Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå sendt inn skjema til folkeregisteret, har fjernet to etternavn, hva gjør jeg så med førekort, bank kort og mastercard? Kan jeg enkelt og greit dra til Biltilsynet og bestille nytt førerkort med det "nye" navnet? Kan jeg få tatt nytt bilde i samme slengen? Og kan jeg enkelt å greit dra innom DnB og bestille nye kort med nytt bilde der å? Er det så lettvindt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nesten. Du må vente til du har bekreftelsen på at navnendringen er godkjent, men da kan du reise ut og søke om nytt førerkort, bankkort, pass osv. Bare husk at det meste koster penger å få nytt, det er ikke gratis. Jeg har regnet med å bruke opp mot 1000 kr på slikt etter at jeg giftet meg, pass koster, regner med de skal ha litt for nytt førerkort, og banken skulle også ha litt for å lage nytt kort til meg gitt. Vet ikke om DNB da. Passer selvsagt på å oppdatere bildet på tingene i samme slengen ja :)

Lettvint vil jeg ikke kalle det, men det må gjøres har man endret navn.

Skrevet

Jeg fikk nytt kort hos dnb etter å ha endret navn i fjor. Gikk bare innom banken og tok nytt bilde, skrev ny signatur osv. Kostet ingenting :)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Vent til du får en melding om navneendring fra Folkeregisteret. Så kan du sende søknader og legge ved en kopi av meldingen.

Mange ting er enkelt å få på nytt, men sånne dokumenter som vitnemål fra skole/universitet kan like greit være i det gamle navnet. Bare pass på å legge til en kopi av meldingen om navneendring når du skal, f.eks., søke jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...