Gå til innhold

Du som har kjøpt/ solgt brudekjolen din på Finn.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det legges ut et hav av brudekjoler på finn hver eneste dag. Jeg har lagt ut brudekjolen min noen ganger, uten hell. Hva i annonsen/ bildene er avgjørende? Kjolen kostet opprinnelig 13.000,- og ligger nå ute til 4000,-. Den er ganske liten i størrelsen, men den er ikke såå liten heller, så jeg kan liksom ikke tro at det er der det ligger.

Jeg lurer på hva som egentlig skal til! Vordende bruder og gifte som har solgt kjole: hva ser dere etter/ hva gjorde dere?

:)

Anonymous poster hash: db1a7...1fe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du link til annonsen din?

Anonymous poster hash: 9fb10...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Har du link til annonsen din?

Her :)

AnonymBruker
Skrevet

Du har iallefall med det viktigste av informasjon (som str, farge og hvilken høyde den er sydd opp til) pluss bilder som viser det viktigste. Så da tror jeg det handler mest om interesse, det er en ganske enkel kjole og som du sier en liten str så det er kanskje ikke veldig mange interesserte antageligvis, selv om det er en veldig pen kjole :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har iallefall med det viktigste av informasjon (som str, farge og hvilken høyde den er sydd opp til) pluss bilder som viser det viktigste. Så da tror jeg det handler mest om interesse, det er en ganske enkel kjole og som du sier en liten str så det er kanskje ikke veldig mange interesserte antageligvis, selv om det er en veldig pen kjole :)

Takk for tilbakemelding :) Ja, jeg har vel tenkt i de banene selv. Har ikke solgt noe annet på finn før, så er liksom ikke dreven. Hva tenker du om pris? Og har noen noen erfaringer med å bruke annonsegalleri og forsidetjenestene? I og med at det legges ut så mange brudekjoler, forsvinner de jo raskt langt bak til side 100, så interesserte får jo muligens heller aldri sett den..?

AnonymBruker
Skrevet

Ett spm. Hadde ts på seg bryllupskjolen under bryllupsnatten? :fnise: Kanskje det er det folk er redd for..

Er jo en drøss med brukte bryllupskjoler ute til salgs. Så din annonse må skille seg ut. Hva med å dra en humoristisk vri. Skriv at kjolen ikke ble brukt under bryllupsnatten.

Anonymous poster hash: f3579...fab
AnonymBruker
Skrevet

Ett spm. Hadde ts på seg bryllupskjolen under bryllupsnatten? :fnise: Kanskje det er det folk er redd for..

Er jo en drøss med brukte bryllupskjoler ute til salgs. Så din annonse må skille seg ut. Hva med å dra en humoristisk vri. Skriv at kjolen ikke ble brukt under bryllupsnatten.

Anonymous poster hash: f3579...fab

Haha, kan garantere at den ikke har vært involvert i voksne nærkontaktsaktiviteter!

Takk for tips om humor, ja, det er noe med å skille seg litt ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Aner ikke. Skulle kjøpt den selv, bortsett fra at jeg ikke skal gifte meg :P

Anonymous poster hash: 5592d...67b

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Aner ikke. Skulle kjøpt den selv, bortsett fra at jeg ikke skal gifte meg :P

Altså, du er hjertelig velkommen til å kjøpe den likevel :fnise:

Skrevet

Tror nok de fleste har vanskelig for å få solgt. Folk vil gjerne prøve den, og da bør de jo bo i nærområdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo bruke den kjolen som casual outfit.

Anonymous poster hash: 06f5a...e7b

AnonymBruker
Skrevet

Den va veldig enkel! Du var veldig pen i den :)

- men jeg tror den drukner litt i alle andre enkle, stroppeløse kjoler for å være helt ærlig. over 50% av kjolene der inne er stroppeløse! Det er ofte de som skiller seg litt mer ut som blir solgt fordi man som brud ser etter noe spesifikt.

Jeg lette hver dag på finn i flere uker før jeg fant EN kjole som jeg likte nok til å prøve. Så jeg ville bare hatt annonsen ute en god stund til. Kanskje du kan tipse kjøperne om at de kan "pimpe" opp kjolen FORDI den er så enkel. Boleroer, belter og annet tilbehør e jo enkelt å legge til en så enkel kjole.

Anonymous poster hash: c4a8d...647
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den va veldig enkel! Du var veldig pen i den :)

- men jeg tror den drukner litt i alle andre enkle, stroppeløse kjoler for å være helt ærlig. over 50% av kjolene der inne er stroppeløse! Det er ofte de som skiller seg litt mer ut som blir solgt fordi man som brud ser etter noe spesifikt.

Jeg lette hver dag på finn i flere uker før jeg fant EN kjole som jeg likte nok til å prøve. Så jeg ville bare hatt annonsen ute en god stund til. Kanskje du kan tipse kjøperne om at de kan "pimpe" opp kjolen FORDI den er så enkel. Boleroer, belter og annet tilbehør e jo enkelt å legge til en så enkel kjole.

Takk skal du ha :)

Ja, forslag om at den er lett å pimpe opp er nok en god idé, takk :jepp:

Hvor langt bakover bladde du, før du fant den du endte med? :) La du merke til kjolene som var presentert på forsiden/ annonsegalleriet, eller tror du det er best å bare ha den liggende i rekken blant alle de andre? :)

AnonymBruker
Skrevet

Folk flest ønsker ikke å kjøpe brukt kjole, så det er nok utfordrende å få solgt der i utgangspunktet.

Om det så er noen som ønsker å kjøpe brukt, så er det mye som skal matche:

Størrelse, modell, salgssted osv.

Man skal ha veldig flaks om alt det er tilstede. De fleste får vel ikke solgt den.

Noe annet du kan bruke den til?

Feks bruke stoff som dåpskjole, selskapskjole el.l.

Anonymous poster hash: 55b55...990

AnonymBruker
Skrevet

Takk skal du ha :)

Ja, forslag om at den er lett å pimpe opp er nok en god idé, takk :jepp:

Hvor langt bakover bladde du, før du fant den du endte med? :) La du merke til kjolene som var presentert på forsiden/ annonsegalleriet, eller tror du det er best å bare ha den liggende i rekken blant alle de andre? :)

Jeg lette i mitt eget fylke og bladde bakover alle kjolene som lå ute :P Så sjekka jeg hver dag om det var kommet noe nytt. En iherdig innsats! hehe. Stikkord i overskriften er også noe som kan fange oppmerksomhet.

"Romantisk kjole" "Kjole til en stilren/ elegant brud" "Pen brudekjole til liten og nett brud"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min annonse går ut hvert øyeblikk og jeg har gått ned veldig på min! Den blir nå hengt opp på loftet så kanskje en av mine døtre vil bruke den en dag eller at den blir funnet som en liten skatt når jeg er oldemor og havner på hjem😁

Anonymous poster hash: 33da0...f2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del er størrelsen for liten. Jeg er en str 38.

Kjolen er veldig vakker på deg, men jeg er ikke komfortabel med tube.

Det som er viktig for meg er:

- Størrelse i overskriften

- God informasjon. Også om feil og flekker

- at prisen er god. Hvis ikke kan jeg heller kjøpe ny

Din annonse syns jeg er bra. Bildene er fine. Man ser kjolen godt. Og prisen er veldig god. Jeg reagerer veldig på de som skal ha over halv pris for kjolen.

Jeg har kjøpt en brukt brudekjole på finn. Jeg prøvde den før jeg kjøpte den.

Det kan ta tid å selge en brudekjole på finn. Men plutselig er den solgt :)

Lykke til med salget!

Har du forresten noen brudebilder du kunne lagt ut? Med blomster, vakre omgivelser e.l?

Anonymous poster hash: 1df95...9a6

• Liker 2
Skrevet

Pen kjole! Jeg tror at en stor grunn til at du ikke får solgt den er at størrelsen er for liten for mange, og det er gjerne enklere å sy inn enn motsatt. Tror også at mange er villig til å legge en del penger i "drømmekjolen" når det gjelder bryllupet sitt og kjøper ny.

Skrevet

Pen kjole! Jeg tror at en stor grunn til at du ikke får solgt den er at størrelsen er for liten for mange, og det er gjerne enklere å sy inn enn motsatt. Tror også at mange er villig til å legge en del penger i "drømmekjolen" når det gjelder bryllupet sitt og kjøper ny.

Jeg syns det bare blir flere og flere som kjøper billige kinakjoler. Heller finn.no enn f.eks jjshouse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror rett og slett det er mye flaks. For det første skal en annen person elske kjolen! Den skal overgå alle de andre man har sett og prøvd. Og så skal denne personen også være samme høyde og klesstørrelse sånn nogenlunde. Og så skal man bo sånn cirka i nærheten så man får prøvd kjolen. Det er nesten som å vinne i Lotto spør du meg...

Jeg vant... merkelig nok. Hadde en stroppeløs kjole, men den var litt annerledes enn de mest vanlige. En rett nede i veien her kjøpte den! Lå uten i ca 3 uker til halv pris. Kjøpte for 12.500 og solgte for 5.500 (ikke inkludert rens).

Mye flaks rett og slett. Lykke til! :-)

Anonymous poster hash: 56218...3ed
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...