AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Inspirert av tråden om utakknemlige gjester. Hva mener dere at man bør kunne forvente av de som kommer i bryllupet? Som brud så forventer jeg dette : * At gjestene opptrer med normal folkeskikk og høflighet. * At de holder kritikk av mat, pynt, lokale osv for seg selv gjennom hele dagen Vil de kritisere så kan de gjøre det over kaffeslabberas senere. Og IKKE dele det med meg i ettertid. Hva jeg ikke hører, blir jeg heller ikke lei meg for. * At de respekterer at de inviteres til en fest som VI har laget og ønsket oss. * at alle legger litt innsats i å gjøre logistikk og praktiske ting enklest mulig for oss. Folk bør ta ansvar for seg selv så mye som mulilg mener jeg! Til slutt: * At folk tar med en liten matpakke/snack. SÆRLIG barnefamiliene. Alle kan plutselig bli veldig sultne uansett hvor godt ting er planlagt og jeg mener at det er folks eget ansvar å ha en nødløsning med seg. Alle klarer å ha med seg en banan og en flaske vann i bilen! (Jeg har måtte gi bort min egen nødproviant til barn i bryllup fordi foreldrene ikke hadde med seg en dritt til barna sine og de gråt og var trøtte. Hva er det med folk? ) Derimot har jeg ingen forventninger til: * at noen skal bruke mye penger på gave eller antrekk. * Vi har ingen kleskode i vårt bryllup. * at noen skal holde tale eller tilby seg å bidra dersom de ikke vil. * at de skal elske alle valgene vi har tatt rundt festen. Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 At de ikke tar med seg unger til et bryllup hvor unger ikke er invitert. At de ikke drikker seg snydens. Anonymous poster hash: f948a...7c3 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Ta med snack? Ærlig talt. Er det lenge mellom vielse og fest, syns jeg brudeparet skal stille med dette. Vi hadde lett tapas og champagne, mens vi tok bilder osv. Selvfølgelig... De skal ikke måtte ha med seg matpakke! Anonymous poster hash: 251df...f41 28
Miss Lucky Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Ta med matpakke i bryllup ? Nei det hadde jeg absolutt ikke forventet. 18
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Ta med snack? Ærlig talt. Er det lenge mellom vielse og fest, syns jeg brudeparet skal stille med dette. Vi hadde lett tapas og champagne, mens vi tok bilder osv. Selvfølgelig... De skal ikke måtte ha med seg matpakke! Anonymous poster hash: 251df...f41 Snakker da selvfølgelig om de voksne. Om barn må ha noe spesielt osv, bør foreldrene ordne dette. Anonymous poster hash: 251df...f41
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Ta med matpakke i bryllup ? Nei det hadde jeg absolutt ikke forventet. Vi har også snack tilgjengelig som alle kan forsyne seg av med en gang de ankommer lokalet. Vi har jo så klart planlagt slik at vi tror at ingen skal blir for slutne, MEN jeg mener faktisk at folk MÅ ta ansvar for seg selv uansett. Som gjest i andre sitt bryllup så irriterer det vettet av meg at foreldre står sure og hjelpesløse og klaaaager fordi barna er sultne fordi 3 åringen nekta å spise både frokost og lunsj. Mange glemmer å spise skikkelig før en slik dag og det kan være lurt å kaste i seg en banan før eller etter vielsen. SÆRLIG for barn! Noen er vant med å spise et mellommåltid hver time, da bør de ta ansvar for det selv. Jeg står på mitt! Synes folk blir så hjelpesløse i selskaper Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 6
Gjest Bell Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Forventer du at de hat med matpakke?! Ta med snack? Ærlig talt. Er det lenge mellom vielse og fest, syns jeg brudeparet skal stille med dette. Vi hadde lett tapas og champagne, mens vi tok bilder osv. Selvfølgelig... De skal ikke måtte ha med seg matpakke!Anonymous poster hash: 251df...f41 Ta med matpakke i bryllup ? Nei det hadde jeg absolutt ikke forventet. Dette er jeg faktisk enig i. Alle bør tar høyde for at man kanskje trenger en nødløsning.Men så klart så skal brudeparet legge opp til at alle skal få snack/ mat i ventetiden. Men det er alltid noen som er ekstra sultne og trenger mer mat enn andre. En gang fikk vi servert hjemmelaga pizzahorn i et bryllup, + frisk frukt + kald drikke mens vi venta på middag. Da var det så klart noen barn som ikke likte pizzahorn eller ville ha frukt og foreldrene ble såååå sure på det uansvarlige brudeparet som ikke hadde tenkt på noen ting. Folk er dumme hvis de ikke tar ansvar for egne barn.
Miss Lucky Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 (endret) Har man barn med så må man selvfølgelig ta med noe ekstra å bite i i tilfelle de ikle liker det som blir servert, eller blir sulten når snacks eller annen mat ikke er tilgjengelig. Men sånn ellers bør dagen være lagt opp slik at normale friske mennesker ikke trenger å ha med seg noe selv. Endret 3. mars 2014 av Miss Lucky 7
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Inspirert av tråden om utakknemlige gjester. Hva mener dere at man bør kunne forvente av de som kommer i bryllupet? Som brud så forventer jeg dette : * At gjestene opptrer med normal folkeskikk og høflighet. * At de holder kritikk av mat, pynt, lokale osv for seg selv gjennom hele dagen Vil de kritisere så kan de gjøre det over kaffeslabberas senere. Og IKKE dele det med meg i ettertid. Hva jeg ikke hører, blir jeg heller ikke lei meg for. * At de respekterer at de inviteres til en fest som VI har laget og ønsket oss. * at alle legger litt innsats i å gjøre logistikk og praktiske ting enklest mulig for oss. Folk bør ta ansvar for seg selv så mye som mulilg mener jeg! Til slutt: * At folk tar med en liten matpakke/snack. SÆRLIG barnefamiliene. Alle kan plutselig bli veldig sultne uansett hvor godt ting er planlagt og jeg mener at det er folks eget ansvar å ha en nødløsning med seg. Alle klarer å ha med seg en banan og en flaske vann i bilen! (Jeg har måtte gi bort min egen nødproviant til barn i bryllup fordi foreldrene ikke hadde med seg en dritt til barna sine og de gråt og var trøtte. Hva er det med folk? ) Derimot har jeg ingen forventninger til: * at noen skal bruke mye penger på gave eller antrekk. * Vi har ingen kleskode i vårt bryllup. * at noen skal holde tale eller tilby seg å bidra dersom de ikke vil. * at de skal elske alle valgene vi har tatt rundt festen. Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 Logistikken rundt festen skal dere ha tatt hånd om allerede, det er ikke noe budne gjester skal bry seg med. Og matpakke... Skal folk trenge å ta med seg matpakke når de er budne på middag i et bryllup? 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Har man barn med så må man selvfølgelig ta med noe ekstra å bite i i tilfelle de ikle liker det som blir servert, eller blir sulten når snacks eller annen mat er tilgjengelig. Men sånn ellers bør dagen være lagt opp slik at normale friske mennesker ikke trenger å ha med seg noe selv. Det er jeg enig i. Likevel er det alltid noen som er mer sultne enn de med "vanlig apetitt". Jeg går ingen steder uten å ha et eller annet i veska eller i bilen. Man vet aldri når man trenger noe ekstra. Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 1
Sylvari Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Hadde noen lagt opp til at man må ta med seg matpakke i bryllup så tror jeg at jeg hadde stilt opp i grilldress og tatt med engangsgrill. 9
Miss Lucky Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Tror faktisk jeg hadde blitt litt fornærmet om folk hadde hatt med seg egen mat i bryllupet mitt(med mindre jeg vet de har matallergi evt en sykdom som gjør at de har andre behov enn folk flest) 3
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Hadde noen lagt opp til at man må ta med seg matpakke i bryllup så tror jeg at jeg hadde stilt opp i grilldress og tatt med engangsgrill. Jeg skulle kommet i det samme og bringt med heimbrentsdunk. 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Logistikken rundt festen skal dere ha tatt hånd om allerede, det er ikke noe budne gjester skal bry seg med. Og matpakke... Skal folk trenge å ta med seg matpakke når de er budne på middag i et bryllup? I TILFELLE barna dine blir dødssultne etter vielsen feks. Det handler om å ta ansvar for seg selv. Jeg har aldri vært i et bryllup der brudeparet ikke hadde tenkt på ventemat. Brudeparet MÅ planlegge dette godt mener jeg. Men som nevnt, jeg har likevel sett at noen har ekstra behov mat eller at de da har blitt fornærma på det som ble tilbydd dem. Er du kresen på mat så ta med deg en liten pose nøtter! Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Hadde noen lagt opp til at man må ta med seg matpakke i bryllup så tror jeg at jeg hadde stilt opp i grilldress og tatt med engangsgrill. Da misforstår du meg. Jeg mener ikke at bryllupet skal legges opp til at man skal måtte ta med mat. Det har jeg IKKE prøvd å si heller. Det er det minste man som gjest kan forvente av vertskapet. Men som ansvarlig forelder for egne barn må du alltid planlegge en nødløsning mener jeg! Poenget mitt er at man aldri vet hvor sultne og gretne (eller kresne) barna plutselig kan bli! Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 1
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 (endret) I TILFELLE barna dine blir dødssultne etter vielsen feks. Det handler om å ta ansvar for seg selv. Jeg har aldri vært i et bryllup der brudeparet ikke hadde tenkt på ventemat. Brudeparet MÅ planlegge dette godt mener jeg. Men som nevnt, jeg har likevel sett at noen har ekstra behov mat eller at de da har blitt fornærma på det som ble tilbydd dem. Er du kresen på mat så ta med deg en liten pose nøtter! Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 Vel, hva med å ikke invitere barn til et bryllup??? Endret 3. mars 2014 av Gjest 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Vel, hva med å ikke invitere barn til et bryllup??? Det er en helt annen diskusjon. Inviterer man barn og foreldrene velger å ta dem med så må festen legges opp til at barna skal trives. Men jeg gjentar: man vet aldri når små barn slår seg vrange. Foreldrene må ta alle hensyn for egne barn uansett hvor godt brudeparet forhåpentligvis har lagt opp mat og fest. Dette sier jeg ikke som brud, men som irritert med-gjest i mange bryllup. Folk er lite flinke til å ta ansvar for seg selv når uplanlagte ting skjer. Anonymous poster hash: 9e4b5...d18
Sylvari Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Da misforstår du meg. Jeg mener ikke at bryllupet skal legges opp til at man skal måtte ta med mat. Det har jeg IKKE prøvd å si heller. Det er det minste man som gjest kan forvente av vertskapet. Men som ansvarlig forelder for egne barn må du alltid planlegge en nødløsning mener jeg! Poenget mitt er at man aldri vet hvor sultne og gretne (eller kresne) barna plutselig kan bli! Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 Du sa alle, "men særlig barnefamilier", så du inkluderte hele bunten egentlig. 7
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Det er en helt annen diskusjon. Inviterer man barn og foreldrene velger å ta dem med så må festen legges opp til at barna skal trives. Men jeg gjentar: man vet aldri når små barn slår seg vrange. Foreldrene må ta alle hensyn for egne barn uansett hvor godt brudeparet forhåpentligvis har lagt opp mat og fest. Dette sier jeg ikke som brud, men som irritert med-gjest i mange bryllup. Folk er lite flinke til å ta ansvar for seg selv når uplanlagte ting skjer. Anonymous poster hash: 9e4b5...d18 Jeg ser poenget ditt, men så er det sånn at brudeparet må sørge for underholdning til alle gjestene de har invitert og småbarn har andre behov enn voksne og det er noe man må ta høyde for. Ellers enig med deg, folk er udyktige til å ta ansvar for seg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå