AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har satt meg opp på ventelister hos flere oppdrettere og jeg fikk vite at jeg fikk en valp i dag. Da skrev jeg svar til de andre oppdretterne at jeg hadde fått meg en valp og ikke skulle stå på venteliste lengre. Ene oppdretteren som jeg da ikke skulle ha valp fra fikk jeg dette til svar:Hei, det var tråkigt å høre...trodde du ville ha etter just min kombination. Lykke til Hva betyr tråkigt? Jeg ble lei meg etter emailen da hun ville at jeg skulle ha valp etter hennes kombinasjon av foreldre. Noe som er rart er at jeg satt meg opp på venteliste før hannhunden var opplyst så hvordan kan hun da vite at jeg kun skal ha fra de foreldrehundene? Når jeg ikke visste hvem hanhunden var? Og jeg sa ingenting at jeg kun skulle ha valp etter det parret. I tillegg er disse to hundene ikke parret ennå. Jeg hadde kun satt meg på flere ventelister.Anonymous poster hash: 16092...ad2
Gjest HappyWaffle Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Det betyr nok noe som "trist/kjedelig" Men hu oppdretter virker litt sur ettersom hva som sto i mailen :s
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Ja føler også at oppdretteren virka sur og snurt siden jeg heller valgte ett annet kull. Men jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for noe galt heller. Det er vell vanlig å sette seg på ventelister hos flere oppdrettere?Anonymous poster hash: 16092...ad2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Var det hele mailen? Kanskje hun følte at du hadde sett noe spesielt i hennes tispe siden du satte deg på venteliste der? Og slapp av, dette er en av de mindre sure tilbakemeldingene jeg har lest. Har selv fått noen "Setter du deg på venteliste så SKAL du ha valp her" osv selv om jeg har oppgitt at jeg står på flere. Så ikke ta det så tungt. Anonymous poster hash: 2369e...96d 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Er det venteliste så tyder det jo på at det er flere interesserte å. Så ser virkelig ikke hva problemet til oppdretter er.
Sylvari Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Var det hele mailen? Kanskje hun følte at du hadde sett noe spesielt i hennes tispe siden du satte deg på venteliste der? Og slapp av, dette er en av de mindre sure tilbakemeldingene jeg har lest. Har selv fått noen "Setter du deg på venteliste så SKAL du ha valp her" osv selv om jeg har oppgitt at jeg står på flere. Så ikke ta det så tungt. Anonymous poster hash: 2369e...96d Oi, da hadde jeg nok svart at jeg bestemte meg for å gå for en mer seriøs oppdretter. Regner med det ville irritert vettet av en som oppfører seg slik.
Omnivore Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Sylvari: Jupp. Jeg sa også at om det skulle være slik så fikk jeg bare stå over dette kullet for jeg ville ikke forplikte meg før valpene var født. Har også solgt valper selv og valgt å helle holde på en valp over leveringstid fordi jeg har fått dårlig magefølelse på kjøpere og da har det også blitt skikkelig hubaluba fra gale mennesker som mener at jeg ikke kan nekte å selge dem valp. Når du har 15 småhunder som ser ymse ut fra før av, bur stablet i stua og huset i tillegg et skittent og fjuskete så får du ikke kjøpt så mye som en hybelkanin fra meg.
Gjest Haaploes Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Synes ikke oppdretter virker verken sur eller furt, synes det ser ut som en språklig misforståelse. Oppdretter synes det er trist at du ikke vil ha fra deres kull - kan hende de hadde en veldig god følelse av deg som valpekjøper for eksempel? Man trenger ikke se etter det kjipe mellom linjene. Gratulerer med valp, du har en spennende tid foran deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå