Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2004 #1 Skrevet 29. mai 2004 Hadde en ide om å lage opp en del mat i helgen fordi jeg har det veldig travelt i ukedagene, men tenker det ikke er alt som holder seg like bra... Noen som kan hjelpe? Oppskåret salat (kinakål eller isberg)? Oppkokt pasta? Ris? Oppskåret bogskinke? Hvor mange dager kan dette holde seg i kjøleskapet i lufttette bokser? (kommer sikkert på flere ting etterhvert også).
Gjest 1111 Skrevet 29. mai 2004 #2 Skrevet 29. mai 2004 I mitt kjøleskap holder de ikke mer enn et par dager, etter det syns jeg ikke at det smaker noe godt lenger og da havner det i søpla. salat blir fort vassent, men ris kan du nok ha et par dager lenger enn de andre matvarene.
Arkana Skrevet 29. mai 2004 #3 Skrevet 29. mai 2004 Oppskåret salat (kinakål eller isberg)? Noen dager, blir fort vassen. Oppkokt pasta? Ris? Noen dager, pasta blir fort hardt. Oppskåret bogskinke? Jeg har oppbevart bogskinke i lufttett boks i kjøleskap i over en uke uten problem.
Dru Skrevet 30. mai 2004 #4 Skrevet 30. mai 2004 Ris varer fort over en uke i kjøleskapet. Jeg pleier bare å dekke den med gladpack.
Gjest Starya Skrevet 30. mai 2004 #5 Skrevet 30. mai 2004 Hos meg kan salat vare i fem dager så lenge den er skyllet, og pakket i lufttett boks.
Arkana Skrevet 30. mai 2004 #6 Skrevet 30. mai 2004 Hos meg kan salat vare i fem dager så lenge den er skyllet' date=' og pakket i lufttett boks.[/quote'] Ja, en hel salat holder fint i litt vann i en lufttett boks (eller i en plastpose) kanskje så mye som to uker, men oppskåret salat, som hun spurte om, blir fort vassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå