Gå til innhold

Kjøleskap, mugg og stress!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann :)

Trenger seriøst hjelp og tips av dere flinke husmødre.. Jeg bor i en liten leilighet sammen med min kjære samboer. For en stund siden reiste jeg bort på besøk til familien min, og han skulle også reise til sine slektninger, bare at han reiste et par dager etter meg. Altså, han fikk beskjed om å kaste alt av mat osv i kjøleskapet før han reiste, men han hadde visst glemt en dustete grønnsak -.-"

Så da vi omsider kom hjem, så var hele kjøleskapet fullt av mugg og det stinket helt forferdelig.

Problemet mitt nå er at jeg har vasket og vasket kjøleskapet flere ganger enn jeg kan telle, og lukten sitter fremdeles. Vasket det også for et par dager siden, og da fikk jeg tips av min mor om å bruke klorin. Har vært utrolig nøye, og kjøleskapet ble skinnende hvitt, og lukten bedret seg litt.

En slik lukt er jo ikke akkurat særlig appetittvekkende, så har ikke hatt noe i kjøleskapet i løpet av den tiden. Satte inn en uåpnet pakke med skivet gulost og en melkekartong som stod der i en dag, dagen etter når jeg åpnet kjøleskapet så var den grusomme lukten like ille som før, og den uåpnede osten var blitt helt grønn!

Aner ikke hva jeg skal gjøre ;S Har forsøkt det tipset om å sette en skål med eddik/sitron i kjøleskapet også, men det hjelper ikke. Men ettersom at ting mugner inni der så må det da være mer enn en lukt? Men jeg har vasket i hver eneste krok og krik, vet snart ikke min arme råd :(

Setter stor pris på alle svar!

Anonymous poster hash: a7a03...082
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde krevd at samboer kjøpte nytt kjøleskap.

Anonymous poster hash: f3e85...c88
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er temperaturen kald nok i kjøleskapet?

Anonymous poster hash: d9339...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøleskapet er innebygd med komfyr osv, har ikke så lyst til å kjøpe nytt av alt ;o

Har skrudd opp temperaturen, men kjøleskapet har kanskje ikke fått tid til å bli kaldt nok? Skrudde jo ned temperaturen når jeg vasket det pga vasket fryser også.. Har ikke tenkt over det, tror du det kan være grunnen? :O

AnonymBruker
Skrevet

Trekk ut kontakten og sett dørene opp. La det stå sånn flere dager mens du vasker hver dag med klorin.

Anonymous poster hash: f3e85...c88
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okey, tusen takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...