AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Jeg sliter veldig med å bestemme meg for hva som er best for barna. Jeg jobber nå 50%, mest kveldstid og helg (ca hver 3. helg), men har fått tilbud om en dagtidsjobb. Det betyr at barna (minste er 1.5 år) må i barnehagen hver dag fra ca 7:15 til 15:30, fremfor å ha ca to fridager i uken slik de har nå. Men til gjengjeld får jeg jo hver ettermiddag, helg og ikke minst høytid sammen med dem om jeg velger å jobbe dagtid.Hva mener dere er best? Ønsker særlig svar fra dere som har prøvd begge deler. Anonymous poster hash: 74455...8e6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Bor du sammen med barnefar, eller har du ansvaret alene? Jeg ville nok anbefalt å ta en dagjobb om du har mulighet til det. De fridagene fra barnehagen er det få mennesker med fast arbeid som har uansett, så det ikke noe "must". Selv har jeg 50/50-omsorg og er for tiden på utkikk etter ny jobb. Og da leter jeg hovedsaklig etter en dagjobb, som passer med barnehagens åpningstider. Anonymous poster hash: 7a793...e67 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Bor sammen med barnefaren. Jeg tenker også litt fremover når de blir større, da skjer det jo endel mer på ettermiddager og helger. Både i forhold til skole med lekser og møter, og fritidsaktiviteter. Anonymous poster hash: 74455...8e6
litle_my Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Hverdagskabalen ble mye enklere å legge da jeg gikk over til bare dagtid. Og barnas glede over at mamma er hjemme på julaften og 17.mai er nok til at jeg aldri vil tilbake til turnus ...
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Jeg ville ha satset på dagjobben, og hatt redusert stilling om det var mulig. Selv har jeg i 80% stilling, men jobber 70%. Det vil si 4 dager i uka, men litt kortere dager. Anonymous poster hash: 9bafd...f44 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Har alltid jobbet dagtid 100 %, og ikke prøvd kvelds-/helgejobbing. Men velger å svare for det. Har hatt barn i barnehagen siden permisjonene var ferdige, og de har hatt fulle dager hele veien. Begge to trivdes godt i barnehagen og utviklet seg fint. Vi har et godt og nært forhold, de har gode minner fra barnehagen og ingen skade skjedd. Jeg ville absolutt valgt dagjobb. Som du sier er det mer og mer som skjer på ettermiddagen jo eldre ungene blir. "Barna" mine er nå ungdommer. Anonymous poster hash: 568bf...0ea
Camsim Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Dåån:) velg dagjobb. Jeg jobber 50-70 prosent i butikk, og har stresset i et halvt år fordi jeg har så lyst å jobbe dag. Nå skal jeg på jobb intervju i barnehage:)) og det betyr jo dag, ingen kveld og ingen helg:)) er så mye kjekkere å være hjemme på ettermiddagen:))
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Tusen takk for svar alle sammen, setter stor pris på andres meninger Anonymous poster hash: 74455...8e6
Løvefrøken Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Etter 7 år i butikk, med kvelds- og helgejobbing hadde jeg glatt tatt en dagtidsjobb.
Gjest Magdalene Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Men du jobber vel ikke hver dag med en 50% stilling? Jeg hadde uansett valgt dagstilling 😊 Endret 4. mars 2014 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Men du jobber vel ikke hver dag med en 50% stilling? Jeg hadde uansett valgt dagstilling Nei, jobber ca 2-3 dager i uken. Men jeg føler jeg går glipp av så mye når jeg jobber i hovedsak kveld og helg. Anonymous poster hash: 74455...8e6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Nei, jobber ca 2-3 dager i uken. Men jeg føler jeg går glipp av så mye når jeg jobber i hovedsak kveld og helg.Anonymous poster hash: 74455...8e6 Jeg jobber 100% turnus. Jeg synes det er greit med tanke på at jeg har fri en dag i uka, jobber kvelden sånn at jeg får dagen men barnet (pappa'n kommer hjem tidligere sånn at han ikke må i barnehagen) så han er lite i barnehagen, og jeg liker at han har mulighet til å være litt hjemme også. Men da barna blir større og må på skole feks, så vil jeg ha en dagjobb. Anonymous poster hash: bce06...005
Gjest Magdalene Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Nei, jobber ca 2-3 dager i uken. Men jeg føler jeg går glipp av så mye når jeg jobber i hovedsak kveld og helg.Anonymous poster hash: 74455...8e6 Jeg som misforstod. Tenkte at den nye stillingen var snakk om 50% dagstilling.
Gjest Trolletrine Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Jeg jobber 50% natt, og syns det er helt perfekt. Jeg jobber en helg i mnd, og ellers en nattevakt- en uke fri- to nattevakter- en uke fri osv. Dette tilsvarer 75% daglønn, og jeg får masse tid med barnet mitt:-)
bush babe Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 Jeg elsker turnusliv med småbarn. Mannen min jobber valig 8-15:30, og jeg jobber 75% turnus. Jeg syns de dagene jeg har dagvakt blir alt for travle, da må ungene vekkes for at vi skal rekke levering i bhg til 7:30, og de må være der full dag. Jeg syns det er mye bedre med rolige morgener og jeg får ordnet, lagd middag, handlet og trent på dagen enten før kveldsvakt eller jeg har fri. I helgene er jeg jo bare borte halve dagen, og har jeg kveldsvakt i tillegg, er det jo bare snakk om fra 15-19 jeg går glipp av barna, så det er ikke noe stress. Og hver tredje helg er heller ikke så mye… Pappaen gjør en minst like bra jobb som meg. Og mine barn er mye hjemme, enten hver for seg, slik at jeg får litt alenetid med hvert barn, eller når en av de er litt syk, men ikke syk nok til at jeg ville tatt fri fra jobben. Da er jeg heldig nok til å kunne ha de hjemme. Dette er ingen fasit, og kanskje jeg forandrer mening når de blir eldre, men foreløpig, når vi bare har aktiviteter på ett barn, har dette fungert veldig bra. Mannen min syns også det er kjempe deilig at maten er klar og ungene er hentet/hjemme. (og jeg får samme service når jeg jobber helger For meg virker 8-16 hver dag som et mareritt for vår familie :o 1
Celtic Heart Skrevet 4. mars 2014 #17 Skrevet 4. mars 2014 Jeg synes det var supert med kvelds og helgearbeid da ungene gikk i barnehagen. Kunne ta de fri på mine fridager osv. Etter at ungene begynte på skolen har jeg blitt mer og mer lei av helgejobbingen. Nå kan jeg ikke lenger ta de fri når jeg har fri. Nå har jeg jobbet annenhver helg i 17 år og går forhåpentligvis over til dagjobb til høsten. Jeg ville gått for dag, uten tvil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå