Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner med bachelor i HR- & Personalledelse til høsten-

Hva slags jobbmuligheter har jeg og hva er lønnen?

Kunne tenke på å jobbe som HR- ansatt i Olje eller Maritim sektor. Har mulighet til å bli skaffet jobb der. Noe jeg evnt må ha i tilegg å burde jeg ta master etter bachelor?

Hvilken egenskaper må man ha i dette yrket?

Takk for svar.

Anonymous poster hash: 0bfd8...806
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som jobber med HR her?

Anonymous poster hash: 954ba...03c
AnonymBruker
Skrevet

320-330 er vel startlønn for bachelor hos oss.

Anonymous poster hash: dcf14...066

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Veldig raskt svar:

Det er veldig mange søkere til HR stillinger. Mye avhenger av hvilke ambisjoner du har, men jeg tror det vil være vanskelig å komme langt med kun en bachelor innen personalledelse. Ville kombinert den med økonomi eller andre "matnyttige" fag som gir forretningsforståelse. Du må regne med å ta vikariat og jobbe deg oppover.

Vil også på det sterkeste anbefale arbeidsrett. Det er sikkert en del av studiet, men sikkert ikke en stor nok del.

Startlønn er vanskelig å si noe om, kommer helt an på hva slags stilling du får som første jobb.

Sektoren du nevner er bruker stort sett engelsk som språk, så det kan anbefales å ta deler av utdannelsen i UK / USA.

Mvh

HR direktør

Anonymous poster hash: 832f6...944

• Liker 3
Skrevet

Er pedagogikk et matnyttig fag dersom man vil jobbe med HR?

AnonymBruker
Skrevet

Heller livserfaring enn pedagogikk. :)

Anonymous poster hash: af1d2...62a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg begynte på Business med fordypning i Human Resources Management i høst, går i Edinburgh og planen er å ta hele bachloren min her. Etter det kikker jeg nå litt på muligheten for å ta master i ledelsen og organisasjonspsykologi på BI etterpå. Som sagt, det er ofte mange som søker seg til HR stillinger, så jeg anbefaler deg virkelig å gjøre noe som får deg til å skille deg ut.

Reis ut, få erfaring - ta verv og ikke bli en i mengden. Jeg har til nå vært innom Forsvaret, studere i utlandet og har ulike verv her, forhåpentligvis vil det skaffe meg jobb i et hardt arbeidsmarket senere...

Anonymous poster hash: 8b3c0...403
  • Liker 1
Skrevet

Jeg holder på med en master i HR som fjernstudie gjennom NKI i regi av Edinburgh business School. Synes opplegget virker bra. På fritiden jobber jeg frivillig i Røde kors og Den norske turistforening. Fra før har jeg en bachelorgrad fra BI i reiselivsledelse. Et semester tok jeg i Frankrike. Jeg håper at jeg med dette kan skille meg ut i mengden av søkere og sikre meg fast jobb etter hvert. Jeg tenker å ta arbeidsrett også Jeg har snust på master i endringsledelse også. Hva tror dere? Er det bortkastet med to mastere?

AnonymBruker
Skrevet

Flere innspill her?

Anonymous poster hash: 954ba...03c
  • 1 år senere...
Skrevet

Hei TS!
Lurte på hvordan du trives på studiet? Var det slikt som forventet? Jeg tenker på å begynne til høsten, men er engstelig for at det er vanskelig å få seg jobb etter studiet..

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Er det noen som vet mer om studiet og jobbmulighetene innen dette fagfeltet i 2017?

Anonymkode: 4ad8a...cfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dytter

Er det noen som vet mer om studiet og jobbmulighetene innen dette fagfeltet i 2017?

Du har fått flere gode svar over. En bachelor rar deg ikke umiddelbart langt innen hr. Det er alltid muligheter for folk som står på, men da er det enda viktigere å skille deg ut i mengden med verv, erfaring, traineejobb eller annet. Bachelor i hr/personal kvalifiserer stort sett til administrasjonsjobber. 

Hr er bredt. Skal du undervise er Pedersen sikkert ok å vise til. Jeg ville heller prioritert andre fag for å gi tyngde. Arbeidsrett feks hvis ikke der ligger i graden. Undervisningserfaring kan du få på andre måter. 

Det utlyses mye stillinger innen hr og personal. Feltet er som sagt veldig bredt og du kan duke kompetansen til så mangt. Men det er også mange søkere noe som gjør at arbeidsgivere står fritt til å velge de med både master og lang erfaring. De fleste må begynne i vikariater og håpe på det beste 

Anonymkode: 494cf...767

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått flere gode svar over. En bachelor rar deg ikke umiddelbart langt innen hr. Det er alltid muligheter for folk som står på, men da er det enda viktigere å skille deg ut i mengden med verv, erfaring, traineejobb eller annet. Bachelor i hr/personal kvalifiserer stort sett til administrasjonsjobber. 

Hr er bredt. Skal du undervise er Pedersen sikkert ok å vise til. Jeg ville heller prioritert andre fag for å gi tyngde. Arbeidsrett feks hvis ikke der ligger i graden. Undervisningserfaring kan du få på andre måter. 

Det utlyses mye stillinger innen hr og personal. Feltet er som sagt veldig bredt og du kan duke kompetansen til så mangt. Men det er også mange søkere noe som gjør at arbeidsgivere står fritt til å velge de med både master og lang erfaring. De fleste må begynne i vikariater og håpe på det beste 

Takk for svar.Er ikke nødvendig for meg å nå så langt karrieremessig.En vanlig administrasjons-stilling er helt ok,da jeg ikke er helt ung lenger men bare ønsker å skifte fagfelt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.Er ikke nødvendig for meg å nå så langt karrieremessig.En vanlig administrasjons-stilling er helt ok,da jeg ikke er helt ung lenger men bare ønsker å skifte fagfelt.

Hva har du jobbet med tidligere? Har du annen utdanning? Kanskje jeg kan komme med noen tanker om mulige veier etter studier. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du jobbet med tidligere? Har du annen utdanning? Kanskje jeg kan komme med noen tanker om mulige veier etter studier. 

Tar gjerne i mot innspill:)

Er utdannet apotektekniker med videreutdanning fra høyskole.Har i ettertid prøvd å skifte kurs,og tatt 45 studiepoeng innen offentlig rett og forvaltningsarbeid.Synes det var interessant,men føler jeg trenger mer for å komme videre.Har vurdert en  bachelor i økonomi og administrasjon,men kjenner at jeg ikke har den nødevendige interessen for fagene som inngår der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...