AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Jeg er svak for smeltet ost, og har så langt spist valing gulost fra synnøve finden. Men hvilken ost har minst kalorier? Forslag? (Jeg har tatt av 4 kg! Woho!) Anonymous poster hash: bb241...180
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Synnøve Finden 10% fett. Anonymous poster hash: 5a17c...835
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Den med mest huller i. Det er til syvende og sist mengden det kommer an på. Ellers: Den med minst fett. Men spiser du mye av fettfattig ost, kan du like gjerne spise vanlig ost, bare litt mindre. Anonymous poster hash: 1c09b...6a5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Den med mest huller i. Det er til syvende og sist mengden det kommer an på. Ellers: Den med minst fett. Men spiser du mye av fettfattig ost, kan du like gjerne spise vanlig ost, bare litt mindre. Anonymous poster hash: 1c09b...6a5 Spiser ikke så veldig mye ost lengre etter at jeg bytta ut brød med knekkebrød, foretrekker den smeltet og er liksom ikke noe særlig å smelte ost på knekkebrød Så nå blir det bare til tacoen, til lasagnen, pizza osv. Og det spises jo bare i helgene. Problemet er at når jeg først SPISER ost, så sprenger det "kaloribudsjettet" så lett:\ Anonymous poster hash: bb241...180
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Spiser ikke så veldig mye ost lengre etter at jeg bytta ut brød med knekkebrød, foretrekker den smeltet og er liksom ikke noe særlig å smelte ost på knekkebrød Så nå blir det bare til tacoen, til lasagnen, pizza osv. Og det spises jo bare i helgene. Problemet er at når jeg først SPISER ost, så sprenger det "kaloribudsjettet" så lett:\ Anonymous poster hash: bb241...180 Da ville jeg nok satset på ost med mye smak og ikke tenkt på kaloriene. Du må bruke enorme mengder vanlig fettfattig hvitost på pizza for å få smaken av ost, mens en feta, parmesan eller blåskimmelost (jo kraftigere, jo bedre) gjør samme nytten, bare at du trenger mye mindre. Hva med å bruke røkt Jarlsberg eller annen røkt ost, så kjenner du smaken bedre? Salt hjelper også. Det skal ikke være lett! Anonymous poster hash: 1c09b...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Da ville jeg nok satset på ost med mye smak og ikke tenkt på kaloriene. Du må bruke enorme mengder vanlig fettfattig hvitost på pizza for å få smaken av ost, mens en feta, parmesan eller blåskimmelost (jo kraftigere, jo bedre) gjør samme nytten, bare at du trenger mye mindre. Hva med å bruke røkt Jarlsberg eller annen røkt ost, så kjenner du smaken bedre? Salt hjelper også. Det skal ikke være lett! Anonymous poster hash: 1c09b...6a5 Er ikke glad i ostene med mer smak, ikke sikker på hva som gjør det. Mulig jeg er merkelig:P Jarlsberg og feta kan jeg ikke fordra Parmesan er godt da, men gjør seg vel ikke så mye på pizza og smeltet på brød? Alltid brukt den med pasta jeg. Liker cheddar da! brukes på burgeren:) Anonymous poster hash: bb241...180
Jade Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Huff, jeg har prøvd lettost, men det smaker så dårlig at jeg liksågodt kan spare de kaloriene de inneholder. Da spiser jeg heller vanlig gulost (Norvegia! Nam!), men mindre mengder, og sjeldnere. Noe må man dessverre gi avkall på når man slanker seg. Uansett hvor godt det er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå