Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drømmestudiet/jobben finnes ikke i deres nåværende by og du må flytte for å få den.

Ektemannen/samboer har på grunn av jobben ikke mulighet til å flytte til det nye stedet. Avstanden gjør pendling vanskelig.

Hadde dere vært villige til det? Hva hvis dere har barn?

Anonymous poster hash: 7a8e1...b91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke tok sjansen og flyttet for å ta drømmestudiet mitt, bare fordi "mannen i mitt liv" ikke ville det. Skal aldri bli stoppet av noen igjen.

Med barn blir ting vanskelig, er det kanskje mulig å ta studiet på deltid og pendle? Så slipper barna å flytte..

Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
AnonymBruker
Skrevet

Om man er sammen/gift uten barn så sytnes jeg man bør strekke seg for hverandre slik at den andre kan oppnå det h*n ønsker, man er da voksne og tåler og savne hverandre litt. Det er som regel ikke for evig uansett. Har man barn blir situasjonen en annen, da får man tåle å ikke kunne realisere seg selv på alt mulig til barnet er stort nok.

Anonymous poster hash: d8321...8ab
Skrevet (endret)

I mine øyne kommer det an på hva drømmestudiet/drømmejobben er. Skal man inn på f.eks. sivøk/juss/indøk for å satse på A/B i snitt og deretter konkurrere om kremjobbene hadde jeg hatt forståelse for det.

Om det derimot er et yrke hvor man kan få jobb overalt fremover, med relativt lave karakterkrav, og ingen bratt karrierevei, som f.eks. sykepleier/lærer, så ville jeg satset på mannen. Disse jobbene venter fortsatt på deg om forholdet går til skeis. Dette gjelder selvfølgelig kun for en drømmepartner man passer 'perfekt' med, og ikke en vanlig kjæreste man kan erstatte relativt lett.

Endret av Eriks
Gjest New_Girl
Skrevet

Nå som vi har barn, absolutt ikke. Men hadde sikkert ikke gjort det før vi fikk barn heller. Jeg har aldri vært noen karrierekvinne, og kan ikke tenke meg noen drømmejobb som hadde vært verdt å flytte fra mannen min for.

AnonymBruker
Skrevet

Drømmestudiet/jobben finnes ikke i deres nåværende by og du må flytte for å få den.

Ektemannen/samboer har på grunn av jobben ikke mulighet til å flytte til det nye stedet. Avstanden gjør pendling vanskelig.

Hadde dere vært villige til det? Hva hvis dere har barn?

Anonymous poster hash: 7a8e1...b91

Ja, og jeg gjorde det. Flyttet til et annet land for å studere, angrer overhode ikke!

Anonymous poster hash: 791e9...a84

AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig slitsomt å pendle i lengden, så det kommer helt an på avstanden.

Vi flyttet pga min manns jobb etter et drøyt år med pendling. Det har gått hardt utover karrieren min.

Anonymous poster hash: f60d7...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...