AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Jeg vil påstå venninnen min har et problem med alkohol. Jeg synes ting går litt over stokk og stein. Men hun er jo så forbanna sta og nekter å innse det selv. Hun elsker å feste og fester hver helg. Uansett hvilken fest hun skal på eller hvem det er med så er hun alltid først og er den som drar sist. Uansett. Hun er så ille at hun nesten må bæres ut. Det er liksom ingen stopp knapp på henne. Hun kan feste til langt på morgen kvisten. Hun var i bryllup til søstra i helgen og da måtte de dra henne med seg ut av lokalet da det var ferdig. Hjem skulle hun ikke. Festen var jo akkurat begynt Hoved problemet er at hun ikke klarer å stoppe å drikke. Hun heller innpå som en gal. Har ikke sett på maken. Flere kan si at nå må du kanskje roe deg litt, men da sier hun alltid "nei slutt da. Jeg har det fint. Jeg er ikke full altså" Til og med når vi skal ned på byen og hun nesten ikke klarer å gå så sier hun "Jeg er ikke full altså" Jeg kan si at du burde gå hjem å legge deg for du slipper aldri inn på et utested i den formen du er i. Men det nytter ikke. På byen skal hun. Så krangler hun med dørvakten pga hun ikke får komme inn. Ahh Samme shiten hver helg. Hvordan kan jeg få det inn i hodet hennes at hun har et drikke problem?? Anonymous poster hash: 02720...df7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Du kan jo filme henne neste gang og vise det til henne. Så kan hun jo se selv hvor charming hun er i fylla. Anonymous poster hash: bcbc7...18c 15
mara2012 Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har nok vært i din vennines sko. For noen år siden, før jeg fikk barn vel og merke, så elsket jeg å feste. Var nok på grensa til å ha ett alkoholproblem. Jeg var sistemann hjem og drakk guttene under bordet. Det var litt status der og da, men når jeg ser tilbake på det nå, var jeg jo bare barnslig og umoden. Jeg liker fortsatt å gå ut når jeg har mulighet, men drikker ikke like mye og får med meg mye mer. Så jeg blir fortsatt irritert om noen kommenterer at jeg "fester så mye" nå, for nå er det jo på ett normalt nivå. Jeg tror du bare kaster lager mer ild på bålet om du sier det til henne, kanskje hun tar seg mer nær av det enn hun viser. Vet ikke hvor gamle der er, men la henne leve livet sitt. Hun vil tidsnok merke at andre ikke klarer å henge med på hennes tempo og vil få seg en tankevekker før eller siden. Tror ikke ord hjelper så mye, det handler om å omgi seg i riktig miljø og finne noe bedre i livet, enn festing.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Det høres ut som om dere andre må passe på henne. Kanskje du kan si det sånn at du er lei av å passe på henne og at du skulle ønske dere bare kunne ha det gøy sammen? Ellers støtter jeg faktisk ideen om å filme. Dere må selvsagt ha tillatelse da. Anonymous poster hash: 6ed52...725 2
Lillemeg25 Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Det kan være litt vanskelig det der. Når mennesker ikke innser selv at de har problem, Da nytter det ikke alltid å si det til de. Da kan de fort bare bli oppgitt og mener du maser. Jeg hadde en kompis før som festet flere ganger i uken. Drakk som en sjømann eller verre. Jeg ble bekymret og sa i fra. Kom ingen vei. Han ble sur og sa jeg måtte slutte å blande meg. Vel jeg gjorde da et forsøk om ikke annet. Tror det er best at hun heller finner det ut selv. Du kan så klart prøve, men tviler på du kommer noen vei.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Hva sier hun selv om oppførselen sin da? Nei hva sier hun? Hun mener ikke at hun har et problem og mener hun har full kontroll. Hun har jo ikke det når hun blir så full at hun så vidt klarer å holde seg på beina. Å dette er før vi skal ned på byen. Anonymous poster hash: 02720...df7
Pearl2.0 Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Nei hva sier hun? Hun mener ikke at hun har et problem og mener hun har full kontroll. Hun har jo ikke det når hun blir så full at hun så vidt klarer å holde seg på beina. Å dette er før vi skal ned på byen. Anonymous poster hash: 02720...df7 Hva med å la henne lære på den harde måten? Si fra til henne før dere begynner å drikke at dere ikke gidder å være hønemor for henne hele kvelden og la henne se hvor bra det går da? Snakker selvfølgelig ikke om å la henne ligge i ei grøft, men kjenne litt på at ingen hjelper henne når hun feks mister elendeler, faller rundt omkring, må spy osv. Tough love må dessverre til innimellom. Har vært borti det samme og vi måtte til slutt sette en strek. Vi ble lei av å passe på noen når vi selv var fulle og ville ha det morsomt Hun er myyye bedrre nå 1
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Hva med å snakke med henne når hun våkner fra fylla neste søndag og forklare henne at dette var siste sjansen, drikker hun seg så møkkings en gang til blir hun ikke invitert med i fremtiden? Jeg har gjort det slutt med en venninne på grunn av fylle adferd som ikke overhodet var akseptabel og der vedkommende benektet at det var noe å beklage.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Kanskje hun ikke har det bra? Anonymous poster hash: f2142...590 5
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 (endret) Er det fest... så er det fest!! Endret 1. juni 2014 av Lady.In.Heels
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Lol, dette høres ut som meg. Jeg er ikke fullt så gal som den jenta du beskriver her, men jeg er også slik i fylla at jeg ikke vil hjem når byen stenger. Noen ganger har jeg det rett og slett så gøy at det å gå hjem å legge meg ikke frister overhodet! Jeg synes absolutt ikke dette høres ut som ett alkohol problem. Det virker for meg bare som hun er en festlig jente som liker å ha det gøy. Personlig synes jeg det er verre med dem som sipper på ett glass hele kvelden. Da kan de like så godt sitte hjemme å drikke brus og se beat for beat. Er det fest... så er det fest!! Du argumenterer på samme måte som min kamerat med alkoholproblemer. Anonymous poster hash: 7adb5...41b 7
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Du argumenterer på samme måte som min kamerat med alkoholproblemer. Anonymous poster hash: 7adb5...41b Herregud!!! Man har ikke alkoholproblemer selv om man drikker seg drita? Da har hele verden alkoholproblemer! Så lenge folk klarer å holde seg til alkohol kun i helgene, så ser jeg ikke problemet. Hadde vært noe annet om hun gikk å smådrakk i hverdagen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Tør du å risikere at hun blir skikkelig sur? Da ville jeg gjort dette: avtalt med et par gode venninner at dere møtes hjemme hos vedkommende til vorspiel. Når dere er ferdige (og venninna sikkert er god og full og vil ut) sier dere rett og slett at dere ikke gidder å gå ut sammen med henne. Hvis hun spør hvorfor ikke, dette er jo gøy, jeg har full kontroll osv, så svarer dere bare at nei, du er drita og usjarmerende og vi har ikke lyst til å gå ut med deg. Og så går dere. Ikke gå inn i en lengre diskusjon, det nytter ikke og blir bare bråk. Gi klar beskjed, og så gå! Kanskje hun tenker seg om neste dag, når hun er ferdig med å synes at dere er kjempedumme Anonymous poster hash: c45a5...e07 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Tør du å risikere at hun blir skikkelig sur? Da ville jeg gjort dette: avtalt med et par gode venninner at dere møtes hjemme hos vedkommende til vorspiel. Når dere er ferdige (og venninna sikkert er god og full og vil ut) sier dere rett og slett at dere ikke gidder å gå ut sammen med henne. Hvis hun spør hvorfor ikke, dette er jo gøy, jeg har full kontroll osv, så svarer dere bare at nei, du er drita og usjarmerende og vi har ikke lyst til å gå ut med deg. Og så går dere. Ikke gå inn i en lengre diskusjon, det nytter ikke og blir bare bråk. Gi klar beskjed, og så gå! Kanskje hun tenker seg om neste dag, når hun er ferdig med å synes at dere er kjempedumme Anonymous poster hash: c45a5...e07 Meg igjen. Glemte å si at jeg hadde hatt null problemer med å gjøre noe sånt selv. Aldri i livet om jeg hadde orket å tilbringe helgene med ei jente som bare raver rundt og driter seg ut, det er pinlig og ikke morsomt i det hele tatt! Anonymous poster hash: c45a5...e07
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Herregud!!! Man har ikke alkoholproblemer selv om man drikker seg drita? Da har hele verden alkoholproblemer! Så lenge folk klarer å holde seg til alkohol kun i helgene, så ser jeg ikke problemet. Hadde vært noe annet om hun gikk å smådrakk i hverdagen. Så lenge man aldri klarer å stoppe, så har man et alkoholproblem. Og hvis man bruker som unnskyldning at man ikke ser poenget med å stoppe når man har det så gøy osv, så har man et problem. (uten at jeg vet noe om akkurat du klarer å stoppe hvis du vil, men venninna til ts helt klart) Anonymous poster hash: 7adb5...41b 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Tør du å risikere at hun blir skikkelig sur? Da ville jeg gjort dette: avtalt med et par gode venninner at dere møtes hjemme hos vedkommende til vorspiel. Når dere er ferdige (og venninna sikkert er god og full og vil ut) sier dere rett og slett at dere ikke gidder å gå ut sammen med henne. Hvis hun spør hvorfor ikke, dette er jo gøy, jeg har full kontroll osv, så svarer dere bare at nei, du er drita og usjarmerende og vi har ikke lyst til å gå ut med deg. Og så går dere. Ikke gå inn i en lengre diskusjon, det nytter ikke og blir bare bråk. Gi klar beskjed, og så gå! Kanskje hun tenker seg om neste dag, når hun er ferdig med å synes at dere er kjempedumme Anonymous poster hash: c45a5...e07 Høres ut som en bra plan. Enten tar hun det til seg, ellers så skylder hun på alt annet/alle andre og finner andre venner å bli drita med. Anonymous poster hash: 7adb5...41b 1
FalconPunch Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Haha, dette høres veldig ut som min vennine! Hun er craazybanana i fylla og nekter å stoppe, selv om hun HVER BLIDIGE søndag må sende ut maaaange unnskyldninger til folk. HAHA! Syntes synd på henne hver søndag morning, men som jeg alltid har sagt til henne: Blir du for full, så prater jeg ikke med deg den kvelden så lenge det ikke skjer noe ALVORLIG og du TRENGER min hjelp, så enkelt er det. Anonymous poster hash: 61282...640
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #20 Skrevet 4. mars 2014 Lol, dette høres ut som meg. Jeg er ikke fullt så gal som den jenta du beskriver her, men jeg er også slik i fylla at jeg ikke vil hjem når byen stenger. Noen ganger har jeg det rett og slett så gøy at det å gå hjem å legge meg ikke frister overhodet! Jeg synes absolutt ikke dette høres ut som ett alkohol problem. Det virker for meg bare som hun er en festlig jente som liker å ha det gøy. Personlig synes jeg det er verre med dem som sipper på ett glass hele kvelden. Da kan de like så godt sitte hjemme å drikke brus og se beat for beat. Er det fest... så er det fest!! Eh så du mener man må drikke mye ellers kan man bare holde seg hjemme? Gammel er du? 16? Anonymous poster hash: 02720...df7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå