AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Vi var sammen for et par år siden og er i sammen igjen nå. At vi ble sammen igjen kom egentlig veldig brått på, og vi har nå vært sammen hver dag i snart 8 måneder. Flyttet sammen for et par måneder siden. Han har alltid sagt at jeg er drømmedama og at uansett hvilken kjærester han har hatt, så har han drømt om meg. Men likevel føler jeg at noe er galt. Han velger alltid en fest foran å være hjemme med meg. Vil en kompis ut på en tirsdag, så takker han aldri nei. Det å spørre om vi kan ha en rolig lørdag er for mye å be om. Han har (inntil nylig) ikke hatt en jobb og derfor levd av mine penger. Det går fint, men det virker som han bare tar det for gitt, og det er slitsomt. Han gir aldri komplimenter, noe han var dårlig til sist vi var sammen også. Men jeg kjenner jeg savner at noen sier fine ting til meg. Han bare tuller og sier småfrekke ting, men det føles så mye verre når han aldri sier fine ting. Jeg er ALLTID den som sier at jeg er glad i han først. Han sier det aldri først. Jeg kysser han alltid hade før jeg går. Jeg koser med han i timesvis når vi ser på tv, stryker på rygg og hår. Men å få noe tilbake kan jeg bare glemme. Det skjer iblant, men da må jeg mase. I begynnelsen av forholdet vårt, før vi egentlig ble sammen igjen, så var han psykisk utro med en ex. De snakket mye sammen, sendte dirty meldinger og bilder osv. Jeg oppdaget det noen måneder senere, da hadde han alt avsluttet det, men likevel. Det gjorde veldig vondt. Det var han som dumpet henne, og hun har gjort MANGE fremstøt for å få han tilbake. Men han har sagt han ikke har noe interesse i å bli sammen med henne igjen. Nå sitter jeg likevel igjen med en følelse av at han egentlig ikke er glad i meg, at je bare er en midlertidig løsning. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vet at man i nye forhold blir mer og mer glad i hverandre, og at det å elske noen kommer etterhvert. Men er det slik i forhold hvor man har kjent hverandre i evigheter og har vært sammen før? Er 8 mnd lite å utvikle såpass med følelser at man elsker hverandre? Jeg har så vondt i magen nå...Anonymous poster hash: 0af48...ae5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Og enda en ting som skurrer: på valentines day så var vi ute og spiste, det han unngikk å fortelle var at han hadde planlagt fest med flere kompiser den dagen, så hele kvelden maste han på når vi skulle dra. Siden han ikke hadde jobb da, så betalte jeg for middag og hadde med gave til ham. Synes det var så dårlig gjort når jeg hadde gledet meg så lenge. Han sa at grunnen til han ville dra var fordi for han så var det ikke vanlig å sitte lenge på restaurant. Man spiser og så går man. Helt motsatt fra meg som kan ha en hel kveld på restaurant og bare prate sammen. Noen som har noen tanker eller råd? TSAnonymous poster hash: 0af48...ae5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Velkommen i klubben, isåfall. Jeg har det på nesten samme måte, bare verre. For min del har vi vært sammen i 4 år, og samboere i 1,5 av de. Det sårer virkelig, når den du elsker ikke elsker deg tilbake lengre. Gir en virkelig stor klump i magen, spesielt hvis du henger deg opp i tanken og tenker på det hele tiden. Derfor håper jeg at du får det enten avkreftet eller bekreftet, forhåpentligvis det første. For det er som sagt ikke godt å ha det sånn i lengden. Når det gjelder Valentines dagen er det kanskje noe du bare må se bort fra. For den dagen er kun spesiell for enkelte av oss. Og i en perfekt verden hadde kjæresten din ville feiret den med deg fordi han visste hvor spesiell den var for deg. Kanskje det sier noe om hans følelser for deg? Jeg tror nemlig det bare betyr at han hadde lagt andre planer han hadde gledet seg mye til, og ble litt for fokusert på de. At han i det hele tatt ble med deg ut og spiste den dagen betyr jo noe da. Håper det ordner seg. Og tro meg, du vil ha det ordnet fort, uansett hvilken vei det går. For fy flate, det er vondt.. Anonymous poster hash: fec2b...dd5
snusmumriken Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Det som hvertfall er sikkert, er at han ikke kan leve av dine penger. Du må stille krav til ham, rett og slett. Om han ikke vil være sammen med deg lengre da, har du jo svaret. Edit: Den meldingen der ble veldig "kald". Ikke meningen, selvom jeg mente det jeg sa. Jeg synes du skal ta deg en skikkelig prat med ham TS. Klem! Endret 4. mars 2014 av snusmumriken 4
Gjest Vevila Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Kjenner følelsen. Har ingen råd, men vil gjerne følge tråden
sjokomelk Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Har han fått jobb nå (siden du skriver at han har vært arbeidsløs inntil nylig)? Er det du som har betalt alt for han? Det høres litt ut som om han utnytter deg og velger deg bort dersom et bedre valg kommer frem (dra på fest istednfor å være med deg). Det virker også som om han ikke er klar for å slå seg til ro siden han fremdeles ønsker mye festing. får du være med på disse festene? 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Har han fått jobb nå (siden du skriver at han har vært arbeidsløs inntil nylig)? Er det du som har betalt alt for han? Det høres litt ut som om han utnytter deg og velger deg bort dersom et bedre valg kommer frem (dra på fest istednfor å være med deg). Det virker også som om han ikke er klar for å slå seg til ro siden han fremdeles ønsker mye festing. får du være med på disse festene? Han har nettopp fått jobb, ikke hatt det siden før vi ble sammen. Jeg har betalt absolutt alt siden da. Bruker hele lønna mi på et par uker fordi så mye penger går til alkohol. Men nå har han jobb, hvor han også kommer til å tjene mer penger enn meg, så jeg håper pengeproblemet vil ordne seg. Ja, jeg føler det også litt sånn. Noen ganger kan vi ha planlagt å se film, men så skal alle vennene hans ut og da må jo han også. Jeg får være med på alle fester heldigvis, så det er ikke slik at han dropper meg til fordel for andre. Men av og til hadde det vært koselig at han ville være hjemme med meg, istedenfor at han alltid velger fest først. Og vi er i midten av 20-årene, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han vil feste så utrolig mye. Men håper egentlig han bare har vært rastløs siden han ikke har hatt jobb. Han har jo bare sovet, spist og festet siden vi ble sammen. Med en jobb så blir det kanskje ikke så mye overskudd til festing. Anonymous poster hash: 0af48...ae5
sjokomelk Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Han har nettopp fått jobb, ikke hatt det siden før vi ble sammen. Jeg har betalt absolutt alt siden da. Bruker hele lønna mi på et par uker fordi så mye penger går til alkohol. Men nå har han jobb, hvor han også kommer til å tjene mer penger enn meg, så jeg håper pengeproblemet vil ordne seg. Ja, jeg føler det også litt sånn. Noen ganger kan vi ha planlagt å se film, men så skal alle vennene hans ut og da må jo han også. Jeg får være med på alle fester heldigvis, så det er ikke slik at han dropper meg til fordel for andre. Men av og til hadde det vært koselig at han ville være hjemme med meg, istedenfor at han alltid velger fest først. Og vi er i midten av 20-årene, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han vil feste så utrolig mye. Men håper egentlig han bare har vært rastløs siden han ikke har hatt jobb. Han har jo bare sovet, spist og festet siden vi ble sammen. Med en jobb så blir det kanskje ikke så mye overskudd til festing.Anonymous poster hash: 0af48...ae5 Noen er veldig glad i å feste, men det behøver ikke bety at han ikke elsker deg. Hvordan er han når dere er sammen, og hvordan er han når dere snakker sammen? Ser du skriver at han ikke gir deg komplimenter, men det er det mange som ikke er flinke på. Gir du han noen komplimenter? Du bør snakke med han om at du blir såret når han tuller og er frekk, og også om at du gjerne skullehatt han alene noen dager. Siden han nå har fått jobb, og den er godt betalt bør han jo betale deg tilbake/betale mer på fellesutgifter en liten stund slik at det jevner seg ut. Hvordan forhold hadde dere sist dere var sammen? Og hvorfor ble det slutt?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Noen er veldig glad i å feste, men det behøver ikke bety at han ikke elsker deg. Hvordan er han når dere er sammen, og hvordan er han når dere snakker sammen? Ser du skriver at han ikke gir deg komplimenter, men det er det mange som ikke er flinke på. Gir du han noen komplimenter? Du bør snakke med han om at du blir såret når han tuller og er frekk, og også om at du gjerne skullehatt han alene noen dager. Siden han nå har fått jobb, og den er godt betalt bør han jo betale deg tilbake/betale mer på fellesutgifter en liten stund slik at det jevner seg ut. Hvordan forhold hadde dere sist dere var sammen? Og hvorfor ble det slutt? Jeg gir mye komplimenter. Over hvor kjekk han er, hvor glad jeg er i han, sier han er flink når han har gjort husarbeid en sjelden gang, over hvor stolt jeg er av han. Alt mulig rart. Jeg er veldig glad i å få han til å føle seg bra. Har prøvd å ta det opp at jeg skulle ønske han kunne si mer fine ting og at den konstante ertingen er slitsom. Men han sier at han bare tuller, at jeg må skjønne det, og at han er dårlig på komplimenter. Nevner jeg det at jeg gjerne skulle hatt han hjemme, så kommer han bare med at vi bor sammen, så vi sees jo hver kveld uansett. Tror og håper han vil betale mer av fellesutgifter og hjelpe meg mer når han begynner å tjene penger nå. Men så er jeg så redd for at han skal bruke alt for mye på festing, slik at vi til syvende og sist sitter igjen med like lite. Han kan fint bruke 6-7000 kr på én kveld på byen. Sist vi var sammen var vi mye yngre. Bodde hos foreldrene våre, men sov som regel sammen hver dag. Vi kunne ikke kommunisere sammen i det hele tatt, og hadde store krangler om absolutt ingenting hver dag. Det har vi heldigvis ikke nå. Vi har begge to blitt flinkere til å snakke om ting, og flinke til å ikke overreagere på småting. På slutten av forholdet var det alt for mye krangling, i tillegg til at jeg ville ta høyere utdanning i en annen by og han helst ville bo hjemme hos mor og spille data. Så ting er definitivt bedre nå. Vi krangler ikke like mye, og har mye mer like mål i livet for utdanning og sånt. Men før sa han f.eks at han elsket meg, det gjør han ikke nå. Anonymous poster hash: 0af48...ae5
Sapientia Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 For meg høres det ut som dere kanskje er litt ulike personer? Du vil ha en rolig hjemmekveld og han vil ut å feste, du liker kos og han tar kanskje ikke så nøye på det? Har du snakket med ham om at du gjerne vil ha noen rolige kvelder? At du ønsker at han gir flere komplimenter osv ? Han trenger kanskje en pekepinn eller påminnelse? Kommunikasjon er aldri dumt. Han kan jo ikke vite dine tanker og ønsker hvis du aldri sier noe. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 For meg høres det ut som dere kanskje er litt ulike personer? Du vil ha en rolig hjemmekveld og han vil ut å feste, du liker kos og han tar kanskje ikke så nøye på det? Har du snakket med ham om at du gjerne vil ha noen rolige kvelder? At du ønsker at han gir flere komplimenter osv ? Han trenger kanskje en pekepinn eller påminnelse? Kommunikasjon er aldri dumt. Han kan jo ikke vite dine tanker og ønsker hvis du aldri sier noe. Vi er egentlig ikke så ulike, jeg er bare mye flinkere til å vise kjærlighet enn han er. Det er derfor det føles som han egentlig ikke er glad i meg. Han ELSKER kos. Når vi ser på film eller tv så ligger enten jeg i armkroken hans eller han på magen min. Han vil alltid at jeg skal stryke og kose på han, hele tiden og overalt. Så kos er han definitivt glad i. Han er som en hund. Å bli klødd er det beste i verden. Jeg liker å feste jeg også, men jeg har ikke det store behovet til å ta en tredagers lengre. For meg holder det å gå ut fredag eller lørdag (alt ettersom hvordan jobbuken min ser ut), men han vil gjerne gå ut hele langhelgen. Sikkert fordi han har sittet hjemme og kjedet seg hele uken når jeg har vært på jobb. Jeg har prøvd å fortelle han dette om rolige kvelder og komplimenter, men det virker ikke som han tar det til seg. Ofte tuller han det bare vekk med et tullekompliment, eller sier at vi ser jo film hver kveld så hvorfor gjøre det i helgen også. Men jeg kan kanskje være klarere på det. Har ofte sagt dette med komplimenter etter han har sagt en frekk tullekommentar, så kan jo hende han er litt i forsvarsposisjon da. Anonymous poster hash: 0af48...ae5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Han er bortskjemt. Hvordan da mener du?Anonymous poster hash: 0af48...ae5
sjokomelk Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Du får se hvordan det blir nå som han har fått jobb. Om festvanene hans endrer seg. Det virker som om dere er på litt forskjellige stadier i livet, at han er mer rastløs enn deg. Jeg vil anbefale deg å snakke med han, at dere setter dere ned og har en ordentlig samtale om slike ting. Og som et alternativ til filmkveld i helgen kan dere jo lage en bedre middag sammen, ha litt stearinlys og en god vin, og bare kose dere sammen. At han mener du må "finne deg i det" når han tuller er ikke riktig, folk har forskjellig humor og ikke alle syns det er like gøy når noen tuller med komplimenter og slike ting. Kanskje du burde nevne at du faktisk tviler på hans følelser når han sier sånn?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Du får se hvordan det blir nå som han har fått jobb. Om festvanene hans endrer seg. Det virker som om dere er på litt forskjellige stadier i livet, at han er mer rastløs enn deg. Jeg vil anbefale deg å snakke med han, at dere setter dere ned og har en ordentlig samtale om slike ting. Og som et alternativ til filmkveld i helgen kan dere jo lage en bedre middag sammen, ha litt stearinlys og en god vin, og bare kose dere sammen. At han mener du må "finne deg i det" når han tuller er ikke riktig, folk har forskjellig humor og ikke alle syns det er like gøy når noen tuller med komplimenter og slike ting. Kanskje du burde nevne at du faktisk tviler på hans følelser når han sier sånn? Ja, må nok bare vente å se. Men er så vondt å føle at jeg blir utnyttet og at han egentlig ikke er glad i meg. Det å lage middag var sammen var en god ide. Vi har ikke hatt muligheten til å lage særlig fancy ting siden vi flyttet sammen siden vi lever bare på min lønning, men nå fremover bør jo det bli lettere. Det med vinen er noe annet. Han er ikke glad i vin, og skulle han tatt noen pils ville han bare fått veldig lyst til å gå ut. Har sendt melding til han nå og sagt at vi kanskje bør snakke litt om litt ting i kveld når han er hjemme fra jobb. Vet ikke om det var helt riktig å sende en sånn melding, men skrev at jeg var glad i han og noen hjerter også. Men mest sannsynlig ser han ikke meldingen før han kommer hjem uansett. Skal prøve å ta opp dette med komplimenter og sånt da. Vi hadde egentlig en litt dårlig morgen i dag. Han hadde nesten ikke fått sove i natt, og er ikke vant med å stå opp tidlig, så han var veldig morgengretten. Det resulterte i litt småfrekke kommentarer. Men han gav meg hadekyss før han dro hvertfall. Men det gjør meg litt usikker på om det er lurt å ta det opp i dag.Anonymous poster hash: 0af48...ae5
Teethgrinding Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 The classic case of a new-mom-relationship... 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #17 Skrevet 4. mars 2014 The classic case of a new-mom-relationship... New-mom-relationship? Hva er det? Vi har hatt noen diskusjoner hvor jeg har sagt det er slitsomt å være den eneste som jobber og gjør husarbeid, hvorpå han svarer at jeg må slutte og mase og at jeg ikke er moren hans. Husker ikke nøyaktig det han sa, men det var noe i den duren. Men hva kan jeg eventuelt gjøre med det? Jeg vil ikke at han skal behandle meg som moren sin liksom..Anonymous poster hash: 0af48...ae5
Francis_88 Skrevet 4. mars 2014 #18 Skrevet 4. mars 2014 Du høres som ei utrolige jente! Skulle ønsket jeg møtte ei jente som deg =) Han behandler deg dårlig og med 0 respekt...Noen må lære han om åssen man skal oppføre seg ovenfor en dame.. Se å kom deg videre, jo fortere jo bedre. Den valentines daten da.....no comments.... Hva holder deg igjen? 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #19 Skrevet 4. mars 2014 Jeg hadde det sånn før jeg å, men så innså jeg at han nesten måtte få ha hobbyer/ interesser utenom meg å. Litt pause fra hverandre er vell bare sunt? Høres da ut som dere koser dere med stryking og kløing etc, kan man egentlig kreve detta hver dag da, 24/7? Ga min litt fritid til å mekke duppedingser to ganger i uka jeg, han fikk mer tid til å savne meg. Han kommer alltid hjem, er blid og fornøyd. Ivrig etter å fortelle meg om duppedingser, og spørre å grave hva jeg drev med i mellomtiden. Nå er ikke min En festløve, men når han først vil på fest får han dra på det uten at jeg klager. Jeg får jo dra uten at han surver fordi jeg ikke er hjemme å koser istede. Han er ikke verdens flinkeste til å gi meg komplemang, men han viser det på mange andre måter. Viser det med ting han gjør, ikke sier. Viktigste er jo at han kommer hjem til akkurat DEG når han har vært på fest, drar ikke hjem med ons. Da må jo det bety at han er glad i deg? Anonymous poster hash: 8afd8...562 Anonymous poster hash: 8afd8...562 Anonymous poster hash: 8afd8...562
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #20 Skrevet 4. mars 2014 Du høres som ei utrolige jente! Skulle ønsket jeg møtte ei jente som deg =) Han behandler deg dårlig og med 0 respekt...Noen må lære han om åssen man skal oppføre seg ovenfor en dame.. Se å kom deg videre, jo fortere jo bedre. Den valentines daten da.....no comments.... Hva holder deg igjen? Takk det var snillt sagt Nei, jeg elsker han da. Synes vi har det fint sammen. Har for det meste lik humor, har vært venner i mange år da det var slutt osv. Han betyr veldig mye for meg. Men kjenner nå at det begynner å bli veldig tungt å ikke få noe tilbake igjen. Anonymous poster hash: 0af48...ae5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå