HumbleMe Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hei! Skal legge nytt gulv i leiligheten og lurer derfor på hva som er best og hvor jeg får tak i det billigst? Jeg heier på 1-stavs, og synes det er så vakkert, at det rett og slett må bli det. Noen som har erfaring? Jeg liker selv tanken på click-gulv, men hva tenker dere? Hvor lang tid tok det for dere å legge nytt gulv? Hovedsaklig kun stua, men dersom jeg finner rett gulv legger jeg det nok på soverommet også! Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Kommer jo an på hva som er viktigst for deg. Vi har nettopp bygd hus, og valgte en dyrere laminat fra Berry Alloc. Har hatt tregulv i to hus før dette, og aldri mer! Jeg har 3 barn og en stor hund på nærmere 60 kg. Med tregulv blir det mye riper og hakk. Laminat tåler mer og er også lettere å holde rent. Mange sier at det er kaldt å gå på, det er det nok. Men ikke hvis man har gulvvarme. Tregulv er vakkert! Uten tvil. Men for meg, noe herk. Vi har lagt nærmere 350 kvm med laminat, og det går kjempe fort. Anonymous poster hash: 02cc2...c6f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Hm, flere svar og tanker om gulv her eller? . TS Anonymous poster hash: e6048...2d7
daemonia Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Laminat er dritkaldt. Hadde det i huset vi bodde i, og aldri mer! I tillegg så er det veldig hardt å gå på, og det gir en veldig sterk gjenlyd i forhold til parkett eller rent tregulv. Der vi holder på å bygge har vi valgt en dyr parkett. Vi har hunder, men parkett er lett å fikse dersom det er oljet og ikke lakkert. Da tar du en fuktig klut (ikke gjennomvåt!) og tar strykejernet oppå der, og vips er hakket borte Vi har også hunder, men jeg synes faktisk at gulv ser bra ut når det er litt preget. Noen tegn på at folk faktisk bor der. Om noen år har jeg tenkt på å ha en relativ stor hunderase, som attpåtil er svart, og da blir det nok til at vi bytter ut parketten med en veldig mørk farge. Valnøtt eller noe. Hvis riper osv er viktig for deg å unngå så velger du laminat. Men om du vil ha det lunt og uten den kvasse gjenlyden så velger du parkett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå