AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hei har et litt flaut problem her. Innerst inne blir jeg litt lei meg, eller sur.. vet ikke helt, på disse ¨fantastiske¨ matpakkene gutten min har med seg når han kommer fra far. Jeg vet at det er stemors kreasjoner da far aldri ville laget masse hjemmelavet osv. Andre ting er at de alltid har gjort så mye aktiviteter i helgen. Jeg er hjemmeværende og har ikke så mye penger til å dra på kino, teater, svømming, dansing osv. :-( Andre som føler det slik? Anonymous poster hash: b648c...9fd
Sophie-Ann Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Syns du skal være glad for at ditt barn var en stemor som bryr seg! Og ikke bruke energi på ting du ikke får gjort noe med . Hva med å begynne å jobbe, slik at du får bedre råd?? 17
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Siden du er hjemmeværende, har du kanskje tid til å lage hjemmelaget mat også? Og fantastiske matpakker? Anonymous poster hash: 4a995...d50 7
Gjest Genic Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Har ungen med seg matpakke hjem til deg når han kommer fra far? 5
miramis Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Kanskje du kan skaffe deg en jobb, så har du også råd til å skjemme bort ungen litt. 2
Dolce Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Du skriver ikke om årsaken til at du er hjemmeværende, dvs. om det er frivillig eller om du f.eks. er arbeidsledig. Men siden du uansett er hjemme; jeg skjønner ikke hva som hindrer deg i å lage minst like gode matpakker? 5
minister-mio Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Hvorfor har ungen med seg matpakke fra far? Har du ikke mat i kjøleskapet? 1
Marie90 Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Hvis du er hjemmevaerende har du jo tid til aa lage gode matpakker selv! Trenger ikke vaere dyre ingredienser.
super-s Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Er det ikke bare bra at ungen din får gjort masse aktiviteter hos sin far når du ikke har råd til det? Synes du at faren til gutten skal la være å ta ham med på aktiviteter fordi du blir misunnelig? Og er det ikke bare bra at stemoren hans bryr seg om ham, og bruker tid på ham? Skal hun la være å lage kreative matpakker fordi du ikke gjør det? Jeg synes du skal jobbe med deg selv, og heller være glad for at sønnen din har en far og en stemor som tar ham med på ting, og tar seg tid til å lage fine matpakker. Du kan jo lage kreative matpakker du også! Jeg forstår at det kan gjøre vondt, men ikke la det gå utover sønnen din. Gjør heller noe med situasjonen selv! Man trenger ikke masse penger for å finne på morsomme aktiviteter og lage fine matpakker! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Siden du er hjemme rekker du jo fint å lage en kake/dessert, noe godt til middag og en super matpakke til barnet selv. Og det finnes masse gratis dere kan finne på i helgen som en guttunge synes er artig: gå på fjellet, i parken eller ned til sjøen med en nistekurv (trenger ikke gå langt om du ikke har god helse), dra på biblioteket når de har lesestund for barn og på åpne dager når museene har slikt. Rusle rundt i byen og ta en kopp kaffe og en kakao til guttungen, bruk hele søndagen på å se små ting (sånt barn synes er gøy), lån en film på biblioteket og ha kinokveld i stua med hjemmepoppet poppcorn og brus. Slå opp telt i hagen, dra på aketur nå på vinteren, prøv å fiske fra brygga utpå våren eller dra til en åpen gård, litt etter alder og interesse. Gjør noe konstruktivt utav denne (helt naturlige) redselen for at gutten skal bli mere glad i sin far og stemor enn i deg. Penger er ikke det som setter grenser - det gjør fantasien. Anonymous poster hash: 5e8e4...84b 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Jeg pleier også å bli litt sjalu noen ganger. Jeg er også hjemmeværende foreløpig, i påvente av jobb, mens far jobber og har en del mer å rutte med enn meg. Helgene er alltid fylt opp med Lekeland, badeland, kino, teater ol. Mens mine helger består av lekeplasser, playdates med andre barn og generelt ting som er gratis.. Tenker ofte at når barnet blir større, vil han bare huske alt det gøye han gjorde med faren, og ikke med meg. Men det kommer vel en tid når jeg får bedre råd også og kan ta igjen det tapte Men en matpakke hadde jeg ikke bekymra meg så mye for. Noen er mer krative enn andre, sånn er det bare. Jeg ser også mye flotte matpakker med utskjært frukt og figurskjærte brødskiver. Og hvis jeg vil og hvis jeg gidder, kan jeg også lage det, har jo mer enn nok tid til det. Men det viktigste for meg er at ungen spiser maten som den er, og ikke fordi agurken ser ut som en kanin... Anonymous poster hash: ff108...31d
Irja Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Jeg pleier også å bli litt sjalu noen ganger. Jeg er også hjemmeværende foreløpig, i påvente av jobb, mens far jobber og har en del mer å rutte med enn meg. Helgene er alltid fylt opp med Lekeland, badeland, kino, teater ol. Mens mine helger består av lekeplasser, playdates med andre barn og generelt ting som er gratis.. Tenker ofte at når barnet blir større, vil han bare huske alt det gøye han gjorde med faren, og ikke med meg. Men det kommer vel en tid når jeg får bedre råd også og kan ta igjen det tapte Men en matpakke hadde jeg ikke bekymra meg så mye for. Noen er mer krative enn andre, sånn er det bare. Jeg ser også mye flotte matpakker med utskjært frukt og figurskjærte brødskiver. Og hvis jeg vil og hvis jeg gidder, kan jeg også lage det, har jo mer enn nok tid til det. Men det viktigste for meg er at ungen spiser maten som den er, og ikke fordi agurken ser ut som en kanin... Anonymous poster hash: ff108...31d Det jeg husker best fra barndommen er ikke kulturer, lekeland osv. Det er lek i trær, lekeplassen, besøk hos venner og hverdagen med bollebaking, aking og kosestund på fanget til pappa med barne tv før leggetid :-)
Jade Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Tenk deg om. Hadde du blitt lykkeligere om sønnen din hadde fått kjedelig matpakke? Er det ikke fint at farens samboer er grei med sønnen din? Jeg lurer også på hvorfor gutten har matpakke hjem til deg. Er det en lang kjøretur, at han har mat med på reisen og ikke har spist opp alt? Eller legger hun ut bilder av matpakkene på Instagram eller lignende? Endret 4. mars 2014 av Jade
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Er det ikke bare bra at ungen din får gjort masse aktiviteter hos sin far når du ikke har råd til det? Synes du at faren til gutten skal la være å ta ham med på aktiviteter fordi du blir misunnelig? Og er det ikke bare bra at stemoren hans bryr seg om ham, og bruker tid på ham? Skal hun la være å lage kreative matpakker fordi du ikke gjør det? Jeg synes du skal jobbe med deg selv, og heller være glad for at sønnen din har en far og en stemor som tar ham med på ting, og tar seg tid til å lage fine matpakker. Du kan jo lage kreative matpakker du også! Jeg forstår at det kan gjøre vondt, men ikke la det gå utover sønnen din. Gjør heller noe med situasjonen selv! Man trenger ikke masse penger for å finne på morsomme aktiviteter og lage fine matpakker! Enig! Min eks tar med barna på dyre, spennende feriereiser som jeg aldri jeg kan matche. Jeg er takknemlig for at de får disse opplevelsene. I tillegg: Det er ikke fancy matpakker eller spennende aktiviteter som gjør en forelder "pop" hos et barn. Det gjør en nær, varm og tilstedeværende forelder med god tid til å prate. Og det beste av alt? Det er helt gratis Anonymous poster hash: 428bb...017 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå