Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei... Kort sagt: Jeg har det ikke OK for tiden... Jeg er i et forhold som ikke er bra, mye krangling, løgn fra hans side og mye mye mer jeg kunne gått dypere inn på men vil gjøre dette kort.. Vært veldig mye lei meg på grunn av hans oppførsel ovenfor meg og mer...

For en uke siden fant jeg ut at jeg er gravid og jeg er veldig usikker på om jeg skal ta abort, eller ikke... Jeg merket jo at jeg hadde alle gravid symptomene (selv om jeg har tatt p pillen i de 2 årene vi har vært sammen) ved kvalme, at jeg har vært mye mer trøtt osv...
Jeg har slitt veldig med å komme meg på dette jobbsøkerkurset som er hver dag i 7 timer.
Det er en jente her på min alder som er engelsk talende og hun plager vettet av meg. Hun snakker med meg hele tiden, følger etter meg,,, prøver bare å være vennlig mot henne og snakker jo med henne, men jeg er så utslitt og når jeg har det vanskelig på fritiden så er det spesielt vanskelig å stå opp til et kurs hver dag hvor du blir enda mer utslitt av at folk går så oppå deg.. i tillegg er det slik at det er en annen jente som ikke forstår engelsk noe særlig, så de sitter å skravler konstant og skal ha med meg på praten og skal ha meg til å oversette alt.. Blir så sliten kjenner jeg

Jeg er bare 22 og merker at dette innlegget kanskje høres ekstremt klagende ut, men skulle ønske noen var i mine sko... Jeg er deprimert, vet ikke hva jeg skal gjøre... VIl stoppe tiden og bare gi faen i alt

Er det noe jeg kan gjøre for å få det bedre? Jeg har ikke noe lyst å være på dette kurset mer, blir så sliten, vet at hvis jeg hadde fått vært hjemme i stedet å kunne sovet til kl.10 så hadde jeg heler ta kunne prøvd å finne energi og motivasjon til å finne jobb også... (Har bare gått uten jobb i 1 mnd og jobbet som barnehagetante, støttekontakt osv)

Anonymous poster hash: a5110...d0a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du kan slå opp med kjæresten din og ta abort.

Anonymous poster hash: 58801...1d1
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen utdanning du kunne tenke deg å ta? Høres kanskje ikke å fristende ut, men hvis du finner noe du er interessert i så vil det gi mer mening og struktur i livet ditt.

Anonymous poster hash: 16205...1f9
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du kan slå opp med kjæresten din og ta abort.

Anonymous poster hash: 58801...1d1

Vet det, kommer nok til å bli slutt mellom oss snart men det med abort er jeg usikker på.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som tvinger deg å gå kurset. Hvis det er så vanskelig så er det jo bare å slutte.

Du mister riktignok dagpengene, de kan man jo ikke bare få sånn uten videre.

Er du trøtt og sliten og trenger mer søvn så er det vel bare å legge seg tidligere om kvelden.

Å få barn er stort sett ikke bare en dans på roser, hvertfall ikke om man får anvaret alene, så det er noe du bør tenke over om du er i stand til.

Anonymous poster hash: 73d00...58a
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen utdanning du kunne tenke deg å ta? Høres kanskje ikke å fristende ut, men hvis du finner noe du er interessert i så vil det gi mer mening og struktur i livet ditt.

Anonymous poster hash: 16205...1f9

Nei, har tenkt mye på det. Har på en måte utdannet meg innen det jeg trodde jeg ville - jobbe med barn - men å jobbe i barnehage kan også være veldig slitsomt (selv om det gir mye glede også!) men akkurat nå frister det ikke overhodet...

Men takk for svar! Skulle ønske det var en utdanning som fristet

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som tvinger deg å gå kurset. Hvis det er så vanskelig så er det jo bare å slutte.

Du mister riktignok dagpengene, de kan man jo ikke bare få sånn uten videre.

Er du trøtt og sliten og trenger mer søvn så er det vel bare å legge seg tidligere om kvelden.

Å få barn er stort sett ikke bare en dans på roser, hvertfall ikke om man får anvaret alene, så det er noe du bør tenke over om du er i stand til.

Anonymous poster hash: 73d00...58a

Jeg er nok ikke istand til å være mor sammen med typen min - jeg tror han ville gjort det vanskeligere, vanskelig å forklare men jeg hadde nok klart meg bedre som alenemor... Men nei jeg er så usikker på va jeg skal gjøre og klarer ikke tenke klart...

Jeg må ha dagpengene, derfor må jeg gå her.

-TS

Skrevet

Du høres ganske deprimert ut, spesielt den tiltaksløsheten din. Det eneste du ville var å jobbe med barn, men nå vil du ikke det lenger heller. Har du snakket med legen din? Du trenger hjelp med depresjonen! :hug:

• Liker 1
Skrevet

Først tar du en tur til legen og forklarer hvordan du har det. Det kan være en depresjon, eller du kan være i ferd med å bli utbrent. Et svangerskap kan også tære såpass på kreftene at det kan gi symptomer på depresjon.

Deretter tar du tak i hjemmesituasjonen din. For meg høres det ut som du vil få det bedre alene enn med kjæresten du har nå.

Angående å vurdere abort skal jeg ikke uttale meg, men råder deg likevel til å kontakte Amathea for å få hjelp til å sortere egne tanker rundt temaet.

Med riktig hjelp og litt tid, vil du få det bra igjen!

Skrevet

Du blir sliten av et jobbkurs... Vet du i det hele tatt hvor slitsomt det er å ha et barn?

Ta abort.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du blir sliten av et jobbkurs... Vet du i det hele tatt hvor slitsomt det er å ha et barn?

Ta abort.

Det der var en utrolig umoden kommentar, gitt. Du skjønner at det finnes "sliten" og "sliten"? Og det finnes noe som heter omstendigheter, situasjon og utgangspunkt?

Men jeg regner med at du ikke har vært ute så mange vinternetter selv. :)

Anonymous poster hash: 4cbc4...105

• Liker 2
Skrevet

Det der var en utrolig umoden kommentar, gitt. Du skjønner at det finnes "sliten" og "sliten"? Og det finnes noe som heter omstendigheter, situasjon og utgangspunkt?

Men jeg regner med at du ikke har vært ute så mange vinternetter selv. :)

Anonymous poster hash: 4cbc4...105

Hvilket grunnlag har du til å anta noe som helst om meg? :fnise:

Jeg svarer med utgangspunkt i hovedinnlegget. Og "sliten" eller "sliten" - du virker uansett for SLITEN til å få en (potensielt veldig krevende) baby.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket grunnlag har du til å anta noe som helst om meg? :fnise:

Jeg svarer med utgangspunkt i hovedinnlegget. Og "sliten" eller "sliten" - du virker uansett for SLITEN til å få en (potensielt veldig krevende) baby.

Du er like stygg i uttalelsen din som det bilde du har som avatar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først tar du en tur til legen og forklarer hvordan du har det. Det kan være en depresjon, eller du kan være i ferd med å bli utbrent. Et svangerskap kan også tære såpass på kreftene at det kan gi symptomer på depresjon.

Deretter tar du tak i hjemmesituasjonen din. For meg høres det ut som du vil få det bedre alene enn med kjæresten du har nå.

Angående å vurdere abort skal jeg ikke uttale meg, men råder deg likevel til å kontakte Amathea for å få hjelp til å sortere egne tanker rundt temaet.

Med riktig hjelp og litt tid, vil du få det bra igjen!

Tusen takk :blomst::hug:

Ja, jeg bør nok oppsøke legen... Jeg er faktisk utbrent. Har hatt det vanskelig i en lenger periode før alt dette kom på banen, da var ting bare vanskelig, nå er det jo så vanskelig at jeg merker jeg blir helt "tåkete" og er langt nede.....

- TS

Skrevet

Hodet føles fullt av bomull som tankene ikke kommer gjennom? Verden er tåkete og du orker ikke ta den innover deg?

Lege, asap zulu.

Skrevet

Du er like stygg i uttalelsen din som det bilde du har som avatar.

Du spør om råd, jeg ga mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...