Gå til innhold

Samleie uten beskyttelse - blir ikke gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har har veeeldig mange samleier uten å ha brukt noen form for beskyttelse, men har aldri blitt gravid (heldigvis og uheldigvis). Tester meg for kjønnssykdommer for hver sexpartner, så jeg har ingen kjønnssykdommer, noe jeg heller aldri har hatt..

Grunnen til at jeg ikke bruker noen form for prevensjon er at jeg ikke tåler kondom, livredd for blodpropp av p-piller og spiral innbiller jeg meg at ikke er særlig behagelig hverken for meg eller sexpartneren min (ja, jeg vet, teit..).

Anyroads; kan jeg være infertil? Kan man sjekke dette hos en lege, selv om man ikke ønsker å bli gravid på nåværende tidspunkt?

Jente/kvinne/dame, 21 år.

Anonymous poster hash: 25bb1...93c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex 5 år med ulike partnere, ble aldri gravid. Inntil jeg møtte han jeg skulle gifte meg med, barna kom som perler på snor. Etter skilsmissen derimot, har jeg ikke blitt gravid en eneste gang.Så jeg tror det er andre ting som spiller inn også :)

Anonymous poster hash: f7e5d...d10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex 5 år med ulike partnere, ble aldri gravid. Inntil jeg møtte han jeg skulle gifte meg med, barna kom som perler på snor. Etter skilsmissen derimot, har jeg ikke blitt gravid en eneste gang.Så jeg tror det er andre ting som spiller inn også :)

Anonymous poster hash: f7e5d...d10

Oi, kanskje det er den rette mannen jeg må treffe før det begynner å spire da :):gravid:

• Liker 1
Skrevet

Det kommer sikkert an på hvor i syklusen du er.

Kanskje du har hatt "flaks" og hatt deg i de sikre periodene.

Selv har jeg og typen hatt ubeskyttet sex i fire-fem måneder for å prøve å få barn uten noe hell.

Det handler sikkert litt om stress og psykiske faktorer også - får jeg håpe :)
Jeg vet at det finnes mange som er VELDIG fertile, men du er sikert ikke infertil.

Noen ganger kan det ta lenger tid, men du er sikkert frisk og fin :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har har veeeldig mange samleier uten å ha brukt noen form for beskyttelse, men har aldri blitt gravid (heldigvis og uheldigvis). Tester meg for kjønnssykdommer for hver sexpartner, så jeg har ingen kjønnssykdommer, noe jeg heller aldri har hatt..

Grunnen til at jeg ikke bruker noen form for prevensjon er at jeg ikke tåler kondom, livredd for blodpropp av p-piller og spiral innbiller jeg meg at ikke er særlig behagelig hverken for meg eller sexpartneren min (ja, jeg vet, teit..).

Anyroads; kan jeg være infertil? Kan man sjekke dette hos en lege, selv om man ikke ønsker å bli gravid på nåværende tidspunkt?

Jente/kvinne/dame, 21 år.

Uffda - hva med HIV? At du tør å ta den sjansen.

Anonymous poster hash: 143b6...833

• Liker 6
Skrevet

Du kan bestille time hos gynekolog og få en ultralyd sjekk av livmor og eggstokker. Om alt ser normalt ut, og du har normal syklus (regelmessig menstruasjon) er du mest sansynlig fertil.

Det er normalt at det tar noe tid før man blir gravid, også når man går aktivt inn for det ;)

Vil uansett anbefale at du bruker en form for beskyttelse heretter...f.eks Embla p-plaster eller p-sprøyte.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen! Spesielt hvis du har ingen planer om å få barn sammen men evt partneren..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde også ubeskyttet sex i mange år hvor jeg ikke ble gravid.

var ung og hadde masse sex med min første kjæreste uten prevensjon.

og siden jeg aldrig ble gravid ble jeg etterhvert helt sikker på at jeg ikke kunne få barn.

så når jeg fikk meg ny kjæreste igjen brukte vi heller aldrig prevensjon.

og ble ikke gravid da heller.

men nå som litt eldre fikk jeg meg kjæreste igjen og fortsatte med ubeskyttet sex.

tenkte aldrig tanken på at jeg kunne bli gravid pga jeg var så sikker på at jeg ikke kunne bli

men vips ble jeg gravid. og har nå en nydelig sønn med samboer:)

så det er absolutt ikke sikkert du ikke kan få barn :)

Anonymous poster hash: ddb87...08b
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Uffda - hva med HIV? At du tør å ta den sjansen.

Anonymous poster hash: 143b6...833

TS her. HIV er det nok neppe. Det er jo ikke sånn at jeg hopper rundt fra den ene til den andre heller, da..

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer sikkert an på hvor i syklusen du er.

Kanskje du har hatt "flaks" og hatt deg i de sikre periodene.

Selv har jeg og typen hatt ubeskyttet sex i fire-fem måneder for å prøve å få barn uten noe hell.

Det handler sikkert litt om stress og psykiske faktorer også - får jeg håpe :)

Jeg vet at det finnes mange som er VELDIG fertile, men du er sikert ikke infertil.

Noen ganger kan det ta lenger tid, men du er sikkert frisk og fin :)

Får håpe du har rett.. Jeg er også rimelig sikker på at mye av det sitter i hodet, og hvis man slapper av og ikke stresser, så skjer det til slutt :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bestille time hos gynekolog og få en ultralyd sjekk av livmor og eggstokker. Om alt ser normalt ut, og du har normal syklus (regelmessig menstruasjon) er du mest sansynlig fertil.

Det er normalt at det tar noe tid før man blir gravid, også når man går aktivt inn for det ;)

Vil uansett anbefale at du bruker en form for beskyttelse heretter...f.eks Embla p-plaster eller p-sprøyte.

Jeg har lyst til å bestille time til en gynekolog, men jeg er livredd for slike ting.. Er ikke redd sykehus og leger generelt, men har litt problemer med å vise dåsa (...) mi til folk jeg ikke vil "ha der nede". Men jeg vet jo at det er jobben deres. Usikker på hvordan jeg går frem også, er det best å få henvisning av fastlege? Må man bestille time til fastlegen for å spørre om han/hun kan henvise meg?

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde også ubeskyttet sex i mange år hvor jeg ikke ble gravid.

var ung og hadde masse sex med min første kjæreste uten prevensjon.

og siden jeg aldrig ble gravid ble jeg etterhvert helt sikker på at jeg ikke kunne få barn.

så når jeg fikk meg ny kjæreste igjen brukte vi heller aldrig prevensjon.

og ble ikke gravid da heller.

men nå som litt eldre fikk jeg meg kjæreste igjen og fortsatte med ubeskyttet sex.

tenkte aldrig tanken på at jeg kunne bli gravid pga jeg var så sikker på at jeg ikke kunne bli

men vips ble jeg gravid. og har nå en nydelig sønn med samboer:)

så det er absolutt ikke sikkert du ikke kan få barn :)

Anonymous poster hash: ddb87...08b

Å, så koselig at du ble gravid, da :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye høyere risiko for blodpropp i svangerskap enn på p-pille.

Det går an å gjøre noen enkle undersøkelser som hormonprøver og innvendig ultralyd for å se etter åpenbare problemer. Det er likevel mange ting som ikke kan ses på den måten, slik at normal undersøkelse ikke garanterer at du kan bli gravid naturlig. Hvis du ikke ønsker å bli gravid nå, er det heller ikke så stor verdi i å finne ut om du kan bli gravid nå, siden normale funn i dag ikke garanterer at de er normale om 5-10 år hvis du da vil ha barn.

Anonymous poster hash: b5725...fbb

Skrevet

Hvor mye sex er det snakk om da? Hvis det ikke er sex typ annenhver dag tipper jeg du bare har hatt flaks/uflaks og ikke truffet.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. HIV er det nok neppe. Det er jo ikke sånn at jeg hopper rundt fra den ene til den andre heller, da..

Du vet at det er sånn at HIV (og de fleste andre kjønnssykdommer) ikke vises utenpå? Du kan ha fått klamydia eller mycoplasma og nå blitt steril pga det.

Det er ikke sikkert fastlegen din vil henvise deg til gynekolog, da må du gå privat. Uansett er det på høy tid, med tanke på kjønnssykdommer osv.

Anonymous poster hash: fab6a...44d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye sex er det snakk om da? Hvis det ikke er sex typ annenhver dag tipper jeg du bare har hatt flaks/uflaks og ikke truffet.

Har hatt noen avstandsforhold, så det er ikke snakk om hver dag/annen hver dag i flere uker/måneder, så det kan være at jeg bare har hatt uflaks/flaks, ja..

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at det er sånn at HIV (og de fleste andre kjønnssykdommer) ikke vises utenpå? Du kan ha fått klamydia eller mycoplasma og nå blitt steril pga det.

Det er ikke sikkert fastlegen din vil henvise deg til gynekolog, da må du gå privat. Uansett er det på høy tid, med tanke på kjønnssykdommer osv.

Anonymous poster hash: fab6a...44d

Fullstendig klar over det. Men klamydia er jo noe som kan påvises om man tester seg, noe jeg har gjort jevnlig.

Skrevet

Er jo bare 3-4 dager i syklusen man kan bli gravid. Om de kommer inni deg på aktuelt tidspunkt er det ca 20% sjans for at du blir gravid. Kommer de ikke inni deg engang, er jo sannsynligheten betydlig minsket.

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg ikke bruker noen form for prevensjon er at jeg ikke tåler kondom, livredd for blodpropp av p-piller og spiral innbiller jeg meg at ikke er særlig behagelig hverken for meg eller sexpartneren min

Les Darwin, så finner du grunnen til at du ikke blir gravid.

Anonymous poster hash: 5512e...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...