AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Faren min har de siste fire årene vært sammen med ei dame. Hun har to barn fra før, og vi er alle tre i 20-årene og har fått egne barn. Begge hennes barn har slitt med rus, aldri gjort ett arbeidsslag i hele sitt liv og har lite kontroll på livene sine. De har begge slitt med å få beholde omsorgen for sine barn, og er ganske trengende, og stemoren min kjører de rundt over alt, gir de penger, gjør husarbeidet deres; rett og slett syr puter under armene deres. Jeg derimot, er ikke noe vidunderbarn, men jeg har hvertfall kontroll på livet mitt og tar ansvar for meg selv og barnet mitt, egen økonomi o.l. Så til problemet; stemoren min forskjellsbehandler til de grader og det er umulig å ikke legge merke til det. Fra begynnelsen av forholdet deres, har hun vist lite interesse for meg og mitt barn. Jeg prøvde også å flytte nærmere dem når jeg ble mor, for å få bedre kontakt, men det ble helt motsatt. Nå bor jeg nesten en time unna, og faren min prøver nå å komme èn gang i uka å besøke oss og å se barnebarnet sitt. Hver gang stemoren min er med, sitter hun bare med telefonen sin og bryr seg lite, og spretter opp av sofaen når de skal dra hjem igjen. Når vi har vært på besøk der, snakker hun ikke en gang til barnet mitt, som nå er 3 år, og løfter ikke en finger mens vi er der. Mens når hennes barn og barnebarn kommer, løper hun rundt som en stukket gris og disker opp med mat, leker på gulvet med barna og er så blid. Èn gang jeg og ene barnet hennes var på besøk der, kom hun faktisk ut å serverte drikke til barnet sitt og spurte ikke om jeg ville ha en gang, akkurat som jeg var helt usynlig. Jeg har også vært på besøk der uten barnet mitt, og prøvd å få de med ut på noe gøy, etter som de bare sitter inne. Pappa er alltid villig, men stemoren min unnskylder seg med at hun aldri har råd, hvilket ikke er sant. Helgen etter drar hun ut med en av sine barn. En annen gang var vi ute på restaurant og det ene barnet hennes var med. Etter måltidet betalte stemoren min for alle sammen, unntatt meg. Jeg er så klart vant med å betale for meg selv, men synes det var en merkelig måte å gjøre det på. Senere, når hun hadde bursdag, inviterte hun hele familien sin og ikke meg. Til tross for at vi er den eneste familien min far har. Og når min far feirer bursdag, blir jo hennes familie invitert. I tillegg fyller hun opp huset med bilder av sine barn og barnebarn. Når pappa ordner med bilder av oss, fyller hun opp mer av sine egne. Jeg har hele veien vært høflig mot henne og aldri gitt noe uttrykk for at jeg ikke liker henne, men den siste tiden har jeg begynt å få nok. Hennes konstante dårlige humør og sarkastiske talemåte begynner å gå meg på nervene, og jeg gidder ikke lenger å besøke de når hun er hjemme. Jeg har snakket med faren min om dette, og han ser det samme som meg og sier han har prøvd å snakke med henne om det, men at det tydeligvis ikke går inn. Jeg forstår ikke hva faren min ser i henne, og det at han er blitt en så "myk mann" etter han møtte henne. Han hadde aldri funnet seg i noe av dette i sine tidligere forhold, og skjønner ikke hvorfor han ikke setter ned foten nå. Jeg har fått inntrykk av at han ønsker å gå fra henne, men inntil det skjer, hvordan kan jeg forholde meg til denne dama? Anonymous poster hash: a9768...f60
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Hvis faren din hadde vært noe annet enn et kre til kar, så hadde han kvittet seg av med søppelfamilien der.
Medusa13 Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Det er mange rare dyr i vår herres have Jeg synes iallfall ikke barnet ditt skal konfronteres med den dama der. Avvisning kan være svært sårt selv dama egentlig ikke betyr noe i den store sammenheng. Hold deg bare til faren din, og få han på besøk til deg. Ingen grunn til å omgås stemoren din
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Det er selvfølgelig synd at hun ikke er en inkluderende person, sikkert også for din far. Men slik er det, så lenge de bor sammen. Og du er jo voksen, hun har sikkert ikke ønske om å lage en kunstig stemorsrolle, eller bli stebestemor. Da må du forholde deg til det, og justere forventningene til at hun er din fars kjæreste, og kun det. Anonymous poster hash: 144b9...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå