Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, går til mekling. Mor trenerer å komme til samværsavtale. Trenerer også flytting og manipulerer barn. Far får ikke ta med barn ut alene til sin familie. Hvilke rettigheter har far i en slik situasjon. Kan man feks bate ta med seg barna bort en helg? På middag hos besteforeldre osv?

Kan far kreve mor kastet ut av huset?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis huset er felles, så kan du ikke det nei. Og du er jo ikke akkurat god far hvis du kaster barnas mor bare ut.

• Liker 3
Skrevet

Huset eies av far!

Gjest Runforit
Skrevet

Man må komme frem til en samværsavtale. Du kan ikke bare ta barna de dagene mor har samvær. Det er kidnapping og du kan miste all samvær. Gå til advokat og få satt opp en skikkelig avtale.

Skrevet

Ja men det er totalt umulig å bli enig med mor. Hun krever a ha barna, jeg mener delt er best for barna. Dvs at jeg må gå rettens vei?

Gjest Runforit
Skrevet

Ja men det er totalt umulig å bli enig med mor. Hun krever a ha barna, jeg mener delt er best for barna. Dvs at jeg må gå rettens vei?

Ja. Gjør det på den rette måten. Om du bare tar barna en dag så kan hun bruke det mot deg. Gå til advokat og gjør dette skikkelig. Er ikke vits i at dere skal fortsette å krangle om dette. Er ikke bra for barna heller.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg tror (presiserer at jeg ikke vet, bare tror) det er veldig fornuftig å kontakte advokat dersom mor faktisk nekter kontakt mellom far og barn.

Dette da fraværet ikke gagner far i en eventuell rettsak, - dersom det skulle komme dit.

- og jo lengre tid som går... jo svakere stiller far. Her teller tiden som går i mors favør.

Har dere vært til megling? Jeg vet jo ikke om dere var/fremdeles er gift eller 'bare' samboere.

- det vil også påvirke boligsaken din ettersom du sier så klart at huset tilhører far.

Betyr det at huset står som ditt særeie i et eksteskap, eller at du som samboer eide huset før hun flyttet inn?

Dere har ikke noe felles lån på huset?

Svært mye av dette er god advokatmat.

Og... gir mor noen begrunnelse for at barna ikke får se eller være med sin far?

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...