AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Linfrø eller chiafrø? Synes det er så vanskelig å finne frem i jungelen av "supermat"... Jeg tenkte jeg skulle øke inntaket av spesielt omega 3, og tenkte jeg skulle bruke ett av disse produktene til å ha i morgen-smoothien min Anonymous poster hash: 37f2c...0c6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 chia Anonymous poster hash: 44564...395 Hvorfor mener du det? Jeg la chiafrøene på hylla for en stund siden, men kan ikke huske hvorfor, men mener det var fordi jeg trodde linfrø var sunnere av en eller annen grunn... Anonymous poster hash: 37f2c...0c6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Jeg bor i utlandet og spiser mye på rawfood og superfood restauranter/cafeer. De bruker som regel alltid chiafrø og sjelden linfrø. Og når jeg handler på diverse helekoster får jeg alltid anbefalt chiafrø, så jeg mener det er bedre :-) Vet ikke egentlig hvorfor, men når "ekspertene" anbefaler det, så antar jeg det. Anonymous poster hash: 44564...395
Despicable Me Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Chiafrøene er en av de rikeste omega-3 kildene fra planteriket og inneholder mer flerumettet fett enn i linfrø. Frøene inneholder en rekke mineraler, og er særlig rikt på kalsium, jern, magnesium og sink. Chiafrø har også et høyt innhold av protein og inneholder alle de livsnødvendige aminosyrene vi trenger. Chiafrø blir derfor et fullverdig protein. Linfrø inneholder også cyanid glykosider, så for stor mengde er ikke bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå