Gå til innhold

Puppereklame

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Men hvordan klarer dere å se sammenheng mellom "b-cup" og "sex"?

Synes ikke b-cup er et seksuelt ladet ord.

B-cup henspiller på puppestørrelse.

Det spiller ingen rolle om den som bærer t-skjorten har A-cup, B-cup eller F-cup. Poenget er at kunder blir oppfordret til å se på de kvinnelige ansattes bryster med en reklame som henspiller på nettopp hennes bryster. For å selge KAFFE!!! Selv liker jeg ikke å få oppmerksomhet rettet mot brystene mine, og jeg antar jeg ikke er den eneste. Da er det frekt og utidig av arbeidsgiver å lage slike uniformer.

Som GreenSky sier; hadde disse vært strippere, undertøysmodeller osv er det helt greit, men ikke når man er ansatt for å selge pølser, aviser og brus.

Jeg trodde vi var forbi stadiet der man spiller på kropp og sex for å selge ordinære varer. Men tydeligvis ikke, og nå skal attpåtil ansatte involveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at dette VIL skape uønsket oppmerksomhet for enkelte av de ansatte på 7-11. For alle som noensinne har stått en dag i butikk/kiosk/service vet at enkelte kunder bare må dra teite ordspill og vitser... Synes jeg hører kunde til ansatt med store pupper: "B-cup? Å nei, du ser ut som du kan gi meg en D-cup, du, høhø..." Hadde ikke likt å gå med en sånn t-skjorte på jobb! Og det har ingenting med å ikke være stolt av puppene mine, men rett og slett at jeg ikke liker at hvemsomhelst skal få en "invitasjon" - som en slik påskrift faktisk er - til å glo på dem på jobb. Når jeg er på jobb, så vil jeg gjerne forholde meg profesjonelt til kunder. I fritiden er det annerledes, da velger jeg selv hvem jeg skal omgås og på hvilken måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

YESSS endelig en jobb jeg kunne fylle perfekt!!!

Øh jeg mener... FORKASTELIG! Fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Merkelig at det er lovlig å reklamere slik, det er jo bare de kvinnelige ansatte som kan gå med den t-shirten. Lurer på hva forbrukerombudet e.l. mener om denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er å gå laaaangt over streken.

Hadde sluttet på dagen om min arb.giver hadde krevd det. :evil: :evil:

Helt enig!! Og dette har INGENTING å gjøre med hvorvidt man skammer seg/er stolt over puppene sine eller ikke.

På jobben min har jeg en situasjon nå som følger: Det er svært få kvinnelige ansatte, og jeg er den yngste av de. Jeg var single da jeg begynte der, men for litt over et år siden ble jeg sammen med en gutt. Etter at jeg ble sammen med ham har SVÆRT mange begynt å spøke med/legge seg opp i mitt privat/sexliv. De tror det er morsomt, men jeg synes ikke bare det er skikkelig frekt, men rett og slett primitivt og usmakelig. Kjæresten min bor i en annen by forholdsvis langt unna, så vi ser hverandre ikke så mye oftere enn ca. en gang i måneden. Kommentarer som: "Jasså, trøtt i dag -ja du har vel vært i *by* i helga og da har det vel ikke blitt noe soving. Ha Ha!" og "Ja helsestudioet ditt er vel i *by* det, Ha Ha!" er nesten dagligdagse. Eller hvis han har vært på besøk hos meg en helg får jeg høre det i ukesvis etterpå, eksempelsvis: "Ja dere måtte vel kaste ut kattene på gangen om natta da, for dem kunne vel ikke ligge i veien og forstyrre. Ha Ha!".

Nå skal kjæresten min flytte til et annet land, og GJETT om jeg har fått høre diverse kommentarer på det!

Jeg vil virkelig ha meg FRABEDT at mitt privat/sexliv skal utbasuneres på denne måten. Jeg er rett og slett MØKKA lei!!!

Det hjelper desverre ikke å si i fra heller -da blir kommentarene bare enda flere i tillegg til at jeg får høre at jeg har blitt "prippen".

Fy faen så lei jeg er!!

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må begge kjønn bruke disse?

For hvis ikke, skal jeg like og se de guttene som stiller opp med t-skjorter hvor det står "bare 10-15 cm" eller noe slikt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s
Må begge kjønn bruke disse?

For hvis ikke, skal jeg like og se de guttene som stiller opp med t-skjorter hvor det står "bare 10-15 cm" eller noe slikt.....

:ler:

Ja, det hadde vært noe!

(men det hadde ALDRI skjedd :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...