Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger nye klær til dåpen til min datter. Kommer til å bruke dem i både bryllup og på 17.mai også. Da jeg ammer, er kjoler ganske upraktisk, så jeg ser for meg en litt fin drakt m skjørt og jakke, men synes det er vanskelig å finne. Vil gjerne kjøpe på nett iom at jeg ikke kommer meg så lett ut for å shoppe akkurat nå. Noen som vet om steder som har litt kule drakter? Ikke for tantete, men heller ikke for ungdommelig kult.... Helst ikke sort.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Om du er villig til å tenke litt utenfor den typisk norske boksen hvor skjørt og jakke er sydd i samme stoff, så kan jeg slå et slag for Alexander McQueen.

WOARTJ840004KHA_2_large.jpg

Jeg liker denne combo'en, og der er intet crappy over den.

Jakken og skjørtet

Han har andre freshe kombinasjoner som kan friste også

WOAROZ840002RED_2_medium.jpg

Jakken og skjørtet

I den litt mer tradisjonelle utgaven finnes bl.a. denne drakten hvor detaljene på både jakken og på skjørtet er det som gjør hele forskjellen mellom litt traust tantete og sprekt

WOMQTJ840002BKW_2_medium.jpgWOMQTJ840002BKW_3_large.jpg

Jakken og skjørtet

Les plaggmålene som er oppgitt, sammenlikn modellen og den størrelsen hun har på seg med dine egne mål.

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Om du er villig til å tenke litt utenfor den typisk norske boksen hvor skjørt og jakke er sydd i samme stoff, så kan jeg slå et slag for Alexander McQueen.

WOARTJ840004KHA_2_large.jpg

Jeg liker denne combo'en, og der er intet crappy over den.

Jakken og skjørtet

Han har andre freshe kombinasjoner som kan friste også

WOAROZ840002RED_2_medium.jpg

Jakken og skjørtet

I den litt mer tradisjonelle utgaven finnes bl.a. denne drakten hvor detaljene på både jakken og på skjørtet er det som gjør hele forskjellen mellom litt traust tantete og sprekt

WOMQTJ840002BKW_2_medium.jpgWOMQTJ840002BKW_3_large.jpg

Jakken og skjørtet

Les plaggmålene som er oppgitt, sammenlikn modellen og den størrelsen hun har på seg med dine egne mål.

Å så fint!! Men akk så dyrt!

Anonymous poster hash: 12cb1...a54

Skrevet

Kjempefin den første der, men litt over min prisklasse. Fikk imidlertid litt inspirasjon til å tenke i litt andre baner enn den klassiske drakten.

AnonymBruker
Skrevet

Nydelig! :)

Anonymous poster hash: 51343...127
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjempefin den første der, men litt over min prisklasse. Fikk imidlertid litt inspirasjon til å tenke i litt andre baner enn den klassiske drakten.

Det er løse elementer :)

- og det gir en idè om hvilke fantastiske kombinasjoner man ganek enkelt kan få til ved å løsrive seg fra en oppfatning om at jakken og skjørtet skal være av samme stoffet.

Ingen av Alexander McQueen antrekkene selges som 'drakt', det som ble vist i bildene er singelstående elementer som er satt sammen og fotografert av butikken som selger dem.

- man tar et skjørt og en jakke man synes passer sammen. Pørver, og ser hvordan det tar seg ut :)

Jeg liker veldig godt den fremgangsmåten og gjør det vel selv i stor utstrekning... en blazer herfra og et skjørt derfra.

En mønstrete jakke og et ensfarvet skjørt, et blomstrete skjørt og en ensfarvet jakke.

Har akkurat nå en rød blazer med sorte slag som jeg vet går gull til sort skjørt, og til offwhite skjørt, - samt et gullgyldent Alexander McQueen silke skjørt :)

Bare fantasien som setter begresningene :)

.

AnonymBruker
Skrevet

Alexander mcqueen, uten tvil, kjempelekkert, og kanskje utenfor lommebokens rekkevidde for de fleste av oss.

Men, det er masse muligheter, salg, the outnet, matches "style steales" etc. Flere gode sites med massevis av prosenter.

Og ikke minst, for de av oss med den tynneste lommeboken : shop the look.....

Anonymous poster hash: deea6...ad9
Skrevet

Ja, har begynt å få en ide om hva jeg kan tenke meg. Gjerne et marineblått skjørt m bomstermønster og en blazer og topp som matcher, kanskje en lys topp og en mørkere blazer. Fant noe som kan ligne dette på Oasis, men skjortet var sort og det blir litt feil i bryllup...men skal se litt på nett.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det går an å ta en titt på 'restelageret mitt' hvor det selges enkeltstående små opplag, ikke i alle størrelser, av ulike designervarer.

Merk at størrelsene er oppgitt som italienske størrelser.

Blazere

Bluser

Skjørt

Eksempel:

Elfenbenshvitt lammeullskjørt

Burgunderrød blazer (ikke i ull)

Burgunderrød ullblazer fra Alexander McQueen

De to blazerne er ikke helt i samme stil, de har ulik designer og ulikt material, - og har litt ulik både før- og nå pris..

Begge er relativt dyre, men de er lagt som eksempel.

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...