AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Så dere ikke misforstår, så mener jeg en JEG kjente da denne personen var 5 år.. Det jeg lurer på er om barn husker så godt, at de husker hvem som jobbet i barnehagen de gikk i f.eks? Jeg jobbet med barn i en barnehage for noen år siden, i ca. 3 måneder. Jeg ser noen av de av og til i byen, og da funderer jeg på om jeg skal hilse på dem.. Men jeg vet jo ikke om de kjenner meg igjen etter disse årene? Tror ikke de har lagt merke til meg når jeg har sett de i byen. Ja, dette var egentlig et teit spørsmål, merker jeg.. Kanskje jeg bare savner kidsa Anonymous poster hash: 6cfe9...69f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Du har vært borte nesten halve livet deres, så sjansen er stor for at de ikke kjenner deg igjen. Anonymous poster hash: b05cf...1c7 1
-hild Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 vår datter på 9 har glemt de fleste - men noen av de som jobbet i barnehagen kjenner hun igjen. Jeg hilser på dem når vi treffer dem, og enkelte ganger må jeg da forklare til min datter hvem vi snakket med..
Ciara Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er i tredveårene, men husker godt ansikter og navn på mange av barnehagetantene fra jeg var liten 2
Lea2 Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Jeg tror litt av utfordringen kan være at du ikke er på riktig sted når du møter dem. Det er slik med voksne også. Om du treffer en person gjentatte ganger, så går det noen år og du treffer på personen et helt annet sted og helt tilfeldig. Du kjenner igjen ansiktet og vet du har sett personen før, men ettersom du ikke forbinder personen med stedet du er på sliter du med å plassere ham/henne. Ta f.eks en foreleser/lærer som du treffer på gata på Gran Canaria. Kledd annerledes, noen år eldre og helt utenfor den rollen du kjenner personen fra. Slik tror jeg det er med barn også.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er i tredveårene, men husker godt ansikter og navn på mange av barnehagetantene fra jeg var liten Ja, det gjør faktisk jeg også. Barnehagen husker jeg som om det var igår, men sånt er vel individuelt. Det skal vel sies at det kun er 2 år siden jeg så dem jevnlig, da jeg jobbet i barnehagen ved en senere anledning og de fremdeles hadde småsøsken som gikk i barnehagen. Og da kjente de meg igjen.. Da jeg begynte der første gang BLE de vel 6 år, og blir 9 år i år, så strengt tatt er det ikke gått 4 år. Men men, jeg er vel bare redd for å bli glemt :cry: Anonymous poster hash: 6cfe9...69f 1
Hattifnatten Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er i midten av 20-årene og husker også ansiktene og navnene på de fleste ansatte i barnehagen jeg gikk i. Og da jeg søkte jobb der for noen år siden, kjente de meg igjen også. 1
levelivet Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er i midten av 20-årene og husker også ansiktene og navnene på de fleste ansatte i barnehagen jeg gikk i. Og da jeg søkte jobb der for noen år siden, kjente de meg igjen også. Jeg husker også (for)navn og ansikt til de som jobbet i barnehagen jeg gikk i.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Jeg husker også de fleste som jobbet i barnehagen da jeg gikk der Og da jeg fikk praksisplass der for ett par år siden så kjente de nærmest igjen meg i det sekundet jeg gikk inn døra. Da var det frem med gamle barnehagebilder og hele pakka Anonymous poster hash: 81040...646
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Du har vært borte nesten halve livet deres, så sjansen er stor for at de ikke kjenner deg igjen. Anonymous poster hash: b05cf...1c7 Nei, ikke halve livet. Skrev litt feil i begynnerinnlegget, for de var nesten 6 da jeg begynte, og blir iløpet av dette året 9 år. Dessuten så de meg jevnlig frem til de var rundt 7, som bare er knappe 2 år siden.. Anonymous poster hash: 6cfe9...69f
Gjest Gemini7 Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Jeg husker også ansikter og navn på de ansatte i min barnehage, noe som nå er over 30 år siden. Men de var der i flere år da. Hvis ts bare var der i 3 mnd så er det jo ikke sikkert..
magicpie Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Jeg tror litt av utfordringen kan være at du ikke er på riktig sted når du møter dem. Det er slik med voksne også. Om du treffer en person gjentatte ganger, så går det noen år og du treffer på personen et helt annet sted og helt tilfeldig. Du kjenner igjen ansiktet og vet du har sett personen før, men ettersom du ikke forbinder personen med stedet du er på sliter du med å plassere ham/henne. Ta f.eks en foreleser/lærer som du treffer på gata på Gran Canaria. Kledd annerledes, noen år eldre og helt utenfor den rollen du kjenner personen fra. Slik tror jeg det er med barn også. Det kan jeg skrive under på! Traff på en foreleser på togperrongen en gang, som jeg hadde hatt i flere måneder og det var under en uke siden forrige forelesning. Likevel skjønte jeg ikke at det var han! Det var liksom noe kjent, men jeg kunne ikke skjønne hvorfor
Løvefrøken Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Mens jeg husker virkelig ikke de som jobba i barnehagen når jeg gikk der. Derimot hadde jeg blitt skikkelig flau om noen av de skulle hilse på meg nå. For jeg hadde jo virkelig ikke visst hva jeg skulle snakke med vedkommende om...
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Jeg husker også ansikter og navn på de ansatte i min barnehage, noe som nå er over 30 år siden. Men de var der i flere år da. Hvis ts bare var der i 3 mnd så er det jo ikke sikkert.. Nei, var der ikke bare i 3 mnd. Var bare akkurat disse ungene jeg hadde i 3 mnd. Jobbet der enda et helt år, og da hadde disse ungene fremdeles småsøsken i barnehagen, slik at jeg fremdeles så dem jevnlig. Anonymous poster hash: 6cfe9...69f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Jeg er i midten av 20-årene og husker også ansiktene og navnene på de fleste ansatte i barnehagen jeg gikk i. Og da jeg søkte jobb der for noen år siden, kjente de meg igjen også. Jeg husker også (for)navn og ansikt til de som jobbet i barnehagen jeg gikk i. Jeg husker også de fleste som jobbet i barnehagen da jeg gikk der Og da jeg fikk praksisplass der for ett par år siden så kjente de nærmest igjen meg i det sekundet jeg gikk inn døra. Da var det frem med gamle barnehagebilder og hele pakka Anonymous poster hash: 81040...646 Ja, vi er mange som husker barnehagen og de ansatte selv vi er 20, 25 eller over 30 år. Så strengt tatt burde kanskje ungene kjenne meg igjen da? Anonymous poster hash: 6cfe9...69f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Kommer litt an på hvor spesiell du ser ut. Tror jeg har et lett gjenkjennelig utseende. Anonymous poster hash: 6cfe9...69f
FrkHumle Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 Jeg kjenner igjen alle mine barnehageansatte, og det gjør barnet mitt også. Jenta på åtte år kan si på lang avstand at hun kjenner igjen noen, og heldigvis hilser de fleste, både lærere og barnehageansatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå