AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Er det ok at gutter/menn beholder gamle flørter/ekser på facebook etter at de har fått seg ny dame? Hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: ac9e8...44b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Det kommer da vel helt an på alder og situasjon ellers? Eksempel: Det er forskjell på en usikker 17-åring som ser at typen har duckfacebilder på FB av tidligere (men ganske "ferske") flørter - og en gift 40-år gammel mamma som har en venn på FB som hun klinte litt med da hun var russ? Anonymous poster hash: d7907...100 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Er man ferdig, er man ferdig, og privat er privat. Hvorfor skal man egentlig (be)holde kontakt med ekser på facebook, er det viktig? Er det ikke greit at det nye forholdet kan utspille seg i tekst og bilder uten at ekser ser på? Og trenger han å følge med på eksens liv, egentlig? Anonymous poster hash: aaff2...6d2 3
Gjest Faerunpedia Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Hvorfor skulle det ikke være greit? Jeg har et vennskapelig forhold til mine ekser, og derfor er de også venner på facebook.
Erazor Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Jeg hadde ikke giddet å legge meg opp hvem en partner hadde som Facebook-venn. Jeg stoler så mye på en partner at de kan gjøre stort sett det de selv vil. 2
klinkokos Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Hvorfor skulle det ikke være greit? Jeg har et vennskapelig forhold til mine ekser, og derfor er de også venner på facebook. La oss si du ikke hadde noe som helst kontakt med de da, er det allikevel viktig/riktig å beholde de?
Gjest Faerunpedia Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 La oss si du ikke hadde noe som helst kontakt med de da, er det allikevel viktig/riktig å beholde de?Jeg ville uansett ikke fjernet dem, kanskje man en eller gang tar kontakt lilevel. Dessuten synes jeg det er hyggelig å se hvordan det går med dem. Selv om forholdet er over var disse en gang en viktig del av livet mitt og jeg ser ingen grunn til å slette dem. Uansett er vel dette noe man bestemmer selv og ikke en ny kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Hva med ONS'er og flørter? Hvorfor beholde de på facebook når man er i et forhold? Anonymous poster hash: ac9e8...44b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Blant de jeg kjenner er det helt vanlig å ha ekser der. Nå har jeg bare voksne folk på lista, da. Anonymous poster hash: 1649e...d09
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Jeg kan forstå ekser, da de gjerne har hatt mange gode år sammen og har kanskje et vennskap den dag i dag. Det er OK, men selvsagt kan det komme litt an på situasjonen også. Men jeg vil påstå at det er greit. Men det jeg egentlig lurer på er veldig kortvarige flørter og one night stands? Er det egentlig ok? Anonymous poster hash: ac9e8...44b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Hvis jeg som voksen kvinne skulle skille meg, ville jeg nok ikke latt mitt liv stå som en åpen (face)bok for min eksmann, gitt. Jeg hadde heller ikke følt noe behov for å få vite hvordan hans liv utviklet seg etter bruddet. Anonymous poster hash: aaff2...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Jeg er 25 år og har nå 3 eks'er. Èn av de har jeg ikke noe kontakt med, mens èn av de har jeg vært venn med siden det ble slutt. Mens jeg var sammen med tredjemann, var jeg altså venn med èn eks på Facebook, uten at det var noe flørting eller noe å være bekymret for. Vi har derimot alltid hatt ett godt forhold, og vi har hooket opp når vi har vært single, men det kan man jo liksom ikke styre. Anonymous poster hash: e981b...837
Mortifera Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Er det ikke litt unaturlig å legge til en ons? Jeg trodde meningen med det var at man aldri møtes igjen og da blir det litt rart å legge til hverandre på facebook. Jeg hadde hvert fall reagert om en jeg hadde hatt ons med la meg til, hadde sikkert tenkt at han ville noe "mer"..
Chien Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Er det ok at gutter/menn beholder gamle flørter/ekser på facebook etter at de har fått seg ny dame? Hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: ac9e8...44b Ja klart. At man har dem i vennelisten betyr ikke at man nødvendigvis har kontakt. Så lenge han ikke jevnlig kontakter dem er det helt problemfritt for min del. Syns det er litt snodig når folk begynner å slette gamle flørter, ekser og lignende fra vennelista. Det er jo strengt tatt ikke nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Nei, det er ikke ok, med mindre det er eneste kontakt pga barn. Anonymous poster hash: 1b094...734
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 Flere innspill? Anonymous poster hash: ac9e8...44b
Medusa13 Skrevet 4. mars 2014 #17 Skrevet 4. mars 2014 Jeg ser ikke noe i veien for å ha de der. En eller annen gang kan det komme til nytte å ha de på vennelista. Man vet aldri hva man kan få behov for å sjekke opp. For eksempel kan det skje at de vil hevne seg og snakke dritt om deg på veggen sin, eller legger ut bilder du gjerne vil ha kontroll over. men....... hvis du ikke ønsker at de skal følge alt for intenst med i ditt liv, så sett de på begrenset profil. Jeg har selv en gjeng som ligger der(ikke en gjeng med x-er altså ). Alt avhenger selvfølgelig også litt av situasjonen. Noen mennesker ønsker man bare å radere helt vekk - eller ønsker at de skal radere deg. Det kan f.eks. være sprø ekser som ikke lar deg i fred. I slike tilfeller ville jeg blokkert vedkommende totalt og blokkert/satt på begrenset alle som kunne tenkes å la h*n se profilen min
Betty Blue Skrevet 4. mars 2014 #18 Skrevet 4. mars 2014 Ja, det ville ikke ha plaget meg, så lenge jeg visste at dette var venner i dag og at jeg var førsteprioritet av kvinner i hans liv .
Betty Blue Skrevet 4. mars 2014 #19 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Er det ikke litt unaturlig å legge til en ons? Jeg trodde meningen med det var at man aldri møtes igjen og da blir det litt rart å legge til hverandre på facebook. Jeg hadde hvert fall reagert om en jeg hadde hatt ons med la meg til, hadde sikkert tenkt at han ville noe "mer".. Skal være enig i at det kanskje hadde vært litt rart, med mindre de også har hatt et vennskap tidligere. Endret 4. mars 2014 av Ibsenfrue
Betty Blue Skrevet 4. mars 2014 #20 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Det kommer da vel helt an på alder og situasjon ellers? Eksempel: Det er forskjell på en usikker 17-åring som ser at typen har duckfacebilder på FB av tidligere (men ganske "ferske") flørter - og en gift 40-år gammel mamma som har en venn på FB som hun klinte litt med da hun var russ? Anonymous poster hash: d7907...100 Hvis de klinte litt sammen når de var russ så er de vel også gamle klasse- eller skolevenner? Hvis den eneste relasjonen er at de har klint en gang så er det vel litt underlig, men samtidig er det da mange som bruker facebook til sosial- og yrkesmessig nettverksbygging, og har facebookvenner de ikke kjenner så godt personlig. Så jeg hadde nok ikke tenkt noe videre over motivasjonen. Endret 4. mars 2014 av Ibsenfrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå