Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min forlovede prøver å få barn, og er på pp4 nå.

Jeg har hørt at man burde være i god fysisk form og ha gode verdier av vitaminer og mineraler. Burde jeg slanke meg for å ha en bedre sjanse?

Jeg er, og har alltid vært, en stor jente. Bruker 40/42 i klær.

Og de pakkene med kosttilskudd man får på apoteket - er de bra? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

40/42 er vanligvis ingen hindring. Mange som ikke trener nlir gravide og :) husk, folk blir gravide overalt,til og med i Afrika der kosthold ikke er topp.

Du tar folat? Det er viktig.

Om du har et normalt kosthold , ikke ta tilskudd. For mye av noe er ikke bra for fosteret heller.

I uke 8-12 tar man uansett blodprove der alt dette blir sjekket.

Sex annenhver dag fra mensslutt til du forventer mens.

Anonymous poster hash: 0f49a...385

• Liker 1
Skrevet

40/42 er vanligvis ingen hindring. Mange som ikke trener nlir gravide og :) husk, folk blir gravide overalt,til og med i Afrika der kosthold ikke er topp.

Du tar folat? Det er viktig.

Om du har et normalt kosthold , ikke ta tilskudd. For mye av noe er ikke bra for fosteret heller.

I uke 8-12 tar man uansett blodprove der alt dette blir sjekket.

Sex annenhver dag fra mensslutt til du forventer mens.

Anonymous poster hash: 0f49a...385

Så bra! Takk!

Jeg skal få kjøpt folat. Har vært usikker på hva som egentlig er nødvendig. På apoteket sier de jeg må ta vitamin a-å :fnise:

Huff, blir så stressa over ingenting. Det er jo bare to celler som skal møtes :) Dette ordner seg :)

Takk for flott svar!

Skrevet

Det viktigste er folat, det bør man ta i tre måneder før man blir gravid for å sikre fulle lagre. Andre kosttilskudd er normatl unødvendig. Med unntak av omega 3 når man har blitt gravid.

Ellers er en sunn livsstil alltid gunstig, både for deg og barn. Aktivitet en liten time hver dag, og et sunt, grønt og grovt kosthold, er mye viktigere for helse og fruktbarhet enn vekt i seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Det viktigste er folat, det bør man ta i tre måneder før man blir gravid for å sikre fulle lagre. Andre kosttilskudd er normatl unødvendig. Med unntak av omega 3 når man har blitt gravid.

Ellers er en sunn livsstil alltid gunstig, både for deg og barn. Aktivitet en liten time hver dag, og et sunt, grønt og grovt kosthold, er mye viktigere for helse og fruktbarhet enn vekt i seg selv.

Så godt å høre! Vi har et ganske sunt kosthold her hjemme, med fisk og grønnsaker og bare grovt brød.

Jeg går en del tur, men sliter med å finne motivasjon til treningssentertrening... ;)

Tror nok jeg er i fysisk form til å bære fram en liten en :)

Takk for fint svar!

Skrevet

Er du overvektig øker du sjansene ved å slanke deg, men størrelse 40/42 er ikke spesielt stort. Lykke til

• Liker 1
Skrevet

Er du overvektig øker du sjansene ved å slanke deg, men størrelse 40/42 er ikke spesielt stort. Lykke til

Thank you! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...