Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 år gammel og vært sammen med mannen min i syv år nå, og vi har alltid klart å støtte hverandre i leie perioder. Nå har vi imidlertid gått på en smell begge to.

Belastningen har hovedsakelig i det praktiske og daglige falt på meg siden han fokuserer mye på jobben. Nå sliter vi med en økonomisk tung periode i tillegg til et par andre ting, og jeg kjenner at jeg har nådd et nullpunkt i forhold til krefter. Det er nå jeg kunne trengt at han hadde vært den som dro lasset litt og stilte opp for meg, men jeg vil ikke være den som gjør ting vanskeligere for han heller. Jeg har mest lyst til å løpe :sukk: vi sover hver for oss og jeg kjenner at kjærestefølelsene mine er slitt bort over tid.

Jeg vet alle har nedturer innimellom og vil gjerne komme oss gjennom denne også, men akkurat nå går vi bare i ring. Han er ikke god til å kommunisere eller formidle noe, så det stopper der. Jeg er lei av å være den ene som må hale og dra i samtalen for å kunne finne ut av ting.

Han trenger sikkert støtte han også, men jeg er tom, jeg er lei av å støtte når jeg egentlig ikke henger sammen selv :(

Noen råd fra erfarne damer der ute? :sukk:

Anonymous poster hash: 00edc...d22
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det hadde vært en fordel om dere gikk i utakt her, men nå er dere altså på bånn samtidig. Det dere gjør er å ringe et familievernkontor og ber om samtaler. Dere trenger hjelp til å komme ut av denne rundkjøringen før det er for sent. Slik det er nå så vil det tære på forholdet, og likegyldigheten er på vei inn i forholdet. Veien fra likegyldighet til forakt kan være skremmende kort.

Dere må ha hjelp til å snakke sammen om hvordan dere kan organisere hverdagen slik at ikke alt det praktiske faller på deg, og hvordan dere kan lage pustehull der det er plass til dere som kjærester. Dette går ikke over av seg selv desverre.

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...