AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hei, Jeg var med i en reklamekampanje for en tid tilbake. Bildene skulle i utgangspunktet benyttes i Skandinavia, men det er nå ønskelig å bruke disse i Europa. Oppdragsgiveren har i utgangspunktet ingen planer om å kompensere for dette, men vi skulle komme til en enighet om nødvendig. Hva kan jeg kreve i en slik situasjon? Vil ikke sitte igjen som svarteper heller, det er jo tross alt meg det er bilder av. Oppdraget var ikke så godt betalt i utgangspunktet (3 500,-) men jeg var mer med for gøy enn pengene der og da. What to to? Anonymous poster hash: e933c...a4a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Står det noe i kontrakten din fra da oppdraget opprinnelig ble gjort, om eventuell ekstra kompensasjon ved utvidet bruk? Anonymous poster hash: 2be93...d8c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Jeg kan lite om dette, men tenker at du har fått penger for å stille opp på bilder, eller hva det nå var. Oppdragsgiver har betalt deg for det, og det er nå de som eier materialet og står fritt til å bruke det. Jeg er rusten på rettslære, så kan ikke si noe sikkert eller henvise til noe, men dette er min første tanke. Men så lenge de sier de vil kompensere deg for det, så bruk det for det det er verdt!! Anonymous poster hash: 2be93...d8c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Nei, står ikke om det. Anonymous poster hash: 26fe8...d3e
Gjest constance90 Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Da har du fått engangsbetaling for en tjeneste du leverte. De eier arbeidet og har fritt lov å dele det videre. Du har fått din betaling.
Chloe- Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Står det i kontrakten hvor bildene skal benyttes? Det er jo alfa og omega her.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Står det i kontrakten hvor bildene skal benyttes? Det er jo alfa og omega her. Ja, det er presisert at det gjelder for Skandinavia. Derfor må de få en tillatelse av meg for å kunne bruke de i Europa. Anonymous poster hash: 26fe8...d3e
Chloe- Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Ja, det er presisert at det gjelder for Skandinavia. Derfor må de få en tillatelse av meg for å kunne bruke de i Europa.Anonymous poster hash: 26fe8...d3e Da ville jeg doblet honoraret.
Chloe- Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Da har du fått engangsbetaling for en tjeneste du leverte. De eier arbeidet og har fritt lov å dele det videre. Du har fått din betaling. Nei, ikke hvis det er spesifiserte begrensninger på bruk av bildene. En kontrakt er en kontrakt.
Gjest constance90 Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Nei, ikke hvis det er spesifiserte begrensninger på bruk av bildene. En kontrakt er en kontrakt. Det er også annpå om at i kontrakten står enkeltbetaling og at fotografen eier bildene og kan distrubere de slik han ønsker.
Chloe- Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Det er også annpå om at i kontrakten står enkeltbetaling og at fotografen eier bildene og kan distrubere de slik han ønsker. Nettopp. Man kan derfor ikke svare før man vet hva kontrakten innebærer.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Nettopp. Man kan derfor ikke svare før man vet hva kontrakten innebærer. Jeg spurte hva som sto i kontrakten ang. videre bruk, jeg... Anonymous poster hash: 2be93...d8c
Chloe- Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Jeg spurte hva som sto i kontrakten ang. videre bruk, jeg...Anonymous poster hash: 2be93...d8c Jeg kan ikkese jeg har svart deg?
Gjest constance90 Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Nettopp. Man kan derfor ikke svare før man vet hva kontrakten innebærer. Jeg ser nå at jeg blandet TS med en annen kommentar hvor det står "det står ikke det" e.l. så jeg trodde hun hadde svart jeg. Da får TS sjekke kontrakten da
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 TS her: i kontrakten står det at bildene fritt kan benyttes i Skandinavia. Anonymous poster hash: 26fe8...d3e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 TS her: i kontrakten står det at bildene fritt kan benyttes i Skandinavia. Anonymous poster hash: 26fe8...d3e Anonymous poster hash: 26fe8...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå