AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Mamma fikk diagnosen bipolar kreativ lidelse for omtrent et år siden. (Bipolar lidelse 2). For min del satt diagnosen mange brikker på plass og jeg har forsont meg med mye som hendte i oppveksten min. Jeg føler at jeg forstår Mammas valg mye bedre nå og først ble jeg veldig letta når hun fikk diagnosen. Kunnskap gjør alt mye enklere synes jeg. Men nå synes jeg det er blitt veldig vanskelig. Det virker som om Mamma avfeier diagnosen og jeg tror ikke hun har brydd seg om å sette seg inn i hva diagnosen innebærer eller at den er grunnen til mange av de problemene hun (og vi som familie) har hatt gjennom årene. Mamma er en fantastisk Farmor til mine 5 tantebarn og har enormt mye energi og mye gøye påfunn for dem. Men så klarer hun ikke alltid å bruke energi på jobb og andre ting som jeg mener er viktige. Hun er veldig sliten til tider. (dette ligger jo i diagnosen at det går opp og ned). Noen ganger klarer hun rett og slett ikke å interessere seg for hva som skjer i livet mitt. Hun greier ikke glede seg over min suksess i karrieren min fordi hun selv blir sliten av å tenke på jobb. For meg virker det litt som om hennes kreative og litt maniske side brukes på barnebarn og henne selv. - mens hun har lite energi til overs for meg og min barnløse storesøster. I tillegg er det veldig vanskelig at alt må skje på hennes impuls!! Hun blir veldig fort "avtent" av en ide, dersom andre tar for mye del i den eller planlegger for mye. I det siste så har hun ikke greid å være med på eventer osv dersom hun ikke har DØDSlyst til det selv eller selv har kommet på det. Jeg føler meg ofte ensom og at jeg ikke har en Mor som alle andre har. Skal jeg reise hjem i ferien så vet jeg aldri hvilken Mor jeg kommer hjem til. Noen ganger er hun Mamma med mye omsorg som vil lage yndlingsmiddagen min og sitte å prate. Andre ganger har hun MASSE planer og vil bare snakke om seg selv og sitt og ikke høre hvordan det går med mitt liv i det hele tatt.. Det er vanskelig. Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget, men håper kanskje at noen mer erfaring fra bipolare familiemedlemmer kan kjenne seg litt igjen. Noen som vil dele tips eller tanker? Hilsen Bella.Jeg posta også innlegget i "samliv og relasjoner" Moderator må gjerne slette det. Det passer nok bedre inn her. TS. Anonymous poster hash: ba226...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå