Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg brev av eksen min. tre sider med tanker han hadde, Er syv år siden det ble slutt og jeg hadde lenge kjærlighetsorg. Han som gjorde det slutt. Han ville være venner etterpå noe vi har vært men truffet hverandre veldig skjelden og i de siste årene har vi hatt lite kontakt fordi han har flyttet utenlands og vi begge er i nye forhold. Jeg tenkte kontakten bare naturlig forsvant og synes det var like greit men hadde ikke noe mot og sende et kort til bursdager og jul og ha litt mail kontakt ellers.

I brevet ripper han opp i mye av ting som skjedde og ble sagt i perioden etter det ble slutt og forklarer hvorfor han mener vi kanskje ikke skal være venner noe mer.

Han skriver og han giftet seg for et halvt år siden. Jeg giftet meg i sommer og det viste han godt for snakket med han om det, men han følte vist han ikke kunne si det til meg.

Jeg hadde jo for lengst gått videre og glemt hele greia, men kjenner nå etter lest brevet at alt kommer tilbake. Ble faktisk veldig lei meg av og lese disse tingene. han skriver også at en av grunnene til det ble slutt var vekta mi noe han vet jeg har jobbet hardt med og strevd med hele mitt liv så jeg ble veldig veldig såra av og høre dette nå. Jeg forstår ikke helt hvorfor han følte han måtte skrive dette til meg nå? rippe opp i gamle sår slik.

Vet ikke helt hva jeg skal svare. føler heller ikke jeg kan dele det med min mann da jeg kanskje ikke burde reagere på dette siden jeg har ny mann og har gått videre.

hvilke tanker har dere om at han følte han måtte skrive dette brevet til meg? hva er meningen med det?

Hva skal jeg svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du i det hele tatt svare? Det er syv år siden og du har en ny mann nå! På tide å gå videre

• Liker 9
Skrevet

Hva skal jeg svare?

Du skal ikke svare. Det i seg selv vil være svar nok.

For en tåpelig ting å gjøre..Tydligvis så gjorde han dette for sin egen del, for å sette punktum. Utrolig egoistisk måte å gjøre det på når det påvirker deg følelsesmessig. Hadde vært bedre å bare la ting naturlig renne ut i sanden.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Enig med deg og dine tanker.

Jeg tror ikke jeg hadde svart. Han skriver at han mener at dere kanskje ikke burde være venner mer. Ja, da er det jo også helt greit at du bare lar være med å svare, og slutter med kort på bursdager osv, bryter kontakten helt.

Hvis du føler du har det bedre med å svare, hadde jeg skrevet gratulerer med brullypet og ønsket de et godt liv. Og at jeg var enig i at det var best å bryte kontakten helt nå.

Synes virkelig ikke han fortjener et lengre svar enn det, og tror det hadde vært best for din egen del og bare heve deg over teite utsagn fra ham, og ikke skrive noe mer.

Endret av Berit
  • Liker 3
Skrevet

Tydligvis så gjorde han dette for sin egen del

Veldig enig, og hvorfor i all verden skal du la hans elendighet påvirke ditt liv nå som du har funnet en ny fremtid? du har bygget deg opp fra det negative, ikke la hans dritt trekke deg tilbake..

• Liker 6
Gjest Kathakombine
Skrevet

Jeg hadde lest brevet i forundring, og deretter kastet det i søpla og latt det gå i glemmeboka.

• Liker 9
Skrevet

I går fikk jeg brev av eksen min. tre sider med tanker han hadde, Er syv år siden det ble slutt og jeg hadde lenge kjærlighetsorg. Han som gjorde det slutt. Han ville være venner etterpå noe vi har vært men truffet hverandre veldig skjelden og i de siste årene har vi hatt lite kontakt fordi han har flyttet utenlands og vi begge er i nye forhold. Jeg tenkte kontakten bare naturlig forsvant og synes det var like greit men hadde ikke noe mot og sende et kort til bursdager og jul og ha litt mail kontakt ellers.

I brevet ripper han opp i mye av ting som skjedde og ble sagt i perioden etter det ble slutt og forklarer hvorfor han mener vi kanskje ikke skal være venner noe mer.

Han skriver og han giftet seg for et halvt år siden. Jeg giftet meg i sommer og det viste han godt for snakket med han om det, men han følte vist han ikke kunne si det til meg.

Jeg hadde jo for lengst gått videre og glemt hele greia, men kjenner nå etter lest brevet at alt kommer tilbake. Ble faktisk veldig lei meg av og lese disse tingene. han skriver også at en av grunnene til det ble slutt var vekta mi noe han vet jeg har jobbet hardt med og strevd med hele mitt liv så jeg ble veldig veldig såra av og høre dette nå. Jeg forstår ikke helt hvorfor han følte han måtte skrive dette til meg nå? rippe opp i gamle sår slik.

Vet ikke helt hva jeg skal svare. føler heller ikke jeg kan dele det med min mann da jeg kanskje ikke burde reagere på dette siden jeg har ny mann og har gått videre.

hvilke tanker har dere om at han følte han måtte skrive dette brevet til meg? hva er meningen med det?

Hva skal jeg svare?

Det der skriver han for å være slem, og ikke fordi det er sant. Man dumper ikke en person på grunn av vekten dersom man elsker vedkommende.

Men uansett - det er helt opplagt at han skriver de tingene for å såre deg. Hvem skriver et sånt brev SYV ÅR senere liksom. Jeg tror rett og slett han ikke er helt ferdig med deg/over deg, og prøver å løse dette på en mer eller mindre latterlig måte.

Mange over her som sier at du ikke skal svare. Vel.... som jeg pleier å si - den som roper i skogen skal få et j...vla bra svar i retur, særlig hvis det er eksen!

Jeg hadde skrevet sånn: "Hei, jeg har mottatt brevet ditt, og skjønner jo at du ikke har klart å legge meg og følelsene dine for meg helt på skrin ennå. Jeg håper brevet var det som skulle til for å glemme meg, for jeg komme aldri til å åpne et brev fra deg igjen. Lykke til i fremtiden."

You be the bigger person! Og han sitter igjen med et ønske om å bortforklare den latterlige oppførselen, uten muligheten til det.

• Liker 16
Gjest Jørild
Skrevet

Utrolig slemt av han. Overse hele brevet, hiv det i peisen og ikke gi han de tilbakemeldingen han sitter å venter på. Det er den beste straffen for at han ikke eier sosiale antenner.

• Liker 3
Skrevet

Slikt feigt vås svarer du bare ikke på. Var han ikke mann nok til å fortelle deg disse tinga direkte når han hadde muligheten, er det hans problem, ikke ditt.

Kast brevet og glem det som sto der, konsentrer deg heller om din nye mann. Du er tross alt gift, eksen din har ikke krav på noe svar.

• Liker 2
Gjest Linneah2013
Skrevet

Hva skal jeg svare?

Mulig han har dårlig samvittighet, at han ville gi en avsluttende forklaring? At han skriver til deg så lenge etterpå, betyr jo at han har tenkt på deg, og jeg tror han føler han behandla deg urett, feks det med vekten. Tror ikke han mener noe vondt med dette. Send han et hyggelig svar du, si dere nå kutter all kontakt og ønsk han lykke til videre...eller noe sånt. Jeg tror du vil føle deg bedre etter å ha svart enn at du ikke gjør det.

Gjest Jørild
Skrevet

Mulig han har dårlig samvittighet, at han ville gi en avsluttende forklaring? At han skriver til deg så lenge etterpå, betyr jo at han har tenkt på deg, og jeg tror han føler han behandla deg urett, feks det med vekten. Tror ikke han mener noe vondt med dette. Send han et hyggelig svar du, si dere nå kutter all kontakt og ønsk han lykke til videre...eller noe sånt. Jeg tror du vil føle deg bedre etter å ha svart enn at du ikke gjør det.

Så det var av ren snillhet han skrev at vekten hennes var en avgjørende årsak?

• Liker 11
Skrevet

Dette handler jo om at han ikke er ferdig med deg, og at han ønsker å såre deg. Kanskje bryllupet ditt sved mer enn han trodde. Kanskje han alltid har tenkt at han hadde deg i bakhånd, og først nå innså at du har gått videre. Kanskje hans eget bryllup viste seg å være en bommert.

Uansett, dette er ikke vennlig ment! Jeg synes Ferny hadde gode forslag til svar ;)

• Liker 5
Skrevet

Ikke svar. Bare la dette gå i glemmeboka. Det var galt av ham å sende deg brevet, nå etter så lang tid. Det viser bare at han ikke var helt ferdig med deg, men måtte skrive det av seg. Han burde kastet brevet i stedet for å sende det til deg.

Enig. Virker som han skrev brevet for å selv komme seg videre, for hvis ikke så hadde han jo ikke tenkt så mye på det og gått så drastisk til verks. Gå videre, han er tydeligvis ikke noen du vil ha i livet ditt lenger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes han virker som en egoistisk tulling som skal gi deg et siste stikk, ble vel et slag for han at du giftet deg...var nok ikke helt ferdig med deg.

Jeg hadde bare prist meg lykkelig for at jeg var blitt kvitt idioten og hadde ikke tenkt mer på det :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg svare?

Herregud. Ondskapsfull mann. Lavmål av han å sende deg et plage brev så mange år etter! Skriv et brev til han også, med alt du føler rundt dette og alt dritt ved han for 7 år siden. Istede for å sende det så brenn det. Send han i glemmeboka og tenk på hvor heldig du egentlig var som ble dumpa av han. <-- da møtte du han du er gift med nå, og er antageligvis lykkelig sant? Stor klem til deg, ikke la deg rakke av en idiot som ikke fortjente en så bra dame som deg :hug:

Anonymous poster hash: eaf40...0e0

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Ikke svar ham, han var bare på en powertrip.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar. Bare la dette gå i glemmeboka. Det var galt av ham å sende deg brevet, nå etter så lang tid. Det viser bare at han ikke var helt ferdig med deg, men måtte skrive det av seg. Han burde kastet brevet i stedet for å sende det til deg.

Enig

Anonymous poster hash: 3acc1...7bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Powertrip ja, som Gjest sier.

Han gjør det BARE for å føle seg bedre, for å kunne rettferdiggjøre egen dårlige oppførsel for seg selv skylder han på vekta di. NÅ, 7 år senere. Latterlig. Det er som at du plutselig ut av det blå skulle ha sendt han et brev - ETTER at han var gift med en ny og du også - og skrevet han var for dårlig i senga.

Kanskje han bare er sint og sjalu på deg og ekteskapet ditt, og dette er hans måte å tvinge seg selv til å konsentrere seg kun om ekteskapet sitt på. Må bare først trykke deg litt ned, så han kan føle seg bedre.....

Anonymous poster hash: 80e2f...9bf
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...