Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alt for, alt for mye å gjøre. Det føles som jeg rives i alle retninger og selv om jeg ønsker å gjøre flere ting har jeg ikke tid til å få gjort alt. Det stresser meg ganske mye. En typisk dag går ut på å levere barna i barnehagen, rydde opp hjemme, så på trening, kafe, og etter det skal jeg ennå rekke å delta i bursdagselskap >_<

Hvordan skal man få ting til alt, og hva skal jeg prioritere. Føler ofte jeg må skuffe venninene mine fordi jeg er opptatt med noe annet. Jeg føler at jeg ikke kan være så hengiven til barna og min mann som det jeg ønsker å være. Forholdene mine rakner og grensene mellom god venn og bare en bekjent begynnes å høres kjent ut. Jeg føler at jeg forsvinner i meg selv noen ganger og ikke har tid til noen ting.

Noen som har det på samme måte?

Anonymous poster hash: fef62...54e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en jobb? En stressende hverdag som består av en hverdag du legger opp til helt selv? Blir vel ikke mer stressende enn du gjør det til selv.. Ser ikke helt problemstillingen.. :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke en jobb? En stressende hverdag som består av en hverdag du legger opp til helt selv? Blir vel ikke mer stressende enn du gjør det til selv.. Ser ikke helt problemstillingen.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke jobb. Det er det aller værste for det føles nettop ut som jeg jobber fulltid hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del forpliktelser... forhold som jeg må pleie og venniner jeg ikke kan gi slipp på. Problemstillingen er da at jeg ikke har tid til å ta vare på dem, barna, og mannen. Og hva med meg selv, føles ikke som jeg vier noen tid til meg selv lenger...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på enkelte dager så utslitt at jeg bare faller pladask ned i soffaen og orker ikke noe. Stenger verden helt ute. Det hender også at jeg må bryte avtaler i blant og da blir vennene mine irriterte på meg. Av ting jeg har forsøkt er å bruke naturprodukter og sånt, men føler nervene virkelig spiller puss på meg. Skal heldigvis på ferie om ikke lenge, men inntil sommeren er jeg litt skremt for mitt ve og vel noen ganger.

Skrevet

Krever vennene dine du skal henge med de hver dag/uke? Hva med å slå sammen vennene, altså henge med flere om gangen.

Må bare legge til at det finnes folk som må levere ungene i barnehagen, vaske hjemmet, lage middager, trene, lufte hunden, treffe venner OG ha en fulltidsjobb... Ikke klag fordi du må gå på kafé :)

• Liker 5
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Skaff deg 100% jobb og så kan du komme tilbake og fortelle at du er stresset.

AnonymBruker
Skrevet

Jada, vi henger jo sammen hele tiden de fleste av vennegjengen min. Jeg har flere ganger invitert dem hjem til meg i stedet for det stedet vi skulle til, men de er fortsatt irriterte for de mener jeg bryter en avtale.

Jobb er totalt uaktuelt fordi noen må ta vare på barna. Er stresset nok som det er nå, trenger ikke mere vekt på mine skuldre attpåtil. Samboer mener også at jeg behøver ikke jobbe.

AnonymBruker
Skrevet

Tjener han mye penger da, eller hvordan får du penger? Vanlige folk med barn jobber, og prioriterer barna og nær familie fremfor venner. Hvor gamle er dere? Høres ut som en rosablogger som er utslitt over alle spabehandlingene, negleleggingen og frisørtimene sine....

Anonymous poster hash: 46779...09c
  • Liker 1
Skrevet

Jada, vi henger jo sammen hele tiden de fleste av vennegjengen min. Jeg har flere ganger invitert dem hjem til meg i stedet for det stedet vi skulle til, men de er fortsatt irriterte for de mener jeg bryter en avtale.

Jobb er totalt uaktuelt fordi noen må ta vare på barna. Er stresset nok som det er nå, trenger ikke mere vekt på mine skuldre attpåtil. Samboer mener også at jeg behøver ikke jobbe.

Høres ikke akkurat ut som om barna får så mye oppmerksomhet...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tjener han mye penger da, eller hvordan får du penger? Vanlige folk med barn jobber, og prioriterer barna og nær familie fremfor venner. Hvor gamle er dere? Høres ut som en rosablogger som er utslitt over alle spabehandlingene, negleleggingen og frisørtimene sine....

Anonymous poster hash: 46779...09c

Vi lever i et rikt nabolag så alle her er rike. Selv om mannen tjener minst i hele nabolaget (sjekket skattelistene). Jeg er overhodet ikke bortskjemt! Kommer fra fattige kår, og alt jeg har tjent har jeg tjent på egenhånd. Er aboslutt ingen rosablogger du, takk.

Skrevet

SERIØST!!!! Mange av oss jobber 100%, og du klager over at du er stressa av og være hjemmeværende er det mulig!!!! SORRY SYNTES IKKE SYND PÅ DEG

• Liker 3
Skrevet

Sier meg enig med andre som mener dette blir for dumt.

Hvorfor klager folk på tidsklemma i dag? Vi har jo ikke noe mindre tid i dag enn for 50 år siden, tvert om så har vi mer tid pga mye går fortere å gjøre som f.eks klesvask, transport, teknologi osv. Den eneste grunnen til at folk skulle ha for liten tid og blir super stressa er fordi som du selv sier ts, du klarer ikke å prioritere. Du skulle ha barn, skal være hjemmeværende, skal ha masse penger som alle naboene har, skal gå på kaffebarer og ha et rikt sosialt liv, samtidig skal du pleie egentid og kjærestetid. Og du ønsker ikke å ofre noe. Da blir det slik.

Du har selv valgt og prioritert livet ditt som du har. Alle vet ( burde iallefall vite) at barn tar tid, familieliv tar tid.

Føler folk i dag syter litt over denne "tidsklemmen" og det verste er at den har oppstått i den nyere tid når vi aldri har hatt så god tid som nå.

Noe må vike av og til, sånn er det for alle. Planlegging og prioriteringer er en del av alle sitt liv.

Om du må ha gullende rent hus, samtidig være opptatt av at barna har de nyeste klærne fra de heteste merkene, pleie kontakten med alle 300 vennene på fb, trene 7 ganger i uken og være på farten 24/7 så skjønner jeg at livet ditt holder på å rakne.

Som andre har sagt: mange er i full jobb i tillegg til det du nevner og får fremdeles tiden til å rekke til, enda livet sikkert er vell så travelt for de.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier meg enig med andre som mener dette blir for dumt.

Hvorfor klager folk på tidsklemma i dag? Vi har jo ikke noe mindre tid i dag enn for 50 år siden, tvert om så har vi mer tid pga mye går fortere å gjøre som f.eks klesvask, transport, teknologi osv. Den eneste grunnen til at folk skulle ha for liten tid og blir super stressa er fordi som du selv sier ts, du klarer ikke å prioritere. Du skulle ha barn, skal være hjemmeværende, skal ha masse penger som alle naboene har, skal gå på kaffebarer og ha et rikt sosialt liv, samtidig skal du pleie egentid og kjærestetid. Og du ønsker ikke å ofre noe. Da blir det slik.

Du har selv valgt og prioritert livet ditt som du har. Alle vet ( burde iallefall vite) at barn tar tid, familieliv tar tid.

Føler folk i dag syter litt over denne "tidsklemmen" og det verste er at den har oppstått i den nyere tid når vi aldri har hatt så god tid som nå.

Noe må vike av og til, sånn er det for alle. Planlegging og prioriteringer er en del av alle sitt liv.

Om du må ha gullende rent hus, samtidig være opptatt av at barna har de nyeste klærne fra de heteste merkene, pleie kontakten med alle 300 vennene på fb, trene 7 ganger i uken og være på farten 24/7 så skjønner jeg at livet ditt holder på å rakne.

Som andre har sagt: mange er i full jobb i tillegg til det du nevner og får fremdeles tiden til å rekke til, enda livet sikkert er vell så travelt for de.

Faktisk har denne uken vært en av de mest stressende noensinne. Jeg forstår hva du sier, at man ikke kan få alt servert på sølvfat hele tiden, slik er jo realiteten. Men jeg har jobbet hardt før jeg fikk barn. Som sagt har jeg opparbeidet meg midler på egenhånd, og jeg kunne godt klart meg uten ham. Men det ønsker jeg ikke, for jeg er glad i mannen min.

Uansett, slik det er nå behøver jeg ikke å jobbe. Jeg har valgt å investere hele min tid og sjel i min fritid. Ved å la mine hender stå frie har jeg oppnådd ting jeg bare kunne drømt om før. Som person har jeg vokst utrolig mye, jeg har utviklet mine finesser og fått nye venner. Venner som forstår meg, som føler min smerte, og deler mine gleder. Jeg er en lykkelig person, om ikke noe stresset, da.

Skrevet

Faktisk har denne uken vært en av de mest stressende noensinne. Jeg forstår hva du sier, at man ikke kan få alt servert på sølvfat hele tiden, slik er jo realiteten. Men jeg har jobbet hardt før jeg fikk barn. Som sagt har jeg opparbeidet meg midler på egenhånd, og jeg kunne godt klart meg uten ham. Men det ønsker jeg ikke, for jeg er glad i mannen min. Uansett, slik det er nå behøver jeg ikke å jobbe. Jeg har valgt å investere hele min tid og sjel i min fritid. Ved å la mine hender stå frie har jeg oppnådd ting jeg bare kunne drømt om før. Som person har jeg vokst utrolig mye, jeg har utviklet mine finesser og fått nye venner. Venner som forstår meg, som føler min smerte, og deler mine gleder. Jeg er en lykkelig person, om ikke noe stresset, da. Anonymous poster hash: fef62...54e

Om du har en uke som er stressende så tror jeg nok du skal klare det uten at himmelen detter i hode på deg og at max pulsen får hovedpulsåren til å revne;)

AnonymBruker
Skrevet

Om du har en uke som er stressende så tror jeg nok du skal klare det uten at himmelen detter i hode på deg og at max pulsen får hovedpulsåren til å revne;)

Er det ikke vakkert?

Jeg har selv forstått at man må ta seg tid til de tingene man bryr seg om og trenger i livet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Å kunne si at man virkelig har gjort alt man kan for å rekke av alt. Men fortsatt strekker ikke tiden til synes jeg. Har på en måte forsøkt en del varianter av ting for å få stresset ned. Men stresset er der fortsatt av en merkelig grunn. Som en unektelig skrue i mitt villtre sinn. Nå har jeg på en måte forsonet meg med ideen av at jeg ikke vil rekke å gjøre alt det jeg ønsket. Men en annen del av meg sier at nei, slik er det ikke. Og at jeg fortsatt har en avtale på den lokale baren klokka tre. Er nesten som hjernen lurer meg og jeg ikke klarer å slå meg helt til ro ennå.

AnonymBruker
Skrevet

Uff... Våknet i dag også med en urolig følelse i magen...

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...