Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ute etter en ny bærbar pc nå, og det aller viktigste er at den skal være stillegående siden den skal brukes en del på lesesal. Hva er det som avgjør om en pc er stillegående eller ikke, er det prosessoren? Hvilke prosessorer er isåfall de beste? Er feks intel core i5 bra nok eller bør jeg ha i7?

Om noen kan komme med tips til stillegående bærbar så blir jeg veldig glad! 13"-14", 6-8 mb ram, med berøringsskjerm, maxpris 9000 kr og så lett og flat som mulig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ciegus
Skrevet

Min erfaring (dessverre) - jo lettere og flatere, jo mer bråker den. Min slanke Sony Vaio bråker mer enn det 5 år gamle beistet mitt. Det er fordi vifta går nesten hele tiden, siden den er så tynn blir den fort varm eller hva det nå var datanerden av en kjæreste forklarte...

Så jeg ville hvertfall googlet enhver laptop du vurderer grundig, uansett hvor perfekt den virker. Alle testene av min pc som jeg leste var gode. Når jeg så kjøpte den og oppdaget at den bråkte, googlet jeg navnet på pc-en og fan noise eller hva det var. Og joda, da så jeg at det var et kjent problem...

Ikke et særlig konkret råd fra meg altså... :P

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring (dessverre) - jo lettere og flatere, jo mer bråker den. Min slanke Sony Vaio bråker mer enn det 5 år gamle beistet mitt. Det er fordi vifta går nesten hele tiden, siden den er så tynn blir den fort varm eller hva det nå var datanerden av en kjæreste forklarte...

Så jeg ville hvertfall googlet enhver laptop du vurderer grundig, uansett hvor perfekt den virker. Alle testene av min pc som jeg leste var gode. Når jeg så kjøpte den og oppdaget at den bråkte, googlet jeg navnet på pc-en og fan noise eller hva det var. Og joda, da så jeg at det var et kjent problem...

Ikke et særlig konkret råd fra meg altså... :P

Hvilken Sony Vaio er det du har da? :)

Skrevet

Folk som kan mer enn meg får bare rette på det jeg kommer til å si nå.

Men prosessoren har ikke noe å si hvor mye bærbare pc vil bråke, det kommer vel an på viftene som er installert for å kjøle ned pc'n.

Nå har jeg ikke satt meg så veldig mye inn i hardware på bærbare pcer, bare lest littegranne og plukket opp ting og tang.

Jeg vil tro at det vil holde fint med en i5, men spørs vel hva du har tenkt å bruke pcen til.

Jeg har ikke satt meg inn i hvilke bærbar som er stillest, men du kan jo sjekke ut Microsoft Surface Pro 2, som er et nettbrett med Windows 8.1 installert. Altså en "bærbar" pc kan du si.. På en måte, nesten, kanskje.

Vil tippe at den er rimelig stillegående og passer inn i en lesesal.

Jeg er litt usikker på om tastaturet følger med.

Surface Pro 2 - 7299.-

Video review:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte meg Acer i høst, i7 og touch, bråker ikke i det hele tatt :-) Kjempe fornøyd.

Skrevet

Jeg kjøpte meg Acer i høst, i7 og touch, bråker ikke i det hele tatt :-) Kjempe fornøyd.

Hvilken modell? :)

Skrevet

Jeg har ikke satt meg inn i hvilke bærbar som er stillest, men du kan jo sjekke ut Microsoft Surface Pro 2, som er et nettbrett med Windows 8.1 installert. Altså en "bærbar" pc kan du si.. På en måte, nesten, kanskje.

Vil tippe at den er rimelig stillegående og passer inn i en lesesal.

Jeg er litt usikker på om tastaturet følger med.

Surface Pro 2 - 7299.-

Denne har blitt sterkt vurdert! Grunnen til at jeg har lagt den fra meg er at den ikke holder seg oppe av seg selv, hvis du skjønner hva jeg mener. Når jeg er hjemme sitter jeg mye med pc på fanget og da er det mest praktisk at skjermen holder seg oppe av seg selv.

Skrevet

Denne har blitt sterkt vurdert! Grunnen til at jeg har lagt den fra meg er at den ikke holder seg oppe av seg selv, hvis du skjønner hva jeg mener. Når jeg er hjemme sitter jeg mye med pc på fanget og da er det mest praktisk at skjermen holder seg oppe av seg selv.

Ja, jeg forstår hva du mener. Håper du finner deg en bærbar som passer ditt behov da.

• Liker 2
Gjest Ciegus
Skrevet

Hvilken Sony Vaio er det du har da? :)

Pro 13. Styr unna!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...