og jenter/kvinner i familien.

Hvordan kunne han da være sammen med meg, som er ikke troende? Ifølge religionen hans har han egentlig dømt seg selv til fortapelsen, men fordi han er i Norge, ser ikke han eller familien så hardt på at jeg er en ikketroende. Men om vi fikk barn...... Gjett hva som ville skje da?

Alt dette forfølger hver og enkelt av dere. Fordi flere og flere kvinner og menn i Norge (og verden) ønsker å leve i full frihet uten slike religiøse fengsel.

Løsningen er enkel. Gjør dere fri fra religionene.

Det der var akkurat hva jeg mener.Flott skrevet!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det der var akkurat hva jeg mener.Flott skrevet!

Takk.

Gjest Guilty
Skrevet

Tenkte først at du kanskje oppsøkte dem uten grunn siden de trekker seg unna men siden det er på jobb og lignende høres det veldig rart ut. Er du sikker på at det ikke bare er noe du føler? Kan jo også hende det har noe med måten du fremstår på. Jeg gir folk en sjanse til bekjentskap/vennskap men om de er sterkt religiøse og/eller har ekstreme meninger som står langt unna mine når det kommer til de viktigste tingene holder jeg meg unna. Det samme med dobbeltmoraler. Alt dette kan man finne både hos religiøse og ikke-religiøse, derfor jeg nevner begge deler. Men jeg kunne aldri tenkt meg å ha en kjæreste som var religiøs da dette er helt motsatt av meg.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok det stigmaet folk har fått om folk fra den delen av verden.

Det kan være synd, for det er godt mulig du er en bra person, men en tar ikke sjanser når en hører så mye elendig om forhold der Norske jenter gifter seg med menn med islamsk tro og hele den kulturelle pakken der.

Det er litt de samme mekanismene som gjør att det kan være vanskelig for en muslim å få visse jobber etc. Alt det negative som har vert med kriminalitet og slikt med folk fra ikke vestlige land slår tilbake på dere og treffer dere midt på nesa. Enten det er fortjent eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å date deg som iraker. Men som religiøs? Nei.

Jeg er ateist. Og kunne aldri fungert i et forhold med folk som tror på diverse guder og som - enda verre - følger regler fra eldgamle bøker.

Anonymous poster hash: 6d605...530
  • Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...