Gjest Poirot Skrevet 29. mai 2004 #1 Del Skrevet 29. mai 2004 http://www.nrk.no/nyheter/kultur/3818728.html Også på 7-Eleven kioskene har de kvinnelige ansatte fått nye arbeidsuniformer. Det er T-skjorter med påskriften "b-cup" på brystene, som er Reitangruppens nye kaffereklame. Direktør for 7-Elven, Paal Hansem, forsvarer denne reklamen. - I dagens samfunn, som er forholdsvis tolerant, synes vi at markedsføring også kan være litt på kanten. Vi mener at denne reklamen er en artig sak. Jeg har ganske store pupper, som jeg skammer meg over. Å måtte gått med en slik t-skjorte på jobb ville fått meg til å føle meg svært uvel og på utstilling. Jeg kan ikke fatte og begripe at ansatte skal måtte "by på egen kropp" for å selge kaffe. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. mai 2004 #2 Del Skrevet 29. mai 2004 Hadde ikke vært aktuelt å stilt opp i en slik t-skjorte uansett hvor mye jobben krevet det. Jeg nekter å bli framstilt som ett sexobjekt for å selge kaffe, eller noe annet for den saks skyld! Reklamen begynner å bli mer og mer sexfiksert, klarer de ikke selge varer uten å måtte selge en liten dose sex med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #3 Del Skrevet 29. mai 2004 Det er ikke bra. Håper at de tillitsvalgte/verneombud tar tak i saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #4 Del Skrevet 29. mai 2004 dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 29. mai 2004 #5 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baardsen Skrevet 29. mai 2004 #6 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg har ganske store pupper, som jeg skammer meg over. Skjønner ikke at du skammer deg over å ha store pupper. Dere kvinner er så raske til å være selvkritiske når det gjelder deres egne kropper! Se på puppene dine som fordelene dine du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #7 Del Skrevet 29. mai 2004 Skjønner ikke at du skammer deg over å ha store pupper. Dere kvinner er så raske til å være selvkritiske når det gjelder deres egne kropper! Se på puppene dine som fordelene dine du. Det er ikke fult så enkelt, alltid. Hva om en f.eks har nakke, skulder og ryggproblemer pga. store pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 29. mai 2004 #8 Del Skrevet 29. mai 2004 Dette er å gå laaaangt over streken. Hadde sluttet på dagen om min arb.giver hadde krevd det. :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #9 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg hadde nektet å gått med den t-skjorta. Dersom det ikke var noen tillitsvalgte på arbeidsplassen, ville jeg skrevet et protest-brev til ledelsen og ramset opp flere paragrafer fra arb.miljøloven for å understreket poenget, samt startet en underskriftkampanje. Og referert til fagforeningen hvis det ble spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. mai 2004 #10 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg tviler ærlig talt på at jeg hadde reagert. Jeg har selv store bryster (som jeg er stolte av da) og kan ikke helt se problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #11 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg er også stolt av puppene mine, men det er ikke poenget. Det er prinsippet som teller, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. mai 2004 #12 Del Skrevet 29. mai 2004 Men hvorfor skal man på død og liv skrike opp om alt mulig rart som kan tolkes på en gal måte? Jeg synes det blir å overdrive. Ærlig talt det er bare noen T-skjorter, de er borte om noen uker uansett. Pisk your fights er det noe som heter, som jeg synes passer godt her. Skal man lage et stort nummer av hver minste lille ting, vil de store viktige tingene bare forsvinne i mengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #13 Del Skrevet 29. mai 2004 Det er greit nok å spille på sex hvis det blligger naturlig i jobbsammenhengen. Hvis du jobber som stripper, eskortetjeneste, modell, eller samme pokker, f.eks. Men på 7-eleven er en vanlig butikkarbeider, og skal være, slik jeg ser det, kjønnsnøytral. Å spille på sex i en slik sammenheng blir et billig salgstriks, og samtidig krenkende for de ansatte, og vil nok medføre en del uønsket oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. mai 2004 #14 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg tror nok de ansatte er i full stand til å nekte å ha på seg de T-skjortene om de finner det ubehagelig. Det er uansett de selv som i såfall bør tar affære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #15 Del Skrevet 29. mai 2004 Ikke sikkert at de kan nekte hvis det er en del av uniformsinstruksen. Men det kjenner jeg ikke til. Enig i at det er de ansatte som bør ta affere ja, men regner med at det også vil komme en del klager til 7-eleven direkte pga den artikklen. Hvem vet, kanskje det er de ansatte selv som har tipset media om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. mai 2004 #16 Del Skrevet 29. mai 2004 Hva fikk de mannlige ansatte? Skjorter med "Straight from the tap"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. mai 2004 #17 Del Skrevet 29. mai 2004 Lurte litt på det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 30. mai 2004 #18 Del Skrevet 30. mai 2004 Men hvordan klarer dere å se sammenheng mellom "b-cup" og "sex"? Synes ikke b-cup er et seksuelt ladet ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 30. mai 2004 #19 Del Skrevet 30. mai 2004 Se på puppene som fordeler!!??... Har du noen kroppsdel som du ser på som en fordel?? (regner med at du er mann siden du skriver slik?) :-) Jeg hadde aldri gått med den t-skjorten. Det har litt med prinsipper å gjøre også. Jeg er ikke rødstrømpe, men det får da være grenser for hva man skal finne seg i .. tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. mai 2004 #20 Del Skrevet 30. mai 2004 Det er ganske arrogant å påstå at "du burde være stolt av puppene dine"... det er den som bærer dem som bestemmer hva som er riktig følelse for henne i forhold til dem! Hva hvis man begynte å si til gutta at "vær stolt av den lille tissen din du, den er så søøøøøøt"? Hmmm... kanskje ikke? Til saken: jeg synes en slik t-skjorte er usmakelig og vanvittig unødvendig. Fryktelig gøyal for dem som har funnet på det... men bare platt i vanlige folks øyne tror jeg. Sex? Njaaa... kanskje ikke, men skikkelig dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå