Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat nå
Skrevet

Sitter her og føler meg litt ensom. Ikke for at jeg ikke har venner, for det har jeg (dog ikke så mange som jeg skulle ønske men...), men jeg føler meg litt alene likevel. Grunn: jeg er singel, vennene mine er det ikke. Hva finner man på da, når vennene vil være sammen med kjærestene sine?

Nå, f.eks, lørdag, kjempefint vær ute, men ingen å nyte det med. Så da sitter jeg her da, foran pc'en istedet. Satt hjemme alene i går kveld, og blir vel sittende hjemme alene i kveld også.

Det er ikke sånn jeg vil ha det! Jeg er ung, jeg vil ha en stor vennegjeng, jeg vil ha masse å finne på! Og jeg vil selvfølgelig også gjerne ha en kjæreste... Ser for meg at jeg kommer til å være singel resten av livet, mens alle rundt meg etablerer seg.

Jeg vet jo hva slags svar jeg kommer til å få her. "Finn en hobby, gå ut og treff nye mennesker, meld deg inn i en forening..." Jeg vet at det er det jeg burde gjøre, men akkurat nå har jeg så mye å gjøre med skolearbeid og sånn, og på denne tiden av året tar jo alle aktiviteter sommerferie. Skal prøve til høsten, når ting starter opp igjen, men nå ser jeg for meg en lang, kjedelig og ensom sommer...

Huff, beklager at dette ble et deprimerende innlegg. Jeg føler meg bare veldig alene akkurat nå... :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Også singel
Skrevet

Jeg er også singel og har vært det i mange år. Jeg er 30. Jeg har ikke prøvd så veldig hardt å finne en kjæreste, men merker at savnet og tankene på fremtiden begynner å komme nå.

Jeg trives veldig godt i eget selskap og er sjelden deppa når jeg er alene i helgene. Men jeg vet hvordan du har det. Jeg håper ikke du har det sånn hele tiden.

Det er først det siste året at jeg har begynt å føle en tristhet rundt høytidene. Jeg har foreldre å være sammen med, så jeg er ikke alene. Men jeg tror det er tanken på fremtiden - og det faktum at jeg ikke har greid å finne en kjæreste og potensiell livspartner - som da plager meg.

I høytidene merker man også i større grad at ens venner lukker seg inn i familien sin - spesielt de som har barn. De reiser bort i julen og påsken og fest 17. mai er ikke like aktuelt...

Kino og besøk i helgene krever mer planlegging.

Jeg skal ikke komme med svada. Jeg har mange asosiale interesser og jeg liker å være alene. Det er vikitg å trives med seg selv.

Jeg klamrer meg i blant til tanken på at alt kommer til sin tid.

Jeg byttet litt miljø for en stund og traff da noen nye menn - men det er ikke sikkert det fører til noe...

Mange treffer folk via internett. Jeg har aldri prøvd det...

Gjest Chica
Skrevet

Hva med å invitere vennene dine til å finne på noe, og be de ta med kjærester og andre venner. Da blir du kjent med nye folk, og vennene dine får også være sammen kjærestene sine. (Fatter ikke at de må være sammen kjærestene hele tiden, men det er nå en annen ting...)

Gjest GreenSky
Skrevet

Å ja, jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver, "anonym akkurat nå". Alle har det nok slik i perioder. For ikke så lenge siden hadde jeg en deppe-periode, men nå nyter jeg friheten. Mitt råd til deg er å fokusere på det positive ved å være singel, ikke det negative. :klem: til deg!

Skrevet
Å ja' date= jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver, "anonym akkurat nå". Alle har det nok slik i perioder. For ikke så lenge siden hadde jeg en deppe-periode, men nå nyter jeg friheten. Mitt råd til deg er å fokusere på det positive ved å være singel, ikke det negative. :klem: til deg!

Og det positive med å være singel er...? (Trenger å høre noe bra nå, etter 10 dager som singel har jeg stort sett bare grått og kastet opp :( Savner en armkrok så sårt :grine: )

Skrevet

Hmm..jeg må si at jeg avogtil føler det på samme måte. Og jeg HAR samboer, så egentlig burde vel jeg være lykkelig. Men min samboer jobber i resturant bransjen, og det kan absolutt IKKE anbefales. Det er mye kveldsjobbing, og helgene er det jobbing. Dager som f.eks 17 mai, pinse når andre gjerne er sammen med sine kjære, ja da må jeg finne på andre ting uten han. For han er jo på jobb. Men håper det blir en ordning på det etterhvert...

Gjest Anonymous
Skrevet
Sitter her og føler meg litt ensom. Ikke for at jeg ikke har venner, for det har jeg (dog ikke så mange som jeg skulle ønske men...), men jeg føler meg litt alene likevel. Grunn: jeg er singel, vennene mine er det ikke. Hva finner man på da, når vennene vil være sammen med kjærestene sine?

Nå, f.eks, lørdag, kjempefint vær ute, men ingen å nyte det med. Så da sitter jeg her da, foran pc'en istedet. Satt hjemme alene i går kveld, og blir vel sittende hjemme alene i kveld også.

Det er ikke sånn jeg vil ha det! Jeg er ung, jeg vil ha en stor vennegjeng, jeg vil ha masse å finne på! Og jeg vil selvfølgelig også gjerne ha en kjæreste... Ser for meg at jeg kommer til å være singel resten av livet, mens alle rundt meg etablerer seg.

Jeg vet jo hva slags svar jeg kommer til å få her. "Finn en hobby, gå ut og treff nye mennesker, meld deg inn i en forening..." Jeg vet at det er det jeg burde gjøre, men akkurat nå har jeg så mye å gjøre med skolearbeid og sånn, og på denne tiden av året tar jo alle aktiviteter sommerferie. Skal prøve til høsten, når ting starter opp igjen, men nå ser jeg for meg en lang, kjedelig og ensom sommer...

Huff, beklager at dette ble et deprimerende innlegg. Jeg føler meg bare veldig alene akkurat nå... :cry:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har også venner, men skulle ønske jeg hadde flere. Trodde i mange år at jeg kom til å være singel resten av livet, men har vel etterhvert opplevd at jenter kan bli glad i meg :) . Litt trist at så mange ensomme mennesker sitter hjemme, alene, i stedet for å treffe andre. Får av og til følelsen av at folk er for travle. Vi jobber for mye, stresser for mye og prioriterer bort å være sammen med andre kanskje. Skal snart flytte til Oslo, det blir vel en periode med ensomhet, for det tar tid å etablere et sosialt nettverk. I hvertfall for meg siden jeg ofte er litt sjenert i starten når jeg møter andre. Litt redd for ikke å bli likt, selv om det motsatte som oftest er tilfelle.

En mager trøst er at det i hvertfall er flere som har det slik. Ikke gi opp håpet om å få en kjæreste. Slike ting kan dukke opp når man minst venter det og minst søker etter det.

Skrevet

Kjenner meg også veldig godt igjen i følelsen du beskriver. Og jeg har nettopp flytta sammen med kjæresten min...og er så ensom og aleine som jeg aldri har følt det før..nesten.

Selvmedlidenheten kan ofte være den verste..og igrunnen tror jeg selve følelsen av ensomhet er noe man har med seg i sekken uansett hvem man har rundt seg - man blir liksom litt blind for alle mulighetene og den friheten man faktisk egentlig har. Og drukner helst i begrensningene i steden.

Jeg bor i Oslo - og er lei av å være feig og vente på at mulighetene skal komme til meg - hvis du har det litt på samme måte, så send meg gjerne en melding så kan vi ta en øl sammen i sola en dag?

:)

Skrevet

Kjenner meg også veldig godt igjen i følelsen du beskriver. Og jeg har nettopp flytta sammen med kjæresten min...og er så ensom og aleine som jeg aldri har følt det før..nesten.

Selvmedlidenheten kan ofte være den verste..og igrunnen tror jeg selve følelsen av ensomhet er noe man har med seg i sekken uansett hvem man har rundt seg - man blir liksom litt blind for alle mulighetene og den friheten man faktisk egentlig har. Og drukner helst i begrensningene i steden.

Jeg bor i Oslo - og er lei av å være feig og vente på at mulighetene skal komme til meg - hvis du har det litt på samme måte, så send meg gjerne en melding så kan vi ta en øl sammen i sola en dag?

:)

Skrevet

Har det slik noen ganger jeg og! Med en kjæreste som sykler og trener omtrent 24/ så er det ikke mye vi får vært sammen og vennene min har snudd ryggen til meg av forskjellige grunner så veldig ofte føler jeg meg alene! :klem:

Skrevet

Positivt - ingen andre enn deg selv å rydde opp etter/vaske klær for/ kjøpe og lage mat til.

Din smak bestemmer hva som skal ses på tv/på kino eventuelt teater.

Hvor du skal når er helt opp til deg - du er herre over egen tid og du kan gjøre hva som helst i eget hus uten at noen bryr seg om det så er å male taket signalgult)

Kort sagt du kan gjøre hva du vil - når du vil - så benytt deg av det og vær så ego som overhodet mulig! :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er selvfølgelig friheten! Du har bare deg og deg selv å ta hensyn til, og kan stort sett gjøre akkurat som du vil!

Gjest anonym1
Skrevet

En ting som virker for meg når ensomhetsfølelsen sniker seg innpå..

Jeg åpner opp gardrobeskapet og spør meg selv: "Er det noe her jeg ønker å rydde vekk for å gjøre plass til en mann?"

Hehe, svaret blir alltid det samme :ler:

Gjest single27
Skrevet

Jeg er nylig blitt singel og trives med det.

Det er deilig å gjøre det jeg vil, når jeg vil...uten å ha dårlig samvittighet selv om jeg prioriterer bort noen "burde, skulle, måtte".

Nyter stillheten,muligheten til å invitere venninner og skravle natten lang uten å "jage" mannen ut, deilig å slippe irritere meg over tingene som aldri blir gjort eller vente på hans godvilje for å ta en avgjørelse...

Det er godt å bruke evigheter på badet uten at noen maser, å flørte uforpliktende, bruke penger på det jeg vil, å spille min musikk på full guffe og gaule av hjertens lyst...uten at det plager andre (unntatt naboen da :ler: )

Labbe usminka rundt i pysjen en hel dag og bare snakke i telefonen, eller ligge langflat og spise is rett fra boksen og se på klissete romantiske filmer...uten å få morsomheter slengt i tryne 8)

Jeg er åpen for å møte en ny mann, men tar det helt med ro...bruker tiden til å pleie kropp og sjel og skape meg et godt liv. Jeg trives godt med å ha en partner, men synes livet kan være herlig på egenhånd også... Når den rette dukker opp, så antar jeg at prioriteringene vil forandre seg. Best å nyte det som er bra med den situasjonen jeg er i nå...så kan jeg ta andre ting etterpå :)

Mine råd er, kom deg ut, tren jevnlig, skaff deg hobbyer du brenner for...og flere venner.

Det kan være trist å være singel, ,men det kan jammen være trist å være i et dårlig forhold også..ja antagelig enda mer ensomt og frustrerende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...